Ik weet het..
Ik had deze even gekocht op zoek naar iets beters... wat er vervolgens niet van kwam natuurlijk...
Denk niet dat je daar in Belgie een bekeuring voor krijgt (er rijden er nog genoeg rond zonder plaatje zelfs) maar goed, veiligheid is belangrijk. Al weet ik niet of een goedkekeurde helm perse veiliger is.
Ik zal eens op zoek, ik wil wel weer fluo geel iig.
Ik stond in de krant...
-
- Expert
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Toch niet, die mensen baseren zich op de Nederlandse richtlijnen.ArdLab schreef: ↑07 okt 2018, 19:14 Ik ging in juli naar Decathlon - Gent en vroeg een verkoper of ze helmen verkopen voor SP.
Antwoord was: "Nee, wij verkopen geen helmen die goedgekeurd zijn voor SP. "
De helmen die we verkopen hebben geen NTA 8776 label.
In de zaak waar ik mijn Stomer gekocht heb wordt bevestigd dat NTA 8776 vereist is voor een SP.
Ik vertrouw er op dat deze mensen met kennis van zaken spreken.
6. Helm
Een bromfietshelm of een fietshelm is verplicht voor de bestuurder en de passagier van een speed pedelec.
De fietshelm moet zijn goedgekeurd conform EN1078 met bijkomende voorwaarde dat de slapen en het achterhoofd beschermd moeten zijn. Indien aan deze norm is voldaan, wordt dat in de helm aangegeven (CE-markering).
Dus de helm van Bas voldoet aan de Belgische wetgeving want EN1078 en voldoende bescherming aan slapen en achterhoofd...
Waarmee ik dus niet wil zeggen dat je geen NTA 8776 gekeurde helm moet nemen he, heb er zelf ook 1!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Voor de Belgische wetgeving is het niet nodig. Deze helm beantwoordt qua ontwerp aan de Nederlandse norm, alleen heeft de fabrikant deze nooit naar die norm laten keuren.
Het enige wat je niet kan zien is of deze helm de impact aan 45km/h kan weerstaan. Om de NTA8776-norm te specifiëren is men vertrokken van de EN1078-norm en heeft men specificaties toegevoegd omwille van de hogere valsnelheden.
Toen ik vorig jaar mijn Stromer kocht, waren er ook nauwelijks helmen beschikbaar die gekeurd waren, de meeste fabrikanten waren daar nog mee bezig. Ondertussen is er al wat meer keuze.
Bedenk ook dat deze helmen enkele keren duurder zijn dan de 20 euro die je voor jouw helm hebt neergeteld.
Scheldelaan-Stromer
-
- Expert
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44
ja, maar in dit geval heb ik er weinig vertrouwen in dat dat veel uitmaakt als ik eerlijk ben. Bij veel merken betaal je voor het merk, de uitstraling en de goedkeuring.. Constructie bijna gelijk.Buzze schreef: ↑12 okt 2018, 10:07Voor de Belgische wetgeving is het niet nodig. Deze helm beantwoordt qua ontwerp aan de Nederlandse norm, alleen heeft de fabrikant deze nooit naar die norm laten keuren.
Het enige wat je niet kan zien is of deze helm de impact aan 45km/h kan weerstaan. Om de NTA8776-norm te specifiëren is men vertrokken van de EN1078-norm en heeft men specificaties toegevoegd omwille van de hogere valsnelheden.
Toen ik vorig jaar mijn Stromer kocht, waren er ook nauwelijks helmen beschikbaar die gekeurd waren, de meeste fabrikanten waren daar nog mee bezig. Ondertussen is er al wat meer keuze.
Bedenk ook dat deze helmen enkele keren duurder zijn dan de 20 euro die je voor jouw helm hebt neergeteld.
Ik heb testen van Motorhelmen gezien waar de goedkopere merken en veel beter afkomen dan mijn Shuberth C3 van 600 euro :-(
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
-
- Expert
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44
De grootste..
Het is een 22" Sport ST2
ik ben 1.94m
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68