Belevenissen op de ST5

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ah, tuurlijk!! :bu:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Zondag hebben Barry en ik een duo-ST5-rit gemaakt via Driel, Rijndijk, Elden, Arnhem, Oosterbeek, Doorwerth, Heelsum, Renkum, Wageningen (pontje), Hemmen, Zetten terug naar Herveld. Een fantastische rit met prachtig zomerweer langs één van de mooiste plekjes in Nederland: De Hemelse Berg bij Oosterbeek met o.a. de Oorsprongbeek. Tip: volg vanaf Arnhem CS de fietsbordjes voor landelijke fietsroute LF4 richting Oosterbeek.

Na afdaling van de Boersberg via de Italiaanseweg (haarspelden!) zijn we neergestreken op het terras van kasteel Doorwerth voor een heerlijk glas bier. Het terras was bomvol, want zondag, en we hadden heel wat bekijks met de ST5-en.

Uiteraard de drie Hoe-vragen maar veel leuker was de interactie met deze 9-jarige knaap die zo'n Stromer ST5 wel ziet zitten om mee naar school te rijden... De onbewerkte beelden zijn van de Garmin-vibe camera met dubbele fish eye lens, die ik zaterdag heb ontvangen voor het speed pedelec onderzoek van de provincie Gelderland. Oftewel hamsterweken in Herveld.
.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Briljant gesprekje, en extra magisch door die lens en de lokatie. Je hebt die jongens zeker wat gegeven om nog een tijdje over na te praten en te fantaseren. Echt leuk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Wat geweldig zo! Leuk dat je de tijd neemt voor dergelijke gesprekjes!
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Gaaf!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ja was een erg leuk gesprekje. De knul zat aandachtig alle info in zich op te nemen.

Dank voor het posten Lomito, is een leuke herinnering aan de perfecte stromerrit! :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

En gefeliciteerd met het uitgelekte Sinterklaascadeau. Ik ga kijken of ik die ouwe ook zo gek kan krijgen maar dan voor een geveerde voorvork upside down... :cool2:

Ja, die rit was geweldig leuk, ik rijd die route vaker en heb op de ST2s al een filmpje er van gemaakt:
.
Lomito

Prima dag om te fietsen en nu wilde het toeval dat ik voor vandaag een interview had afgesproken met een deelneemster aan de Alpe d'Huzes en Ventoux3 die de bergen bedwongen heeft op de fiets. Het zijn sponsoracties voor het goede doel (KWF Kankerbestrijding en Hersentumorfonds) waarbij deelnemers één of meer keren de bergen beklimmen per fiets of benenwagen.

Sinds begin dit jaar ben ik razende reporter van de dorpskrant en was op zoek naar jongeren met een ruimere blik op de wereld om ons heen en kwam zo bij deze jongedame terecht. De bestaande format van de interviewreeks is "De Wandeling" maar je begrijpt dat ik daar "De Fietstocht" van gemaakt heb... En aangezien ik graag fiets op een Stromer heb ik onze dealer gevraagd een Stromer uit te lenen voor mijn gast, dat was zoals gewoonlijk geen probleem en zo stond er een prachtig witte ST1x-2017 Comfort 17" klaar terwijl ik stond te wachten op de komst van mijn reisgenoot.

Stopt er een klein autootje voor de deur met daarin een leuke meid, dat moet haar zijn! En inderdaad. Uitgelegd wat de bedoeling is van de middag en haar uitgedaagd om met mij een fietstocht te maken op een Stromer. Gelukkig was ze daar wel voor te porren en dus wij op pad met twee Stromers richting restaurant De Blauwe Kamer in de buurt van Rhenen. Overgestoken met het pontje richting Wageningen, over de dijk richting Rhenen om af te slaan naar het restaurant. Plaats genomen op het gezellig volle terras om daar onder het genot van een drankje het interview af te nemen. Wat is het leven soms zwaar...

Blijkt dat het niet om een sportvrouw gaat maar om een verpleegster in de thuiszorg die zich heeft aangesloten bij een team dat aan de sponsoracties deelneemt. Ze is helemaal niet sportief, pakt het liefst de auto en traint alleen enkele maanden van te voren om een beetje conditie op te bouwen. :bj

Ofwel de perfecte kandidaat voor een Stromer... helaas heeft ze voor haar ambulante werk een auto nodig om diverse materialen mee te nemen naar de thuiszorgklanten maar ze vindt de Stromer wel HEEL erg leuk. Drie weken voor de beklimmingen van de Mont Ventoux is ze tijdens een training komen te vallen waardoor een oude rug- en knieblessure weer opspeelde. Desondanks heeft deze kanjer haar bijdrage geleverd aan het team om zo samen € 22.000 bij elkaar te rijden! Fietsend op de Stromer ontdekte ze dat ze geen last had van haar knieën of rug, en was helemaal lyrisch na de 'beklimming' van de Mont Grebbe... "wat een heerlijke fiets is dit".

Na de Grebbeberg hebben we het rondje afgemaakt via de Via Reinouticus (weg langs spoor Kesteren) terug naar Herveld. Wat een prima dag weer met een leuke ontmoeting met een potentiële Stromer-klant.

En nu aan de slag, er moet een artikel geschreven worden...
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Dezemorgen nog een poging gedaan om naar het werk te rijden met de Esteevijf!

Tot de conclusie gekomen dat mijn woon-werk rit echt wel ideaal is voor een S Pedelec! 41,6 km afgehaspeld op 57 min.
Nergens moeten stoppen, maar een paar keer moeten vertragen om een brug over het kanaal te nemen. Gevolg : 43 km/u gemiddeld!
Echt een zalige fiets, op het einde nog een paar kilometer op S stand gereden om te zien wat dat zuipt. Uiteindelijk nog 40% batterij over. Dus ruim voldoende overschot voor de winterkou! (alles in stand 3 en S gereden), wel flink mee gefietst! Maar anders is er geen training. 8-)

Nu nog wat vertrouwen opbouwen in zijn betrouwbaarheid. Nu 1 ww rit van de 2 kunnen afrijden, dus vertrouwen is 50%. :mrgreen:
Ik kijk er al naar uit om straks rit 3 aan te vatten!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Lomito

pleeyer_wan schreef: 02 okt 2018, 11:55 Echt een zalige fiets, op het einde nog een paar kilometer op S stand gereden om te zien wat dat zuipt. Uiteindelijk nog 40% batterij over. Dus ruim voldoende overschot voor de winterkou! (alles in stand 3 en S gereden), wel flink mee gefietst! Maar anders is er geen training. 8-)
Alleen met harde wind mee hoef je niet flink mee te fietsen, voor de rest altijd een stevige input om 45 km/uur te halen. Fijn dat de ST5 je zo goed bevalt, ik heb er ook al weer 2600 km plezier mee. :cool2:
Plaats reactie