Ombouw Magura MT2 remmen (ST2 2015) naar MT5

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

harmroest schreef: 18 sep 2018, 10:24 Dat is jammer, dit was wel een hele mooie oplossing geweest
Misschien was ik niet duidelijk in mijn bericht maar ik denk dat het wel gaat lukken. Ik heb de MT5e rem binnengekregen maar achter lijkt het niet te passen. De nippel (zwart) waar de remleiding mee vastzit op de remcilinder komt net wel net niet tegen de spaken aan :ai Het kan zijn dat nandat ik hem heb vastgezet het net gaat maar dat lijkt mij niet verstandig.
Remhendel heb ik al gemonteerd op de oude leiding en ook de HIGO connector aangesloten en hij werkt.

Ik ben benieuwd hoe de passing is van de remcilinder en leiding bij een originele ST2s. Zou iemand met een ST2s een foto willen maken voor mij?

Afbeelding

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik twijfel heel sterk, maar kun je de aansluiting niet omwisselen met de ontluchtingsschoef? Dan zit je connector aan de buitenkant. Als ik het goed heb komt die namelijk uit in hetzelfde circuit. Maar nogmaals, ik ben nu even niet heel zeker.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Daniel1975 schreef: 21 sep 2018, 16:38 Ik twijfel heel sterk, maar kun je de aansluiting niet omwisselen met de ontluchtingsschoef? Dan zit je connector aan de buitenkant. Als ik het goed heb komt die namelijk uit in hetzelfde circuit. Maar nogmaals, ik ben nu even niet heel zeker.
Nee dat kan niet, dan is de remleiding niet meer door het frame te leggen. Ik heb op internet wat foto's bekeken maar helaas geen goede detailfoto's gevonden. Voor zover ik nu kan zien lijkt het op de ST2s foto's alsof de spaken aan de binnenzijde zitten, dus net andersom gespaakt tov ST2. Dan win je circa 3 mm ruimte. Dat zou erg balen zijn. Dan is een upgrade naar MT5 niet mogelijk.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Kan je de oude remcilinder niet aansluiten? het probleem.zat in de hendel en dat heb je opgelost...dus de remcilinder was ok; Misschien de aansluiting laten vermaken bij iemand die de koppelingen kan maken moest het nodig zijn... Het is maar een idee, kan helemaal verkeerd zijn.... :bf:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ga je niet van 2 zuigers naar vier, met bijbehorend slagvolume? Dan zou het niet passen.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Bij mijn ST2s ook best krap, hierbij de gewenste foto
rem achter st2s.jpg
rem achter st2s.jpg (3.72 MiB) 5346 keer bekeken
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Lijkt daarom ook anders ingespaakt te zijn. Elsje als je de St2S in het echt wilt bekijken... weet je mij te vinden...
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan je je wiel niet laten omspaken? Mijn motor is er laatst ook uit geweest (motor is voor sensor vervanging naar Duitsland geweest), als ik mij niet vergis kostte het uit- en inspaken iets van 50 Euro.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

jovdt schreef: 21 sep 2018, 18:35 Kan je de oude remcilinder niet aansluiten? het probleem.zat in de hendel en dat heb je opgelost...dus de remcilinder was ok; Misschien de aansluiting laten vermaken bij iemand die de koppelingen kan maken moest het nodig zijn... Het is maar een idee, kan helemaal verkeerd zijn.... :bf:
Dat zou kunnen maar mijn plan was een upgrade naar MT5 remmen.
Georgio schreef: 21 sep 2018, 20:13 Bij mijn ST2s ook best krap, hierbij de gewenste foto
Dank je wel Georgio voor de foto :cool2: . Jouw foto bevestigt mijn vermoeden dat het wiel van de ST2s anders is gespaakt dan die van een ST2. Wel fijn te weten voor de ST2s dat hun fiets met een standaard Magura MT5 remcilinder is uitgevoerd.
FreddyH schreef: 21 sep 2018, 20:49 Kan je je wiel niet laten omspaken? Mijn motor is er laatst ook uit geweest (motor is voor sensor vervanging naar Duitsland geweest), als ik mij niet vergis kostte het uit- en inspaken iets van 50 Euro.
Dat is inderdaad een optie. Ik zal mijn broer eens vragen die is handiger dan ik met stellen van spaken dan ik. Ik ga voorlopig eerst de oude remcilinder van de MT2 rem achter zetten met de remhendel van de MT5 en de dubbele remcilinder van de MT5 rem aan de voorzijde. Daar is wel voldoende ruimte aanwezig. En dan eerste even voelen of de rembalans voor-achter nog wel goed is ;) Ik moet wel snel iets gaan doen omdat mijn remblokjes achter na 10.000 km bijna overleden zijn.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

graag gedaan.
Een dubbelzuiger aan de achterkant is niet heel erg nodig, omdat dit wiel snel blokkeert. Bij een motor is de voor-rem ook 2maal zo sterk uitgevoerd als de achterrem. Ik ben wel benieuwd of je geen verschil krijgt in de respons van de remhandels links/rechts omdat meer olie wordt verplaatst bij een dubbelzuiger klauw.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Plaats reactie