Nieuw: de Stromer ST3

Picco
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:38

Beste Roger,

nee, dit gaat via de OMNI:
«KEYLESS»
Battery ejection
Another nice feature: keyless battery ejection via the
touchscreen on the e-bike. (Available on the ST5 and ST3.)

https://www.stromerbike.com/fileadmin/u ... mni_en.pdf
Stromer ST3 LE , Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller F5505 Ortlieb fietstassen, Lazer helm.
Stromer ST1, Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller Ortlieb fietstassen,
Golvas

Zo dus :

VIMEO_ADMIN


Maar waren daar geen problemen mee of vergis ik me ?
Lomito

Free2be schreef: 13 sep 2018, 08:01 Wat mag ik me hierbij voorstellen? Dat ze door iedereen eruit te halen valt? :aq
Ja en nee. Zet je je fiets op elektronisch slot (OMNI: Lock) dan kan niemand je accu stelen want beveiligd met pincode. Nadeel is wel dat de drie stuurlampjes (licht, plus, min) blijven branden en de U-dagrijverlichting af en toe oplicht... alsof men het dievengilde attent wil maken op de aanwezigheid van kostbare fietsen... Om dat te voorkomen zet je je fiets beter UIT maar dan kan iedereen de fiets ook weer inschakelen en de accu meenemen. Ik kies voor uitschakelen.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor de toelichting.
Als ik het goed begrijp, om het lampjes gedoe te vermijden, dien je hem uit te schakelen, met als gevolg dat iedereen de batterij eruit kan nemen?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoe zit dat nu met dat klepje op de stuurpen? Ik lees ergens iets over smartfoonbevestiging oid. Iemand die daar iets meer van weet?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 13 sep 2018, 12:00 Ja en nee. Zet je je fiets op elektronisch slot (OMNI: Lock) dan kan niemand je accu stelen want beveiligd met pincode. Nadeel is wel dat de drie stuurlampjes (licht, plus, min) blijven branden en de U-dagrijverlichting af en toe oplicht... alsof men het dievengilde attent wil maken op de aanwezigheid van kostbare fietsen... Om dat te voorkomen zet je je fiets beter UIT maar dan kan iedereen de fiets ook weer inschakelen en de accu meenemen. Ik kies voor uitschakelen.
Ben je echt zeker? Is het menu niet beschermd indien je de fiets inschakelt ZONDER dat de gekoppelde GSM in de buurt is?
Mijn ST2 staat bij opstarten elektronisch op slot wanneer ik mijn GSM niet bij de hand heb, volgens mij.
En indien dat bij de ST5 zo niet is, is dat gewoon een gigantische ontwerpfout.
[evil mode on]En als ik dan nog een extra batterij wil, weet ik waar ze te vinden [evil mode off],
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Daniel1975 schreef: 16 sep 2018, 07:44 Hoe zit dat nu met dat klepje op de stuurpen? Ik lees ergens iets over smartfoonbevestiging oid. Iemand die daar iets meer van weet?
Even in het ST5 topic kijken daar zie je foto’s van de SP Connect iPhone houder.
viewtopic.php?f=20&t=1530

Volgens mij is de stuurpen van de ST3 voorzien van een vergelijkbaar kapje en mogelijkheid. Het systeem lijkt op plaatjes die ik ook ken van andere houders waarbij je de standaard topcap vervangt door een topcap met telefoonhouder en bout om je balhoofd af te stellen. Dus dan lijkt het of je meerdere merken zou kunnen gebruiken. Maar gezien de positie is er op een andere plek ergens wat schroefdraad getapt 😉
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ah, op die manier.
Zou leuk zijn als dat om te knutselen is naar een Garmin mount, dat is toch dé standaard IMHO.
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Misschien past ook gewoon de Garmin top cap mount van K-edge bijvoorbeeld
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Nog een opmerkelijke vaststelling gedaan, voortaan geen carbon voorvorken niet meer, allen aluminium.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie