Blog over stromer ervaring (st1x)

jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

Hallo,

vanmiddag werd ik gewezen op het bestaan van dit forum. Wellicht is het ook leuk om hier te delen: ik heb een blog bijgehouden van mijn ervaringen met mijn speedpedelec (stromer st1x - 2017) die ik eind december 2017 gekocht heb.

De blog is louter en alleen gebaseerd persoonlijke ervaringen en heeft geen commerciële noch wetenschappelijke intenties. Desondanks wellicht toch informatief voor geïnteresseerden.

https://ggvvstromer.blogspot.com/

groet,
jbr
ps. nou maar hopen dat ik geen forumregels overtreed (heb ze gelezen.. ik denk van niet)
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom jbr!

Je overtreedt absoluut geen regels, en blogs zijn superleuk. Ik ga binnenkort eens goed zitten voor de jouwe. Dank voor het delen :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Leuk :ay.

Kan je gelijk mijn net gestarte topic invullen voor woon-werk ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

Blog is zojuist bijgewerkt met een artikel over regen(pak)

https://ggvvstromer.blogspot.com/
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Hi jbr,

Leuke blogpostings; Kort maar krachtig :ay

Ik moest hard lachen om de
Grijze ANWB-setjes op hun bij elkaar passende E-bikes
:D

Bij het lezen van:
Om de een of andere reden denkt de meerderheid van de gepensioneerden kennelijk dat ze met hun 25 Km/u fiets weer 't mannetje zijn en weer helemaal meedoen. Mede daarom rijden ze volgens mij lekker naast elkaar. Logischerwijs verwachten ze niet dat iemand hun van achteren op komt met veel snelheidsverschil. Op tijd pingen met de bel is dan belangrijk.
... vroeg ik me wel af of je naast pingen ook goed vaart mindert bij het inhalen. Ik merk zelf dat ook als ze je eenmaal goed gehoord hebben, ze nog weleens zwabberen doordat ze gaan omkijken of sowieso onverwachte dingen doen. Ik probeer echt terug naar 20/max 25 te gaan.

Veel veilige km’s gewenst en dat er nog maar veel leuke blogpostings mogen volgen :cool2:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

Barry schreef: 15 sep 2018, 23:20 Hi jbr,

Leuke blogpostings; Kort maar krachtig :ay

Ik moest hard lachen om de
Grijze ANWB-setjes op hun bij elkaar passende E-bikes
:D

Bij het lezen van:
Om de een of andere reden denkt de meerderheid van de gepensioneerden kennelijk dat ze met hun 25 Km/u fiets weer 't mannetje zijn en weer helemaal meedoen. Mede daarom rijden ze volgens mij lekker naast elkaar. Logischerwijs verwachten ze niet dat iemand hun van achteren op komt met veel snelheidsverschil. Op tijd pingen met de bel is dan belangrijk.
... vroeg ik me wel af of je naast pingen ook goed vaart mindert bij het inhalen. Ik merk zelf dat ook als ze je eenmaal goed gehoord hebben, ze nog weleens zwabberen doordat ze gaan omkijken of sowieso onverwachte dingen doen. Ik probeer echt terug naar 20/max 25 te gaan.

Veel veilige km’s gewenst en dat er nog maar veel leuke blogpostings mogen volgen :cool2:
Dank!

Ja, ik neem net als jij gas terug hoor (ook bij honden/ -bezitters)! Dat zwabberen herken ik zeker ;)
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
PvDijk
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:40
Locatie: Papendrecht

Leuke blog JBR. Ga zo door. :cool2:
ST3 LE, ww=26 Km enkel
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

M'n blog heeft weer 'n update. Dit keer over speedbiken in het duister....

https://ggvvstromer.blogspot.com/2018/09/duister.html

Happy reading!

ciao,
jbr
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
jbr
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2018, 21:11
Locatie: Gieten

M'n blog heeft weer 'n update. Dit keer over onderhoud.

https://ggvvstromer.blogspot.com/2018/10/onderhoud.html

Happy reading!

ciao,
jbr
Stromer ST-1X (vanaf december 2017). Enkele reis woon-werk: 36KM. Prognose jaar: 5000KM
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

jbr schreef: 28 sep 2018, 13:09 M'n blog heeft weer 'n update. Dit keer over speedbiken in het duister....

https://ggvvstromer.blogspot.com/2018/09/duister.html

Happy reading!

ciao,
jbr
Heel leuk om te lezen!
Wat ik eng vind is het broedseizoen om dan in het donker te fietsen is helemaal eng. Als de hazen rammelen en ze schieten me voorbi, dan doe ik een schietgebedje dat ze niet oversteken voor mijn fiets langs. Moeder meerkoet met haar kuikens, meerkoeten doen altijd oenig (ik vind ze wel super leuk). Moeder eend met kuikens is slimmer en zet er de vaart in.
Nee fietsen in het donker is niet zo fijn. Wel beter te doen met een extra voorlamp, maar toch...zodra de wintertijd ingaat daalt ook mijn frequentie stromeren.
Veel rijplezier!!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Plaats reactie