Software issues met Stromers ?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 30 sep 2018, 08:46
Daniel1975 schreef: 29 sep 2018, 08:33 Nee, maar het ontbreken van 1 standaard notatie is wel zeer storend. Bij een auto gaan we toch ook niet soms het vermogen op de krukas, dan weer uitgaand versnellingsbak of op de wielen door elkaar gebruiken?
Dat klopt, maar ook hier is het vermogen niet vergelijkbaar. Bij auto's wordt het vermogen op de krukas gegeven. Gezien de soms behoorlijke verschillen in draaiweerstand tussen krukas en wielen zegt dat ook zeker niet alles.
Klopt, om een of andere reden voelen een Opel en een Citroen altijd trager aan dan een Bmw of VW met gelijke specificaties. En een Nissan CVT of een ZF 8traps automaat geeft ook een wereld van verschil.
Alleen zit het bij automotoren vooral vaak in de gebruikte software (zit bij mijn auto significant verschil in gevoel tussen instelling comfort, sport of eco).
Ik vermoed dat het bij Stromer dus vergelijkbaar is: zelfde motor maar anders afgeregeld.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 30 sep 2018, 09:37 Alleen zit het bij automotoren vooral vaak in de gebruikte software (zit bij mijn auto significant verschil in gevoel tussen instelling comfort, sport of eco).
Ik vermoed dat het bij Stromer dus vergelijkbaar is: zelfde motor maar anders afgeregeld.
In die eco stand heeft de software simpel gezegd minder dan het maximale vermogen. Dus wat je zegt klopt: de Stromer motoren zijn (grotendeels) gelijk maar met andere instellingen in de software. Het punt is: daarmee heb je dus een ander vermogen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marsies
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2018, 15:56

Hallo FreddyH, we zijn het eigenlijk op alle punten met elkaar eens :cool2:

Mijn plan was om een ST2S aan te schaffen. Helaas laat de dealer nu ineens een week niets van zich horen. Mijn vertrouwen in die dealer is tot een absoluut dieptepunt gezakt waardoor ik naar een geschikt alternatief aan het kijken ben.

Ik ben de Klever tegengekomen en ga daar dinsdag een proefrit op maken. Als ik de verhalen mag geloven gaat die als de brandweer. De specs geven aan 600W en 49Nm. Al met al qua koppel fractioneel hoger dan de ST5. Ach, ik heb nu geleerd dat ik die getallen niet blindelings moet vertrouwen.

Daarnaast ben ik ook de Spitzing tegengekomen en dat is een echt monster. Wist ook niet de er een R-Spedelec bestond. Het is meer een mountainbike dan een commuter maar ik ga toch ook is kijken. Een middenmotor heeft altijd al een hoger koppel, maar 120Nm en een snelheid van 75km/h :shock:

Tegenwoordig is software ongeveer net zo belangrijk als hardware en afhankelijk van de omgeving is software nog belangrijker. Dat is waar deze topic over begon.
Mijn angst is om in zee te gaan met een leverancier waarbij de software mogelijk nog niet zo volwassen is. Mijn kennismaking met de ST2S begon met een firmware issue van de motor.

We gaan het zien ..
Marsies
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2018, 15:56

Ongelooflijk hoe die M1 Sterzing rijdt, WAT EEN BEEST !!!

Daar kunnen de ST2S en ST5 bij lange na niet aan tippen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er loopt een topic over deze bikes. Deel daar gerust al je ervaringen:

viewtopic.php?f=23&t=1583&hilit=sterzing

Eén van onze forumleden heeft er zelfs eentje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 01 okt 2018, 22:35 Eén van onze forumleden heeft er zelfs eentje.
Twee zelfs. Een heeft een GT, de ander een Plus.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marsies
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 sep 2018, 15:56

Ik ga zeker iets neerzetten in de genoemde topic.

Vandaag nog op de Klever X gereden. Zeer stabiel en voor mijn gevoel nog wat krachtiger dan de ST5, Maar nadat ik de M1 Sterzing GT heb gereden maar oersaai. Schakelen ging trouwens beroerd en hij trilde inderdaad rond de 30km/h.

Nu ik het frame een paar keer heb gezien vind ik het toch minder mooi. Zelf moet ik iets altijd een aantal keren zien om er echt zeker van te zijn.

Het lijkt er op dat ik toch geen Stromer ST2S ga kopen maar een M1 Sterzing, wat een BEEST !!!
exodus
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2023, 13:45
Locatie: Ge
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 50

Ik heb recent een st2 maar ik kan deze maar niet lezen met mijn omni app.
Als ik op de software info op de fiets zelf ga kijken zie ik een st3 pinion staan.

Kan het zijn dat deze de verkeerde software heeft?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tweedehands gekocht of nieuw?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
exodus
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2023, 13:45
Locatie: Ge
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 50

Stromeur schreef: 29 aug 2023, 20:27 Tweedehands gekocht of nieuw?
Een nieuwe ST2 sport 20" royal blue (de ST2 zonder pinion).

Op de omni app staat een ST2 sport 20" royal blue (welke klopt met de fiets zelf, maar deze maakt geen connectie met de fiets)
Als ik kijk naar de software op de fiets staat er ST3 pinion.

Vandaag langs de dealer geweest en ze gingen contact opnemen met stromer. Ze hadden dit ook nog niet meegemaakt.
Plaats reactie