Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lomito schreef: 07 okt 2018, 11:15 Of het nu werkelijk aan de sensor ligt of dat er toch nog andere zaken spelen gaan we komende week meemaken.
Ik ben heel benieuwd waar de oorzaak zit..

Welke personalisaties ga je doorvoeren op jouw HvH? :D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Barry schreef: 07 okt 2018, 12:24 Welke personalisaties ga je doorvoeren op jouw HvH? :D
Ik heb best grote handen en daardoor prikt de schakelknop steeds in mijn rechterhand. Nu wordt de punt van die knop afgerond. Verder ga ik wat experimenteren met de volgorde van de knoppen aan de linkerkant. Ik schakel best veel met de koplamp (high/low) maar ram dan vaak eerst op de claxon. En zodoende is de HvH nogal luidruchtig...
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Stromeur schreef: 06 okt 2018, 20:16 Ik heb bewondering voor je geduld. Hoewel ik lees dat zowel de dealer als Stromer hun uiterste best voor je doen, blijft dit bijzonder vervelend. Hopelijk is het snel klaar met het gedoe en kun je onbezorgd gaan scheuren met dat ding.
Het geduld is er gewoon omdat de fiets zo fantastisch rijdt als er geen problemen zijn :ay
Alleen zit er “ergens” een storing en die komt op willekeurige ogenblikken (soms dagen geen probleem) en geeft ook nooit foutmeldingen. En meestal opgelost met calibreren of batterij er effe uithalen, maar niet altijd.
Mn dealer (op 200m van mn deur, das natuurlijk handig) gaat altijd gelijkaan t werk, maar zelfs samen met Stromer vinden ze het niet.
Hopelijk vinden ze de echte oorzaak een keer zodat we idd probleemloos kunnen knallen
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Lomito

Fiets weer terug van triple-beurt, stuur is vervangen (kraakt en piept niet meer) en voor mij het belangrijkste: TMM-sensor is vervangen. De eerste indruk is dat de ondersteuning een flink stuk beter is maar de praktijk zal moeten uitwijzen of het dartele rijgedrag dat ik eindelijk mocht ervaren ook stand houdt. In ieder geval zie ik bij het wegrijden een continu rode ondersteuningslijn op de OMNI en dat voel ik ook. Met de oude sensor werd de lijn af en toe rood, zelfs met felle tegenwind... Komende dagen ga ik de sensor uitgebreid testen, ritjes maken en de ritgegevens noteren om te zien waar de fiets nu toe in staat is.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Goed om te horen Lomito! Heb je de overweging om een geveerde voorvork te zetten uiteindelijk laten varen?
Lomito

Zeker niet, als die vork leverbaar was geweest had deze er nu onder gezeten. Wordt pas december/januari. Maar hé, Sinterklaas komt eraan en er moet wat te wensen overblijven. :d3:
Lomito

Inmiddels drie leuke ritten verder kan ik zeggen dat ik een andere fiets heb... niet meer elke dag kalibreren om nog enigszins ondersteuning te krijgen. Gisteravond kreeg ik mijn ST5 weer in handen, nu met nieuwe TMM-sensor, en ik kan het verschil duidelijk merken: het is alsof ik weer op mijn geliefde ST2s rij maar dan mét het comfort van de grote wielen, de ondersteuningsbalk staat bij een beetje aanzet direct in het rood en dat voel ik ook zo... je wordt naar de 45+ gebracht in plaats van te moeten 'werken' om daar te komen.

Zo daar word je wel heel erg blij van!! :bp:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Dat is mooi, hopen dat het zo blijft....... :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Lomito schreef: 10 okt 2018, 17:38 Inmiddels drie leuke ritten verder kan ik zeggen dat ik een andere fiets heb... niet meer elke dag kalibreren om nog enigszins ondersteuning te krijgen. Gisteravond kreeg ik mijn ST5 weer in handen, nu met nieuwe TMM-sensor, en ik kan het verschil duidelijk merken: het is alsof ik weer op mijn geliefde ST2s rij maar dan mét het comfort van de grote wielen, de ondersteuningsbalk staat bij een beetje aanzet direct in het rood en dat voel ik ook zo... je wordt naar de 45+ gebracht in plaats van te moeten 'werken' om daar te komen.

Zo daar word je wel heel erg blij van!! :bp:
Welke TMM-waarden heb je nu Lomito?
Plaats reactie