Drie mensen van Stromer zijn vanochtend langsgeweest bij de fietsenmaker om mijn fiets te bestuderen.
Ze hebben hun trukendoos bovengehaald om de Omni weer aan de praat te krijgen en de snelheid te kunnen uitlezen, maar dat ging blijkbaar niet meer.
Wel is nu duidelijk dat de voorvork onderaan krom staat. Het loskomen van het hele stuurhuis is dus vanonder begonnen, en niet vanboven zoals we eerst dachten. Die verwrongen houding werd boven onhoudbaar en daardoor is ook het stuur losgekomen. Het stelplaatje waarover Stromeur het had is wél afgebroken, de twee bouten NIET. Die stonden nog goed vast.
Stromer durft nauwelijks uitspraken te doen omwille van verantwoordelijkheden vermoedelijk, en de drie heren zeiden enkel dat ze dit gaan voorleggen aan de productieafdeling in Zwitserland. Ze willen alleszins en absoluut niet dat deze fiets nog hersteld wordt. De fiets moet wel blijven bij de fietsenmaker voor de expert van de verzekering.
Schade ST5 na zwaar ongeval
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
- Locatie: Schulen, België
Bedankt voor de update!
Ik moet zeggen dat ik dezemorgen toch met een klein Hartje op mijne kroop...
Ik moet zeggen dat ik dezemorgen toch met een klein Hartje op mijne kroop...
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider!
St5 rider!
Ik kan me dat voorstellen maar zelf heb ik daar geen last van. Sinds de val van Allesstroomt heb ik al weer heel wat ritten achter de rug en bij geen enkele de gedachte gehad dat iets vergelijkbaars mij ook zou kunnen overkomen. Wel ben ik me bewust van het gevaar van andere weggebruikers en dieren die totaal random over de weg bewegen.pleeyer_wan schreef: ↑29 okt 2018, 15:44 Bedankt voor de update!
Ik moet zeggen dat ik deze morgen toch met een klein Hartje op mijne kroop...
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Als het van onderen is begonnen was dus waarschijnlijk de impact van die oneffenheid in de weg met te hoge snelheid de oorzaak en niet de fiets.
Maakt het niet minder ernstig natuurlijk.
Maakt het niet minder ernstig natuurlijk.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Netjes van Stromer dat ze met een drie man sterke delegatie zijn gekomen
Die accu: ik zou hem niet meer in een Stromer durven plaatsen. Als ik zie wat voor een klap jouw ST5 heeft gehad, kan niemand garanderen dat die accu intern niet ook stevig door elkaar gerammeld is. Zelfs als hij er van buiten nog prima uit ziet, als-ie het nog gewoon doet en op dit moment goede waarden meet, weet je nooit of er later niet alsnog problemen mee komen, en dan kun je grote problemen krijgen. Zoals risico op brand, een tweede Stromer naar de knoppen en misschien zelf ook opnieuw gewond raken. Ik zou er echt niet aan beginnen.
Ik ben geen Belg, en ik heb ook nog nooit gepoogd om een wrak van de verzekering over te nemen, maar je kunt de vraag natuurlijk altijd aan je verzekering voorleggen.allesstroomt schreef: ↑27 okt 2018, 07:56 En als hij dan toch totaalverlies is, heeft al iemand in belgie ervaring met overkopen van het ‘wrak’? Ik wil die batterij wel
Die accu: ik zou hem niet meer in een Stromer durven plaatsen. Als ik zie wat voor een klap jouw ST5 heeft gehad, kan niemand garanderen dat die accu intern niet ook stevig door elkaar gerammeld is. Zelfs als hij er van buiten nog prima uit ziet, als-ie het nog gewoon doet en op dit moment goede waarden meet, weet je nooit of er later niet alsnog problemen mee komen, en dan kun je grote problemen krijgen. Zoals risico op brand, een tweede Stromer naar de knoppen en misschien zelf ook opnieuw gewond raken. Ik zou er echt niet aan beginnen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Klopt Stromeur, die conclusie had ik voor mezelf ook al gemaakt na mijn telefoontje vanochtend met de fietsenmaker. Er moet maar een celletje beschadigd zijn om zware problemen te krijgen. Misschien wordt dat celletje niet onmiddellijk aangesproken maar zodra het dan toch aan de beurt komt om te leveren, heb je een probleem.
Ik twijfel echter echt aan een nieuwe speed pedelec. er zijn zeer weinig plaatsen in ons land waar de fietspaden goed genoeg zijn om er met hoge snelheid over te rijden. Maar alleen bij hogere snelheid kan een SP een auto vervangen. En dat was mijn bedoeling: in beweging zijn, in open lucht, en ergens raken zonder veel geld kwijt te zijn aan een auto. Maar het lijkt een utopie in ons apenland.
Als er een nieuwe fiets komt zal het sowieso met geveerde voorvork zijn. Daar zat duidelijk het probleem tegen hoge snelheid. En inderdaad, wellicht had ik trager moeten rijden. Ik ben van nature al geen snelheidsmaker.
