Voorschot betalen op een bestelde Stromer of niet?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marky schreef: 27 okt 2018, 01:26 Maar heb besloten om toch de st3le te nemen. Ik vind de kleur van deze fiets wel heel mooi.
Gefeliciteerd! Wat leuk dat-ie er eindelijk is en dat je de knoop hebt doorgehakt.
Marky schreef: 27 okt 2018, 01:26 ps : Hij kon maar 1 st3le bestellen, en dit zou zo zijn voor vele dealers
Wat de dealer daarover zegt klopt volgens mij niet helemaal. Zie ook:

viewtopic.php?f=5&t=6&start=1340#p39696
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Om de brillen-analogie van Lomito nog even door te trekken: ook ik heb enkele weken geleden een bril besteld. Het montuur was "made to order" bij de fabrikant in Denemarken (montuur werd pas gefabriceerd als ik definitief had besteld) en voor de glazen gold uiteraard hetzelfde. (Het was bepaald geen Charlie Temple waar ik zaken mee heb gedaan, maar een bedrijf met meerdere gediplomeerde opticiens plus een optometrist in dienst.)

Kosten bril incl. varifocale glazen: vier cijfers voor de komma.
Aanbetaling: 0 euro.
Levertijd: 2 weken.
Betaling: volledige bril betaald bij afhalen, met op schrift een maand tevredenheidsgarantie. (De varifocale glazen worden vervangen door elk ander goedkoper óf duurder glas als ik niet aan de glazen zou kunnen wennen.)

Het was de eerste keer dat ik bij deze zaak binnen stapte, maar deze mensen gaan mij dus absoluut terugzien als ik weer een nieuwe bril nodig heb.

En dat zit eraan te komen, want met -7 en +2 i.c.m. werk waarbij ik de hele dag op drie 24" schermen naar technische schetsen zit te turen is een computerbril geen overbodige luxe meer. Kortom: perfecte service zonder aanbetaling resulteert in dit geval direct in een blije klant, die vol vertrouwen binnen enkele maanden een tweede opdracht gaat plaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh ja, en destijds meteen een leuke ST3 LE review voor jullie, omdat deze opticien en een fijne Stromer dealer zowat bij elkaar om de hoek zitten in Groningen:

viewtopic.php?f=24&t=1824

Ik zeg win-win-win :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Stromeur schreef: 27 okt 2018, 11:48 Om de brillen-analogie van Lomito nog even door te trekken: ook ik heb enkele weken geleden een bril besteld. Het montuur was "made to order" bij de fabrikant in Denemarken (montuur werd pas gefabriceerd als ik definitief had besteld) en voor de glazen gold uiteraard hetzelfde. (Het was bepaald geen Charlie Temple waar ik zaken mee heb gedaan, maar een bedrijf met meerdere gediplomeerde opticiens plus een optometrist in dienst.)

Kosten bril incl. varifocale glazen: vier cijfers voor de komma.
Aanbetaling: 0 euro.
Levertijd: 2 weken
Wow goed aan de prijs wat voor montuur is het als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De glazen waren al niet goedkoop; met mijn sterkte neem ik graag de dunst mogelijke glazen (ik loop er liever niet bij als een Minion, al vind ik dat bij anderen wel charmant), ontspiegeld, anti kras coating etc.

Het montuur is van Lindberg, uit de Air Titanium Rim serie.

Gelukkig koop ik niet elk jaar een nieuwe bril, meestal zo eens in de 5 jaar. Mijn vorige bril van ic! berlin heb ik 7 jaar gedragen. Titanium gaat belachelijk lang mee, die bril is ook nog steeds niet stuk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb vorige week een andere auto gekocht en die dealer hoefde ook niets van aanbetaling te hebben. Hij hoefde zelfs niet mijn rijbewijs te zien voor de proefrit. Die man had gewoon vertrouwen in de medemens, zoals het naar mijn mening hoort.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Prima toch, het is maar hoe je overeen komt...
En gelukkig zijn er nog altijd meer eerlijke mensen dan bedriegers :cool2:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie