ST2 - max gewicht

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik dacht ergens een max gewicht gelezen te hebben voor de Stromer ST2. Maar ik vind dat dus niet meer terug. Mijn geheugen zegt me, 140 kg. Maar ik weet niet of dat cijfer juist is, en of dat inclusief fiets is of niet :bj

Probleem is dat het hier dit week-end autoloze zondag is, en er is hier in 't stad een activiteit. Ik wil daar een boekenstand van onze ecologische vereniging (velt) uitbaten, maar dat is toch flink veel gewicht. Ik dacht 8,5 kg per Ortlieb tas (= 17, max gewicht voor draagrek) en de rest (ik vermoed nog eens 15 kg) in een rugzak. Maar dan kom ik inclusief fiets wel een beetje boven die 140 kg. En ik vertik het om met de auto naar een autoloze zondagactiviteit te rijden...

Alle advies welkom..

Worst case moet ik twee keer rijden (het is maar op 5 km afstand van bij mij thuis)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

De MTM van je fiets staat vermeld in je batterijvak en op het COC.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dat is dus 140 kg, inclusief fiets.
Dus de belading van de fiets mag de 114 kg niet overschrijden....

Dus toch nog een pluspunt voor de X-speed, daar is de MTM 156 kg...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij mij is het zelfs maar 130kg. Maar er zit een heel groot verschil tussen "eens een keer met 10kg teveel" fietsen en daarbij kuilen vermijden en structureel dat doen.

Met andere woorden: ik geloof niet dat er direct wat kapot gaat als je een keertje net te zwaar gaat. Maar doe wat rustiger aan en doe het zeker niet structureel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 13 sep 2018, 20:50 Bij mij is het zelfs maar 130kg. Maar er zit een heel groot verschil tussen "eens een keer met 10kg teveel" fietsen en daarbij kuilen vermijden en structureel dat doen.

Met andere woorden: ik geloof niet dat er direct wat kapot gaat als je een keertje net te zwaar gaat. Maar doe wat rustiger aan en doe het zeker niet structureel.
Dat weet ik ook, maar ik moet wel over een stuk kasseien. De impact bij het van een drempel afrijden is minstens 2 x de massa van het voorwerp. Maar ik moet over een stukje kasseien :geek:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 13 sep 2018, 21:03 Dat weet ik ook, maar ik moet wel over een stuk kasseien. De impact bij het van een drempel afrijden is minstens 2 x de massa van het voorwerp. Maar ik moet over een stukje kasseien :geek:
Dat telt mee in je keuze. Maar als je daar ff 30 rijdt dan is er weer weinig aan de hand. Afijn, dat hoef ik jou niet uit te leggen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Tomasj schreef: 12 sep 2018, 22:40
Probleem is dat het hier dit week-end autoloze zondag is, en er is hier in 't stad een activiteit. Ik wil daar een boekenstand van onze ecologische vereniging (velt) uitbaten, maar dat is toch flink veel gewicht. Ik dacht 8,5 kg per Ortlieb tas (= 17, max gewicht voor draagrek) en de rest (ik vermoed nog eens 15 kg) in een rugzak. Maar dan kom ik inclusief fiets wel een beetje boven die 140 kg. En ik vertik het om met de auto naar een autoloze zondagactiviteit te rijden...
Kennelijk moet je niet in Brussel zijn daar is de SP verboden op autoloze zondag.... :ck: :ck:
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromerfred schreef: 13 sep 2018, 22:56 Kennelijk moet je niet in Brussel zijn daar is de SP verboden op autoloze zondag.... :ck: :ck:
Wel, ik moet de hele dag een stand bemannen. Het alternatief is dat ik met de auto rij (ik heb een pasje om met de auto te mogen rijden om materiaal aan te voeren, maar k vertik het om de auto te nemen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 14 sep 2018, 05:45 (ik heb een pasje om met de auto te mogen rijden...
Staat dat letterlijk op het pasje, dat je met de auto mag rijden? Het zou me niet verbazen als een of andere starre regeltjesnicht je eens flink toespreekt omdat je dispensatie hebt voor een auto, niet voor een SP/bromfiets :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wel ik moet niet in Brussel zijn, wel in de tofste stad van Vlaams-Brabant. Daar hebben ze zo'n geen regels;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie