Route tips van Veghel naar Zeist

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hoi allemaal,

As zaterdag ga ik op mijn fiets naar Zeist. Kennen jullie mooie stukken op die route die ik zeker moet meepikken, of stukken die ik zeker moet mijden?

Ik lees het graag!

Bedankt,
Freddy
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Rijd eerst naar het noorden, Boven Uden en blijft Oost van Oss, mooie natuurgebieden daar. Dan nooordwaarts, pont Demen-batenburg, pont bij Druten, pont bij Opheusden, en pas daar vandaan naar het noord-westen, dan pak je een heel groot en mooi deel van de Utrechtse Heuvelrug mee.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Polling schreef: 04 okt 2018, 16:16 Rijd eerst naar het noorden, Boven Uden en blijft Oost van Oss, mooie natuurgebieden daar. Dan nooordwaarts, pont Demen-batenburg, pont bij Druten, pont bij Opheusden, en pas daar vandaan naar het noord-westen, dan pak je een heel groot en mooi deel van de Utrechtse Heuvelrug mee.
Pas op met die pontjes, die varen vaak niet. Die van Druten-Dodewaard weet ik 100% zeker dat die nu niet meer vaart.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 04 okt 2018, 18:17
Polling schreef: 04 okt 2018, 16:16 Rijd eerst naar het noorden, Boven Uden en blijft Oost van Oss, mooie natuurgebieden daar. Dan nooordwaarts, pont Demen-batenburg, pont bij Druten, pont bij Opheusden, en pas daar vandaan naar het noord-westen, dan pak je een heel groot en mooi deel van de Utrechtse Heuvelrug mee.
Pas op met die pontjes, die varen vaak niet. Die van Druten-Dodewaard weet ik 100% zeker dat die nu niet meer vaart.
Bedankt voor de tip!
Demen-Batenburg: volgens https://www.uiterwaarde.nl/pontjes/maas/batenburg-demen vaart deze t/m september
Druten: idem: https://www.uiterwaarde.nl/pontjes/waal ... -dodewaard
Opheusden: deze vaart wel: https://www.rivierenland.nl/opheusdende-veer

Edit: tip: Google Maps geeft zo te zien alleen fietsroute's over plekken waar de ponden daadwerkelijk varen! :ay
Laatst gewijzigd door FreddyH op 04 okt 2018, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 04 okt 2018, 16:16 Rijd eerst naar het noorden, Boven Uden en blijft Oost van Oss, mooie natuurgebieden daar. Dan nooordwaarts, pont Demen-batenburg, pont bij Druten, pont bij Opheusden, en pas daar vandaan naar het noord-westen, dan pak je een heel groot en mooi deel van de Utrechtse Heuvelrug mee.
Bedankt voor je suggestie! Ik ga eens op zoek naar een route via pondjes die wel varen :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat ik nu heb: via Vorstenbosch - Nistelrode door natuurgebied Slabroek, dan links langs Schaijk door Herperduin.
Dan richting veer bij Appeltern-Megen. De Waal over bij Beneden-Leeuwen (N323). De Nederrijn over bij veer Eck en Wiel-Amerongen en dan via Leersum en Doorn richting Zeist.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Tip uit Zeist: ga bij Leersum links, amerongseweg en dan langerbroekerdijk, erg mooie route naar Zeist.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Mijn excuses dat ik niet naar de openingstijden in het jaar van de pontjes heb gekeken. Alsof we alleen in de zomer fietsen...

De Nederrijn via Amerongen is een kortere optie, maar de pont Ingen-Elst is wel open, en iets oostelijker, waardoor je een groter stuk door de Utrechtse Heuvelrug meeneemt, en dat is een mooi fietsgebied.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 05 okt 2018, 08:07 Mijn excuses dat ik niet naar de openingstijden in het jaar van de pontjes heb gekeken. Alsof we alleen in de zomer fietsen...
Niet nodig / meer dan aanvaard. Ik heb hier ook nooit bij stil gestaan maar dankzij jouw route kwam Lomito met die opmerking en hebben we allemaal wat geleerd!
Polling schreef: 05 okt 2018, 08:07 De Nederrijn via Amerongen is een kortere optie, maar de pont Ingen-Elst is wel open, en iets oostelijker, waardoor je een groter stuk door de Utrechtse Heuvelrug meeneemt, en dat is een mooi fietsgebied.
Wederom bedankt!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Georgio schreef: 04 okt 2018, 23:04 Tip uit Zeist: ga bij Leersum links, amerongseweg en dan langerbroekerdijk, erg mooie route naar Zeist.
Is dat net voor Leersum linksaf de Boerenbuurt in, dat gaat over in Amerongerwetering en dan rechtsaf de Langbroekerdijk in? Dan helemaal tot bij Odijk, daar onder de A12 door en via Beerschoten naar Zeist?
Ziet er inderdaad een stuk interessanter uit dan de N225 :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie