Stromer NL-marktleider in 2017

Lomito

Verkopen Stromer van 80 stuks in juni naar 89 in juli. En daarbij opvallend dat de ST2 inzakt en andere Stromers (ST1x en ST5) flink in de lift zitten. Ten opzichte van 07-2017 (94 stuks) is het herstel vrijwel daar, maar dan moeten de cijfers komende maanden die van 2017 overtreffen. Concurrent nr.1 Riese und Muller komt niet verder dan 40 stuks in juli en blijft daarmee zwaar achter bij Stromer. Ook Klever blijft ver achter met slechts enkele verkochte fietsen...
Martin

Is het een idee om de topictitel te veranderen in bijv. 'verkoopcijfers Stromer in Nederland'?

Wat verkoop betreft zit de lift weer omhoog bij Stromer, en dat zal zeker met de nieuwe modellen(ST3, ST1) in het vooruitzicht zeker verder omhoog gaan ben ik van overtuigd.
Jammer dat ze niet alle modellen specificeren in de verkoopcijfers. Ik ben dan ook erg benieuwd hoeveel ST5'jes verkocht worden.
Verrassend vind ik dat Specialized het met de Vado modellen nog redelijk goed doet evenals Gazelle met de Cityzen.
Lomito

Martin schreef: 06 aug 2018, 14:41 Verrassend vind ik dat Specialized het met de Vado modellen nog redelijk goed doet evenals Gazelle met de Cityzen.
Precies die modellen staan regelmatig bij mijn dealer als inruiler voor een Stromer. Ik zie overeenkomst met de verkoop van airco's. In de zomer hebben mensen last van de warmte en kopen dan de eerste de beste airco die beschikbaar is en die ook nog redelijk geprijsd is. Om er vervolgens achter te komen dat dat apparaat een enorme herrie maakt in je slaapkamer, nauwelijks koelt en veel stroom vreet. En uiteindelijk op MP te belanden voor een tweede ronde...

Zo gaat het ook met de spijt pedelecs waarmee het nauwelijks mogelijk is om met het verkeer op de rijbaan mee te komen omdat de fiets onvoldoende ondersteuning biedt. En met een beetje pech heeft de ratelende middenmotor binnen 1 jaar zichzelf opgevreten en wordt de motor onder garantie vervangen tot de garantie verlopen is. Maar zover komt het meestal niet en heeft men de spijterd al ingeruild voor een Stromer.

Zo las ik hier op het forum dat Belgische werknemers vaak voor een spijt pedelec (leasefiets) kiezen omdat deze sneller geleverd kan worden dan een Stromer. Big mistake!!!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helemaal eens.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 06 aug 2018, 17:08 Zo las ik hier op het forum dat Belgische werknemers vaak voor een spijt pedelec (leasefiets) kiezen omdat deze sneller geleverd kan worden dan een Stromer. Big mistake!!!
Ik zou niet weten waarom. De Vado past in hun leasebudget, de Stromers vaak niet. De onderhoudskosten worden gedragen door het leasebedrijf, in België mag je met de speedpedelec (bina) overal op 't fietspad. Ik ken mensen waarvoor die 45 km/h echt niet zo belangrijk is (mijn collega met Klever X-speed rijdt nooit harder dan 37-38 km/h op teller)
Laatst gewijzigd door Tomasj op 10 aug 2018, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Verschillende fietsen voor verschillend publiek.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

De cijfers van september zijn binnen... Stromer doet het nog altijd als beste met 81 verkochte fietsen en R&M op ruime afstand met 49, maar in vergelijking met september 2017 (132 Stromers) blijft het toch zeer mager. Klever wil maar niet loskomen, doet het zeker niet slecht met 19 fietsen, echt feestelijk is het ook niet met eveneens 19 in augustus.

De herfst is begonnen en dan zakken vanzelf de fietsverkopen in, het seizoen is afgelopen... de eindejaarsacties moeten de dalende verkopen dan nog een beetje opkrikken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+ de ST3 LE. Dat zal nog wel even een hardloper zijn dit najaar.

Bij Klever wacht iedereen denk ik op de 850Wh accu, die momenteel mondjesmaat aan de bestaande Klever-rijders wordt uitgeleverd. Het zal wel tot eind dit jaar duren voordat de 850Wh accu volop leverbaar is. Ik ben daarom vooral benieuwd wat de Klever-verkoop aankomend voorjaar gaat doen.

Ook ben ik benieuwd naar hoe de relaunch van de Stromer ST1 gaat lopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Juni, juli en aug 2018 allemaal maar rond de 80 verkochte Stromers per maand, valt mij tegen in vergelijking met vorig jaar.

Volgens mij is de verkoop van Stromer in België wel booming!
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marco Verkerk schreef: 04 okt 2018, 23:21 België wel booming!
Hetzelfde geldt voor de Belgische forumleden. Sinds ik de accounts handmatig activeer valt dat me helemaal op. In de afgelopen week is ca. 80% van de nieuwe accounts aangemaakt door een Belg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie