ST3 soft/hard reset omni mogelijk?

buco

Bij de ST2 kan je de batterij met de sleutel verwijderen maar bij de ST3 en ST5 niet meer.

Weet iemand of het mogelijk is om de ST3 een "soft/hard reset" te geven stel dat de omni helemaal vast loopt? Ik zeg maar wat, 10 seconden de on/off knop ingedrukt houden?
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik zou niet weten hoe je dit zou moeten, normaal dien je de batterij eruit te halen en terug te plaatsen, dit had ik moeten doen toen ik de ST3 thuis uit de bestelwagen gehaald had en ondervond dat ik bij m'n eerste rit geen ondersteuning had. Misschien dat je de lader eraan kan hangen om alzo toch nog het batterijcontact te kunnen activeren.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Er is een technische truuk om de batterij te verwijderen. Echter deze helpt de accu dieven. Ik ken de truuk niet. Gelieve deze niet online te plaatsen. Maar via Pm aan t’s sturen... :bb
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik ga het straks bij het afleveren van mijn ST3 wel “eisen” dat ze mij die truuk vertellen. Het is mijn machine en ik wil in het donker in the middle of nowhere gewoon dat dingen kunnen resetten indien nodig. Hoop dat men daar wat begrip voor heeft. Had liever een traditioneel slot gehad. Openbreken lukt toch wel met een schroevendraaier door een dief.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Idem voor de ST5, weet ook niet hoe je het dan in orde krijgt.
k Begrijp wel dat men de truuk niet openbaar wil maken, maar als ie echt niet meer opstart sta je er mooi. Kwam nog bij dat ie wel ging remmen op de motor toen ik dacht fiets wel gewoon verder :aq
Heb het 1x voorgehad en toen de fiets maar ingeleverd, ondertussen zijn ze al enkele weken op zoek naar mn software spook :shock:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

buco schreef: 28 okt 2018, 11:31 Weet iemand of het mogelijk is om de ST3 een "soft/hard reset" te geven stel dat de omni helemaal vast loopt? Ik zeg maar wat, 10 seconden de on/off knop ingedrukt houden?
Nope.

De hardste reset die wij als eindgebruiker onze Stromer kunnen geven is: accu uitnemen terwijl de Stromer aan staat, 10 minuten wachten, accu terugplaatsen, Stromer terug aan zetten.

Een Stromer dealer vertelde mij dat je het accuvak van de ST3/ST5 met vastgelopen OMNI kunt openen door de lader aan te sluiten, maar dit werd tegengesproken door een ander forumlid. Ik heb zelf geen ST3 of ST5, dus ik kan het helaas niet testen. Misschien dat een ST3/ST5 bezitter dit eens wil proberen met de Stromer uit?

Verder is er inderdaad een nood-oplossing om het accuvak te openen, maar ook daarbij moet je heel goed opletten wat je doet om schade aan je Stromer te voorkomen.

Voor iedereen die deze oplossing toch wil kennen en zoiets op eigen risico wil proberen als de OMNI vastloopt i.p.v. de dealer te raadplegen is er maar één advies: vraag het na bij je dealer.

Ga dit soort zaken s.v.p. niet delen op het forum, en liever ook niet per PB met anderen, want je zult zien dat de how-to dan toch weer nét niet goed overkomt met schade tot gevolg.

Persoonlijk had ik graag gezien dat er een soort "nood-dinges-staafje-whatever" bij de ST3 en ST5 werd geleverd, zoals je ook de DVD-speler van de computer open kunt krijgen met een paperclip. (Maar dan wat ingewikkelder en unieker natuurlijk.) Maar helaas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat unieke noodstaafdingetje heet al heel lang gewoon ‘sleuteltje’ :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jajajajajajaja, touché ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 28 okt 2018, 22:03 Dat unieke noodstaafdingetje heet al heel lang gewoon ‘sleuteltje’ :mrgreen:
:bj :bj :bj
Geweldig! Nu mezelf weer oprapen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
buco

Goh, misschien stom, maar dit topic dan verwijderen om niet teveel mensen op een idee te brengen?
Plaats reactie