Stromer ST1 in brand

Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

krol schreef: 04 okt 2018, 19:43 Ik merk op dat je in Berlaar woont en ik in Lier dan kan eens afspreken en samenkomen toch geen probleem zijn
Bedankt, maar ik ga passen. Alle informatie mag m.i. hier meegedeeld worden.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

krol schreef: 04 okt 2018, 17:54 De Jan zijne stromer is opgehaald door stromer zelf voor onderzoek
De eigenaar vermeldde bij het filmpje op FB dat Stromer "geen interesse" had. Hierop sloeg iedereen vol verontwaardiging aan. Nu blijkt dus dat dit niet klopt. Ik kon het me ook al niet voorstellen.

Als de dealer en Stromer de bike onderzoeken (of toen het filmpje werd geplaatst nog van plan waren om de bike te onderzoeken), waarom dan direct een filmpje online zetten met de mededeling dat iedereen je in de kou laat staan, in plaats van eerst de bevindingen af te wachten?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
krol
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2017, 18:19

omdat de dealer het voorval overgemaakt had aan stromer die dit afwimpelde daarna heeft jan het filmpje pas online gezet .
stromer heeft een paar dagen later plots interesse getoond en de fiets opgehaald waardoor jan dit onderzoek nu moet afwachten en ondertussen geen uitleg mag geven aan derden .
de fiets is nu al enige tijd daar mocht het fake nieuws zijn had stromer dit al bekendgemaakt of niet soms
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

krol schreef: 04 okt 2018, 22:07 stromer die dit afwimpelde
Wat is de reden dat Stromer dit afwimpelde?
krol schreef: 04 okt 2018, 22:07 mocht het fake nieuws zijn had stromer dit al bekendgemaakt of niet soms
Stromer reageert niet openbaar op online/Social Media klachten. Het online verloop van dit verhaal toont maar weer aan hoezeer dat een begrijpelijke keuze is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

krol schreef: 04 okt 2018, 22:07 stromer heeft een paar dagen later plots interesse getoond en de fiets opgehaald waardoor jan dit onderzoek nu moet afwachten en ondertussen geen uitleg mag geven aan derden .
Het is geen politie onderzoek. Als een leverancier een defect product hier ophaalt om het te onderzoeken kan die leverancier mij niet opleggen dat ik mijn mond hierover moet houden.
Daarnaast: zolang er geen tegengeluid komt op de claim dat "Stromer hiet niet interessand vond" wordt Stromer enigszins in een kwaad daglicht gezet. Als dit verhaal echt waar is, dan zou het juist beter zijn voor Stromer als hij een bericht zou kunnen posten: "ja dit is een raar geval maar Stromer is het nu aan het onderzoeken" oid.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Alle puntjes die mij ook opgevallen zijn werden al genoemd....helemaal eens. Als "beetje deskundige" op brandgebied na 30 jaar bevelvoerder op brandweerauto stel ik dat zo'n accu alleen spontaan kan ontbranden als hij gevallen, downhill gereden op rotspaden of er in geboord/iets ingeslagen wordt. Andere optie zou zijn dat de isolatie van hoofdstroomkabels doorgesleten is........heb dit bij 24 volt 2000 A (2 accu's van 12V, 1100Ah. in serie) batterijen regelmatig gezien, dit vonkt als heftig vuurwerk. en gaat door tot de dikke 80kwadraat kabels doorgebrand zijn. Kan alleen op de feiten af gaan wat ik op het filmpje zie, de rook is mij veel te wit en statisch......isolatie van kabels en/of batterijen geeft veel meer grijs/bruine rook en wordt er uit geperst. Vooralsnog houd de beste man vrouw die dit in scene gezet zou hebben de gemoederen lekker bezig :D :D :D :D :D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 04 okt 2018, 22:15
krol schreef: 04 okt 2018, 22:07 stromer die dit afwimpelde
Wat is de reden dat Stromer dit afwimpelde?
Dit klopt alvast niet.

Stromer heeft niet "geen interesse" getoond zoals de eigenaar zegt en de zaak ook niet "afgewimpeld" zoals Krol zegt. Het gaat hier om een ST1 die al jaren buiten garantie is. Stromer wilde e.e.a. desondanks onderzoeken, maar de Stromer vertegenwoordiger was op het moment van de melding op vakantie. Na terugkomst zou de vertegenwoordiger bij de dealer langs gaan om de Stromer te bekijken. De eigenaar van de ST1 heeft dit niet afgewacht en direct het filmpje op FB gezet. (Bron: een Stromer dealer.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Dat geeft voor mij wel aan dat het onwaarschijnlijker is dat er iemand met koudijs of een rookbom aan de slag is gegaan... dan zou het niet bij Stromer zijn aangemeld denk ik.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

In het kort: ik geloof er nog steeds geen ruk van :hy:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 06 okt 2018, 20:24 Dat geeft voor mij wel aan dat het onwaarschijnlijker is dat er iemand met koudijs of een rookbom aan de slag is gegaan... dan zou het niet bij Stromer zijn aangemeld denk ik.
Dat bedacht ik me ook, maar dit sluit nog steeds een gebruikersfout niet uit.

Dit gedoe begint inmiddels aan alle kanten te stinken, dus het interesseert mij zo langzamerhand bar weinig meer wat hiervan waar is en wat niet. De eigenaar zoekt het maar uit met zijn dealer, Stromer en ST1. Dat had-ie van begin af aan moeten doen, in plaats van deze doldrieste actie op FB te starten. Iedereen kan op zijn blote voeten aanvoelen wat daarvan komt, dus het zal allemaal wel precies de bedoeling zijn geweest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie