Man (50) zwaar gewond na val met Stromer ST2

mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

benoist1 schreef: 13 sep 2017, 10:07 Waar in Tiel
Op het industrie terijn ⁉️ dan ben ik het :ck:
Ik zie regelmatig een Stromer op de Laan van Westrooien rijden om ca. 7:40. Deze gaat dan bij de rotonde linksaf richting station. Ook heb ik tweemaal kort meegefietst en een praatje gemaakt met een andere Stromer. Deze komt vanuit Echteld en gaat vlak voor Tiel rechtsaf richting industrieterrein. Destijds reed ik met een oranje QWIC P-RD9s. Nu dus op een oranje ST1x ;-)
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Dan rijd er nog een ik dus
Ik kom over de brug van het zwarte paard
En naar de Citroën/Peugeot dealer ☢
ST2 Black
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

En ikke van randje Tiel Passewaaij richting Waardenburg Den Bosch. Rij in Tiel meestal over het fietspad. .
Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

https://www.hln.be/regio/hasselt/spoeda ... ~a0fa2f93/
Heeft heel wat opschudding teweeg gebracht...
Mijn vrouw heeft samengewerkt met haar...
Nu ik overweeg om 'n 45km/h vehicle aan te schaffen.
Als motorrijder ben ik me zeer bewust van alles wat er op je af kan komen.
En met 'n SP zal het zeker nog ijler aanvoelen.
Een defensieve rijstijl is me gegeven, ga er maar vanuit dat 'n medeweggebruiker met z'n smartphone, oordopjes, enz.. constant vertrooid deelneemt en geen idee heeft wat hij/zij zoal in gevaar brengt. Verder kan ik wel meedenken, dat je met je SP zou deelnemen met het verkeer in 30km/h. zones, op de rijbaan, boven die snelheid wordt het levensgevaarlijk.
Dan heb je nog auto's die op het fietspad parkeren, honden die uitgelaten worden en van links naar rechts slingeren, vele fietspaden veel te smal zijn om 2 fietsers een veilige breedte te geven. Slecht onderhouden, obstakels, kiezelsteentjes enz..
Een vraag die ik me stel, racefietsers die het wereldrecord snelheid aanvallen...En veel van hun zeer agressief reageren op andere weggebruikers, ook op de rijbaan?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Golvas

Nav die tragische gebeurtenis zijn er eventjes stemmen opgegaan om een aparte rijopleiding (en bijhorend rijbewijs) voor speed pedelecs op poten te zetten ... nadien trouwens niets meer van gehoord.

Topic over het ongeval zelf : http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=635
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Free2be schreef: 16 sep 2018, 06:36 https://www.hln.be/regio/hasselt/spoeda ... ~a0fa2f93/
Heeft heel wat opschudding teweeg gebracht...
Mijn vrouw heeft samengewerkt met haar...
Nu ik overweeg om 'n 45km/h vehicle aan te schaffen.
Als motorrijder ben ik me zeer bewust van alles wat er op je af kan komen.
En met 'n SP zal het zeker nog ijler aanvoelen.
Een defensieve rijstijl is me gegeven, ga er maar vanuit dat 'n medeweggebruiker met z'n smartphone, oordopjes, enz.. constant vertrooid deelneemt en geen idee heeft wat hij/zij zoal in gevaar brengt. Verder kan ik wel meedenken, dat je met je SP zou deelnemen met het verkeer in 30km/h. zones, op de rijbaan, boven die snelheid wordt het levensgevaarlijk.
Dan heb je nog auto's die op het fietspad parkeren, honden die uitgelaten worden en van links naar rechts slingeren, vele fietspaden veel te smal zijn om 2 fietsers een veilige breedte te geven. Slecht onderhouden, obstakels, kiezelsteentjes enz..
Een vraag die ik me stel, racefietsers die het wereldrecord snelheid aanvallen...En veel van hun zeer agressief reageren op andere weggebruikers, ook op de rijbaan?
Nee geen racefietsers op de rijbaan, nooit. Ook al ben ik er zelf ene. Veel van hun reageren agressief op andere weggebruikers maar nog veel meer houden zich wel aan de regels. Als er ene gek iets dom doet heeft iedereen het gezien, maar houden 10 zich an de regels heeft niemand het gezien. Hetzelfde telt voor autobestuurders, vrachtwagens etc. Niet iedere bestuurder steekt voorbij op het fietspad, slaagt af zonder te kijken, doet hun deur open zonder te kijken, of zit te brullen op de fietsers.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik blijf me verbazen over de weerstand bij zowel SP-rijders (inclusief mijzelf) als automobilisten ten aanzien van het rijden op de rijbaan met een SP. Die weerstand is vanuit het perspectief van een automobilist van een andere orde als deze bijvoorbeeld achter een landbouwvoertuig zit. Misschien zit er een verschil in het feit dat je veelal niet zomaar een landbouwvoertuig inhaalt; en dat een SP-rijder als die iets naar rechts zou gaan wel gemakkelijk ingehaald kan worden. Mijn conclusie is (voorlopig) dat de automobilist voornamelijk met zichzelf bezig is: snel van A naar B. Als SP-rijder ben ik daardoor voornamelijk met de ander bezig (achteruitkijkspiegel, afstand houden, rekening houden met het feit dat iemand je misschien niet verwacht/ziet bij het oprijden vanuit een zijstraat etc.). Het gevoel van opgejaagd wild kan ik na dik een jaar op de rijbaan stromeren nog steeds niet echt van me afschudden.
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Heftig nieuws, ik hoop dat ons allemaal dit soort dingen bespaard blijven.. vooralsnog blijf ik weg van de rijbaan en rijd ik enorm defensief tov andere weggebruikers. Het valt me enorm vaak op hoe snel auto's de snelheid van een SP verkeerd inschatten. Ik moet regelmatig alsnog vrij hard en/of abrupt in de ankers.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sterker nog; ik ben een zeer ervaren fietser, maar ik schat het ook nog steeds verkeerd in. Vooral de mensen met een tergend laag traptempo die wel hard rijden schat ik vaak niet juist in. Je wéét het, dus houdt er rekening mee, maar echt inschatten is het niet.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Er is maar één manier om iemand veilig voorbij te steken: eerst vertragen tot de snelheid dat die voorligger rijdt, dan bellen, en dan inhalen. :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie