ST5 toch maar 2 jaar garantie

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik werd er vanochtend door de FM op gewezen dat de ST5 toch maar twee jaar garantie heeft in plaats van drie jaar. :cry: Ik had eerder volgens mij hier op het forum gelezen dat het drie jaar zou zijn, net als de ST2S.

Ik heb daarop even gegoogled en tref op de officiele website inderdaad de bevestiging aan dat de ST5 maar twee jaar garantie heeft: https://www.stromerbike.com/nl_NL/legal/warranty/

Is dit tussentijds bijgesteld of zat ik al die tijd fout in mijn aanname?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Dan verkoopt Stromer fietsen onder valse voorwendsels...
Dat was één van de redenen dat ik voor een ST5 ben gegaan.
Laatst gewijzigd door greg op 12 sep 2018, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Barry en Greg, het antwoord op jullie vraag is inderdaad op de officiele Stromer Warranty site te vinden. Nu kan het best zo zijn dat een individuele dealer met jou een afwijkende afspraak maakt. Zorg er dan wel voor dat je dat ook zwart op wit van die dealer krijgt.

Wanneer je de gegevens op de eerder genoemde site vergelijkt met gegevens die links en rechts op sites van dealers staat, dan vind je al snel "de 7 verschillen". Of dealers zich hiermee bewust van hun collega's willen onderscheiden of dat de oorzaak ergens anders ligt (typefout, fout bij het vertalen, ...), dat is zo niet te zeggen. Een gesprek met een desbetreffende dealer zou dit moeten ophelderen.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Verdorie, ik heb ook steeds begrepen dat het om 3 jaar zou gaan... dat wordt nog wel effe een gesprekje met de dealer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij heeft hier heel lang niets over op de Stromer website gestaan (de ST5 stond er sowieso niet op), en we zijn er met z'n allen (dealers incluis) vanuit gegaan dat Stromer ook op dit nieuwe topmodel weer drie jaar zou geven. Heel begrijpelijk en ik denk dat velen mede met die gedachte de ST5 hebben gepre-orderd.

Want laten we eerlijk zijn: wanneer je de meerprijs van de duurdere onderdelen op de ST5 (of eerder de ST2 S) bij elkaar optelt, dan rechtvaardigt dit het prijsverschil met het eerste model dat hieronder zit niet volledig. Je betaalt natuurlijk ook voor het mogen bezitten van een exclusief topmodel, en bij de ST5 voor het fraaie design van de cockpit. Maar dat jaar extra garantie maakt ook wat goed in de prijs.

Ik vind 3 jaar garantie voor de ST2 S volledig op zijn plaats. Teleurstellend dat Stromer hier bij de ST5 niet voor heeft gekozen. Beetje raar ook, aangezien beide modellen nu tegelijkertijd in omloop zijn. Je zou toch zeggen @Stromer: wij hebben dermate veel vertrouwen in ons topmodel dat die drie jaar garantie geen enkel probleem mag zijn.

Ik denk dat er naast Lomito nog wel meer mensen zijn die hier een dingetje van gaan maken bij hun dealer :ck:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat ik me nog afvroeg @ST5-eigenaren: zijn de garantie-voorwaarden verstrekt bij levering van jullie ST5?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

De eerste berichten over de garantietermijn van de ST5 (op dit forum) staan hier.
Lomito

Stromeur schreef: 12 sep 2018, 17:26Ik denk dat er naast Lomito nog wel meer mensen zijn die hier een dingetje van gaan maken bij hun dealer :ck:
Voor mij geen worries, binnen 2 jaar rij ik een Stromer ST7 of welke variant van welke fabrikant dan ook en maak me er nauwelijks druk om maar verbaas me dat Stromer voor haar nieuwe topmodel niet gelijke of zelfs langere garantie geeft.

Bericht aan alle Stromer-concurrenten: Stromer komt blijkbaar niet verder dan 2 jaar garantie en geeft daarmee een signaal af over het vertrouwen in eigen product.... dus hier als je wilt concurreren dan ligt hier een oceaan van ruimte. :sling:
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Bovenstaand bericht komt denk ik van de dealer uit Herveld. Ik heb dezelfde vraag bij Stromer uit staan en kom hier op terug als ik een duidelijke bevestiging krijg.

Neemt niet weg dat de meeste dealers het waarschijnlijk niet eens weten/wisten en dat wij - gelet op de ST2s garantietermijn - vanzelfsprekend van de verkeerde veronderstelling zijn uitgegaan.

Sommige Profile dealers geven overigens 5 jaar garantie. Even afgezien van de voorwaarden, best wel een sterk verkoop-argument.

EDIT: inmiddels vanuit Zwitserland ook 100% duidelijkheid gekregen dat de garantietermijn voor de ST5 toch echt 2 jaar is.
Laatst gewijzigd door mhoutman op 13 sep 2018, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 12 sep 2018, 13:29 Barry en Greg, het antwoord op jullie vraag is inderdaad op de officiele Stromer Warranty site te vinden.
Dankjewel Henry, voor de duidelijke bevestiging van Stromer :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie