Giro Bexley MIPS

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 16 okt 2018, 22:27 Wat is er zo goed aan dat specifieke vizier?
Het formaat: lekker groot, bril en neus komen niet in de verdrukking, en weinig last van tocht langs het vizier.

Tint: het vizier is iets getint. Ik ben brildrager en rijd dus ofwel met mijn gewone bril, ofwel met mijn zonnebril. Met mijn gewone bril oogt de wereld door het getinte vizier (is een beetje "smoke"-achtig) nog steeds erg rustig.

Minder spiegeling aan de binnenzijde van het vizier bij b.v. een laag staande zon.

Op al deze punten scoort de Lazer Anverz slechter, maar: deze laatste heeft een NTA-8776 keurmerk (de Kask niet!), ventileert stukken beter en zit veel comfortabeler. Al met al geen spijt van mijn keus, maar als er een beter vizier komt, dan zet ik dat er direct op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PvDijk
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:40
Locatie: Papendrecht

Eerste impressie van de Giro Bexley Mips (GBM), is zeker niet verkeerd. Na het ophalen van mijn ST3 LE + GBM gedeeltelijk naar huis gefiets. Dit was wat later in de middag en wat mij al heel blij maakte, was dat ik geen last had van muggen die ik het gezicht kwamen. Wel moest ik mijn mond dicht houden :lol:
Mijn eerste woon/werk rit om s’morgens 7:00 kon ik niet het vizier gebruiken omdat het beslagen werd door de douw en het uitademen. Maar dat was niet erg want geen mug zo vroeg gezien en last van tranende ogen is ook maar even.
ST3 LE, ww=26 Km enkel
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

blijf schrijven, blijf schrijven !!!!!
Ik volg dit topic met grote aandacht......

Zelf ben ik de bezitter van de "standaard" ABUS SP-helm. Een prima helm voor de prijs. Ben nog steeds blij met dit product; niet te zwaar, niet te warm, het regenhoesje werkt verbazend goed, etc etc.
Maar een vizier is toch wel gewenst.
Ik had vorig jaar (!) al m'n zinnen gezet op de Cratoni Commuter maar het de beschikbaarheid was zo traag als str#$@. Nou was in 2017 de verkrijgbaarheid van goedgekeurde helmen al een probleem op zich buiten die ABUS.
Dus ik ben lekker door wezen Stromeren met de ABUS.

Heb echter nog steeds die vizierwens.......
Straks heb ik de keuze uit 2 toffe helmen: De Giro Bexley en de Cratoni Commuter.
Ik lees al jullie opmerkingen en kan straks goed voorbereid de pas-sessie in.

Dank voor jullie schrijfwerk.
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Aan wie er al een Bexley heeft: hoort dat ding zo strak om je hoofd te zitten?
Ligt dat aan het MiPs systeem? Mij Aeon zit minder ‘met een band’ om het hoofd.
Verder wel een hele fraaie helm.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 19 okt 2018, 19:05 Aan wie er al een Bexley heeft: hoort dat ding zo strak om je hoofd te zitten?
Ligt dat aan het MiPs systeem? Mij Aeon zit minder ‘met een band’ om het hoofd.
Verder wel een hele fraaie helm.
Ik heb een andere MIPS helm en die zit gewoon goed passend rond mijn hoofd. Ik denk niet dat het goed is als de helm als een overenthousiaste zweetband aanvoelt.
Heeft de helm geen draaiknop voor de hoofdomtrek? Of staat hij al in de ruimste stand? Als hij al op zijn ruimst staat dan heb ik het vermoeden dat je een maatje groter nodig hebt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De pasvorm is anders dan mijn Aeon. Daar val ik perfect in de M, denk dat ik voor de Bexley een L moet passen.
Het is namelijk niet de draaiknopafstelling, maar echt de padding die zo strak zit. M terug en L bestellen dus :bu:
En de Cratoni Commuter proberen; de S die ik in mijn handen heb gehad voelde wel heerlijk licht en zag er fraai uit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan niet echt een Nederlands woord bedenken voor hoe een goed passende helm moet zitten en aanvoelen. In het Engels hebt je "snug", en dat bedoel ik; een "nice snug".

Dat hoofdband-gevoel is niet goed en gaat je ook zeker irriteren wanneer je je gaat inspannen en/of de zon op je hoofd hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik weet perfect hoe een racehelm aan moet voelen, maar nog nooit een MIPS-botsmuts gehad dus vroeg mij af of dat anders voelde.

Vizier is wel mooi trouwens, niet te dicht op je ogen en op eerste gezicht vervormt beeld ook niet.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 19 okt 2018, 20:50 Ik weet perfect hoe een racehelm aan moet voelen, maar nog nooit een MIPS-botsmuts gehad dus vroeg mij af of dat anders voelde.
Nee, mijn gewone fietshelmen voelden precies hetzelfde als mijn huidige MIPS butsmuts, die laatste is alleen ietsje zwaarder.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Knalletje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2018, 20:06
Merk SP: Stromer st3 LT
Km-stand: 9256

Hier nog een tevreden bexley bezitter. Vizier is niet altijd even goed. Snachts met bril eronder vervormt hij nogal erg. En gewicht is wat hoger. Maar dat went vast wel. Voor de rest dus gewoon top. Met grote zonnebril werkt hij ook nog goed.
Bijlagen
66EDC9C2-8B94-4AED-BBFE-8079B0CD7128.jpeg
66EDC9C2-8B94-4AED-BBFE-8079B0CD7128.jpeg (1.09 MiB) 3758 keer bekeken
5FE163C4-E924-4DA1-8CA1-71C38EE8EE21.jpeg
5FE163C4-E924-4DA1-8CA1-71C38EE8EE21.jpeg (1.04 MiB) 3758 keer bekeken
Plaats reactie