Helmkeuze - audio en windgeruis vraag

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Ik heb een lazer anvers, maar ben niet tevreden voor wat betreft t wind geruis.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Digidoom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2018, 13:37

Hier een Abus helm. Inderdaad nogal veel windruis.
Ik draag inear bleutooth oortjes en dat werkt prima voor muziek.
Niet te hard zetten en genieten van de rit met de radio op de achtergrond naast het kanaal.
Alleen als ik het nieuws wil luisteren moet ik vertragen want daar versta je niets van tegen 40. :D
Giant Quick E+ wachtende op Stromer ST3 LE
ww 30km enkel
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik denk dat de geluidsbelasting voor je oren veel te hoog is als je het windgeruis moet overstemmen met muziek. Ieder moet het zelf weten eigen verantwoording. Volgens mij ben je dan ook redelijk afgesloten van de omgeving. In Zwitserland, Frankrijk en de meeste Scandinavische landen is het sowieso verboden met oortjes, hoofdtelefoon etc. deel te nemen aan het verkeer.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bij het testrijden op de ST2 is dit als zeer storend ondervonden, windgeruis en het draagt zeker niet bij aan veiligheid of comfort en op termijn zeker een gehoorbeschadiging. Dat fietshelm fabrikanten hier niet voldoende aandacht aan besteden is me een raadsel. Verder vind ik op de meeste webshops waar er helmen worden aangeboden geen pedelec goekeuring terug..Triest.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Free2be schreef: 23 sep 2018, 11:11 Bij het testrijden op de ST2 is dit als zeer storend ondervonden, windgeruis en het draagt zeker niet bij aan veiligheid of comfort en op termijn zeker een gehoorbeschadiging. Dat fietshelm fabrikanten hier niet voldoende aandacht aan besteden is me een raadsel. Verder vind ik op de meeste webshops waar er helmen worden aangeboden geen pedelec goekeuring terug..Triest.
De pedelec goedkeuring is een specifieke Nederlandse situatie. In andere landen is bvb een motorfietshelm of een standaardfietshelm die de slapen bedekt (België) verplicht
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Beste Tomasj,
Was me natuurlijk al wel duidelijk, kan niet vatten dat ze er geen EU regelgeving op na houden.
Toch maar verder door het helmdoolhof grasduinen. Moeilijk, als je de fiets nog niet hebt om een helm te testen. En als je de fiets hebt, zou je een helm moeten hebben.. :bu:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De NTA 8776 norm laat niet toe dat de oren afgedekt worden, dus dat kan je de fabrikanten niet kwalijk nemen...
Er bestaan ook earplugs (die je op maat kan laten maken) die het windgeruis wegfilteren.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Martin

De Cratoni Vigor bedekt volledig de oren en is wel NTA 8776 gecertificeerd. Schijnt het windgeruis goed te dempen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Martin schreef: 23 sep 2018, 13:42 De Cratoni Vigor bedekt volledig de oren en is wel NTA 8776 gecertificeerd. Schijnt het windgeruis goed te dempen.
Ja. Lazer geeft aan dat de optionele oortjes niet toegelaten waren tijdens de keuring. Dus die Vigor snap ik niet helemaal...
De vigor hoeft die NTA 8776 certificatie trouwens niet want hij is al CE 22.05 goedgekeurd (dus geschikt voor als motorhelm en sowieso toegelaten)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik snap die Vigor sowiso niet met zijn 800gr. Veel te lomp zwaar. De Cratoni Commuter weegt de helft.
Plaats reactie