Enfin, even laten bezinken.
Ik twijfel echter echt aan een nieuwe speed pedelec. er zijn zeer weinig plaatsen in ons land waar de fietspaden goed genoeg zijn om er met hoge snelheid over te rijden. Maar alleen bij hogere snelheid kan een SP een auto vervangen. En dat was mijn bedoeling: in beweging zijn, in open lucht, en ergens raken zonder veel geld kwijt te zijn aan een auto. Maar het lijkt een utopie in ons apenland.
Als er een nieuwe fiets komt zal het sowieso met geveerde voorvork zijn. Daar zat duidelijk het probleem tegen hoge snelheid. En inderdaad, wellicht had ik trager moeten rijden. Ik ben van nature al geen snelheidsmaker.
Enfin, even laten bezinken.
Zeker even laten bezinken. Je hebt een flinke klap opgelopen, logisch dat je nu wat twijfelt. Maar...allesstroomt schreef: ↑29 okt 2018, 22:17 Ik twijfel echter echt aan een nieuwe speed pedelec. er zijn zeer weinig plaatsen in ons land waar de fietspaden goed genoeg zijn om er met hoge snelheid over te rijden. Maar alleen bij hogere snelheid kan een SP een auto vervangen. En dat was mijn bedoeling: in beweging zijn, in open lucht, en ergens raken zonder veel geld kwijt te zijn aan een auto. Maar het lijkt een utopie in ons apenland.
Als er een nieuwe fiets komt zal het sowieso met geveerde voorvork zijn. Daar zat duidelijk het probleem tegen hoge snelheid. En inderdaad, wellicht had ik trager moeten rijden. Ik ben van nature al geen snelheidsmaker.
Enfin, even laten bezinken.
Zelf probeer ik écht alle wegen met fietspaden te mijden. Van de .55km enkele rit naar 't werk toe is er 6-7 km met fietspad bij voor mij.
Fietspaden zijn echt levensgevaarlijk bij hoge snelheid, vanwege 'verdoken opritten' van woningen achter een haag of muurtje. Verder zijn ze in ons Belgenlandje ook erg vaak met klinkers aangelegd, en daardoor gezegend door vele putjes van vrachtwagens die op de stop geparkeerd hebben.
Een voorbeeld van zo"n verdoken oprit : https://www.google.com/maps/@50.8620067 ... 312!8i6656. Indien je daar tegen 5 km/h of zelfs 30 km/h op het fietspad passeert terwijl er een auto van de oprit afgereden wordt ben je het haase...
Maw je ziet mij amper op een fietspad rijden met mijn speedped. Ik verkies dit soort wegen : https://www.google.com/maps/@50.9034798 ... 312!8i6656
Meestal heb je geen verdoken afritten op dit soort wegen, want dan riskeren bewoners een aanrijding met een wagen indien die haag hen het zicht belemmert... En op dit soort wegen hebben automobilisten respect voor zwakke weggebruikers. Alleen boeren met hun tractoren vormen op ruilverkavelingswegen een probleem. ik wil niet belerend doen, maar weet dat je ook in B veilig met zo'n fiets kan rijden, je moet wel even puzzelen en af en toe wat omrijden. Maar dat zijn extra km die je MAG doen met je fiets
Maar eerst dus: snel herstellen! Dat is een bevel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Bedankt Tomasj, echte opkikker. Ik wilde graag rijden zoals je met een auto doet: de bestemming ingeven op Komoot en gaan. Maar dat werkt dus niet. Je moet de route echt plannen. Dat soort wegen hebben we hier in Limburg zeker genoeg dus het wordt telkens uitzoeken en plannen.
Wat ik al merkte: meestal ben je gered als je het fietsroutenetwerk volgt. Dan kom je heel vaak op die ruilverkavelingswegen.
Wat ik al merkte: meestal ben je gered als je het fietsroutenetwerk volgt. Dan kom je heel vaak op die ruilverkavelingswegen.
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Het zal altijd een hachelijke onderneming blijven, ruilverkavelingswegen die veranderen in modderlanen ook geen pretje. Denk dat mensen die fietsen meer meldingen bij de plaatselijke dienst mogen maken van de onregelmatigheden die je zoal dient te omzeilen als gaten, scheuren, kiezelsteentjes, rioolroosters, gevaarlijke stoepranden enz.. Dat het wegennet in België een aaneenschakeling is van gaten en hobbels, ondanks dat ze de hoogste belastingen heffen, vloeit het water niet naar de zee! En uiteraard niet te vergeten, de verkeerstoename en de afleiding tijdens het deelnemen. We zullen moeten fietsen met de Stromer die we hebben!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
En mocht je toch willen kiezen voor een ander soort SP met vering enz. dan is de R&M Delite een optie. middenmotor, maar ik hoor je zeggen dat je toch geen snelheidsduivel bent, dus de 35-38 die je daar moeiteloos mee haalt is dan misschien voldoende? Dikke banden, goede vering, dubbele accu mogelijk, rohloff-naaf mogelijk.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer