Windgeruis

Gebruikersavatar
Calimero
Expert
Expert
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 mei 2017, 08:45

De wintervariant:


De zomervariant:


Gratis verzending! Ik heb zojuist iig besteld!scheelt 9 dollar en nadien nasturen en verrekenen..
Stromer St1x sport charcoal/983wh/22"/Body Float/Redshift Shockstop/11-28 ultegra/Quad lock/2x Ortlieb back roller high visibility/Continental Top Contact II/bbb spd combi pedalen bla bla bla... :cool2:
Rintje
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:54

Ik heb hier ook behoorlijk wat last van en van alles geprobeerd. Bij mij geeft een hoofdband het beste resultaat, dat dempt tot een acceptabel niveau.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is misschien een hele domme vraag, en wellicht moet ik die Elvissen eens proberen om het te ervaren: maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik mis. Windgeruis als in: ik hoor de wind harder langs mijn oren ruisen dan op een normale fiets omdat ik een hogere snelheid heb? Ik heb daar domweg helemaal geen last van. Ik vind het zelfs wel lekker: een WOEI-gevoel.

Ben ik dan raar? :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Stromeur schreef: 30 aug 2017, 22:06 Het is misschien een hele domme vraag, en wellicht moet ik die Elvissen eens proberen om het te ervaren: maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat ik mis. Windgeruis als in: ik hoor de wind harder langs mijn oren ruisen dan op een normale fiets omdat ik een hogere snelheid heb? Ik heb daar domweg helemaal geen last van. Ik vind het zelfs wel lekker: een WOEI-gevoel.

Ben ik dan raar? :bn:
Nee niet raar maar ik vind het fijn om Evers Staat Op goed te kunnen volgen terwijl ik ook nog het verkeer hoor... Vandaar. Met die Elvis dingen reduceer je het geluid schat ik met ongeveer 50-75%. Die oorwarmers doen dat nog meer en verwarmen je oortjes in de winter. Lekkah!!
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, ja als je muziek wilt luisteren onderweg dan snap ik die keuze wel. Het scheelt blijkbaar echt enorm.

En oorwarmers moet ik zeker ook deze winter, anders vriezen mijn flappers eraf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Nou, ik kan dat geruis missen als kiespijn.....hinderlijk.
Dus die cat-ears zouden voor mij een uitkomst zijn; in ieder geval het proberen waard. Voor de centjes hoef je het niet te laten.
Ik luister niet naar muziek tijdens het Stromeren maar naar de omgeving. Zeker in de vroegte is de natuur tof bij het ontwaken. Het is voor mij genieten als een buizerd met een paar opstart-vleugelslagen er vandoor gaat.....
De huidige helmbandjes lopen kennelijk heel onhandig langs mijn oren en ik heb last van geruis.
Voor de grap heb ik eens geen helmbandje gebruikt (gewoon even wegfrommelen) en dan is het geruis weg. Daarmee is de effectiviteit van de helm echter nul; en ik wil echt wel een bescherming om mijn bolletje (ondanks mijn vast veel te grote oren).
Ook dit is zo'n persoonlijk gevalletje:
- geheel helm en vooral helmbandje afhankelijk;
- oorvorm;
- toepassing.

Ik probeer het graag !
(en in de winter ben ik volledig afgesloten door een balaclava. Luisteren naar de natuur kan ik dan vergeten; maar da's een bewuste keuze)

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Ik heb de Windblox, ook amazon.de, bevallen ook goed!
IMG_1197.JPG
IMG_1197.JPG (48.68 KiB) 5604 keer bekeken
Daarnaast heb ik n sjaaltje a la Lomito, welke ik aan de achterkant bovenop mn hoofd trek zodat deze over m'n oren komt, dit scheelt enorm, nog minder windgeruis, eerst sjaaltje om en daarna pas de helm!
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Stromeur schreef: 30 aug 2017, 22:13 Aha, ja als je muziek wilt luisteren onderweg dan snap ik die keuze wel. Het scheelt blijkbaar echt enorm.

En oorwarmers moet ik zeker ook deze winter, anders vriezen mijn flappers eraf.
Enne, hoe ging t vandaag in de regen?
+ST2S and n-joying it to the max...
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Het was nat! Maar ben overeind gebleven. Lang leve het spatlapje.
Maar je wilde het van Sylvia hoten denk ik :hy:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fastedde schreef: 30 aug 2017, 22:36 Enne, hoe ging t vandaag in de regen?
Helaas: niet. Omdat mijn paardrijden wegens de zomerplanning op de manege met een uur was vervroegd, moest ik helaas met de auto naar Leeuwarden anders zou ik het niet halen.

Ik beloof je: bij de volgende bui (nouja bui: zegmaar non-stop regen vandaag) en mits mijn agenda het toelaat ben ik van de partij!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie