extra batterij op drager

Golvas

bartgo schreef: 15 aug 2018, 14:08 de batterij uiteindelijk toch in direct contact staat met de fiets (zelfs al zit er rubber tussen)
Je zou kunnen overwegen om het koffertje op de bagagedrager te monteren met een licht hulpframe met silentblocks er tussen ... zo wordt je batterij "geïsoleerd" van de rest van de fiets, wordt de impact van de klappen geminimaliseerd en kan je de bagagedrager blijven gebruiken voor je fietstas(sen).

Wel opletten voor de maximale toegestane belasting van de Racktime.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De batterij die in het frame zit krijgt vergelijkbare schokken te verwerken, zoals aangegeven zou de batterij net in dat kaste passen, en dus niet kunnen bewegen.
Maar ik wacht nog even met een tweede batterij aan te schaffen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Al eens gedacht aan een Ortlieb frame tas? Maat M past volgens mij op de Stromer en zo zit het gewicht mooi in het midden. Gelet op de maten zou de tas groot genoeg moeten zijn voor de accu.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Lomito

Voor de schokbestendigheid van de accu heb ik geen vrees, mijn belangrijkste aandacht zou gaan naar waterdichtheid en gebruiksgemak. De accu wil ik snel kunnen wisselen zonder ingewikkelde handelingen. Nu is het al zo dat je voor een accuwissel even een plat vlak nodig hebt om één accu tijdelijk neer te leggen, bijvoorbeeld een picknicktafel/bankje, zodat de 2e accu vanuit de drager in de accuruimte geplaatst kan worden en daarna de 1e accu in de drager.

Verder is een aandachtspunt het bochtengedrag met 5 kg boven de bagagedrager...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Misschien moeten we dit probleem eens aan Stromer voorleggen, en vragen of zij geen generieke oplossing voor Stromers van het type ST1x, ST2(s), ST3 en ST5 kan ontwikkelen, ze gebruiken allemaal dezelfde batterij en er zijn heel wat gegadigden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

aaddoes schreef: 21 aug 2018, 00:34 Al eens gedacht aan een Ortlieb frame tas? Maat M past volgens mij op de Stromer en zo zit het gewicht mooi in het midden. Gelet op de maten zou de tas groot genoeg moeten zijn voor de accu.
De accu past niet onder de horizontale buis van het frame, dus dat lijkt me niet te lukken.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
aaddoes
Pro
Pro
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 aug 2017, 21:20
Locatie: Hillegom

Die tas is een driehoek. Past die accu niet in de lange zijde die evenwijdig aan de onderbuis loopt?
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

aaddoes schreef: 23 aug 2018, 00:38 Die tas is een driehoek. Past die accu niet in de lange zijde die evenwijdig aan de onderbuis loopt?
Zolang de batterij niet in de binnenzijde van het frame past (20") heeft het volgens mij geen zin om een tas in de binnenzijde van dat frame te hangen
Ik vermoed dat de batterij wel past in een 22" frame, en dan lijkt deze tas me echt wel geschikt: https://huntbikes.com/products/frame-bag, redelijk duur, maar wel op maat gemaakt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Erikl
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2018, 10:14

Ik ben blij met de tas die ik heb gekocht voor de extra accu. Perfecte pasvorm en goed beschermd. Tas voor de extra accu op de St2.

Really Right Stuff TQB-47 Compact Tripod Bag.
http://www.reallyrightstuff.com/TQB-47- ... tripod-bag

Afbeelding

Niet goedkoop maar erg tevreden mee.
Erikl
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2018, 10:14

Ik was benieuwd of iemand deze al heeft geprobeerd. https://www.sportbeer.nl/ortlieb-framet ... iter-f9972
Plaats reactie