Fietsstandaard indoor Peugeot Partner Teepee.

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hallo,

ik rijd met een Peugeot Partner Teepee. De achterbanken kunnen ingeklapt of er uit gehaald worden. Ik hoop dat ik mijn Stromer dan gewoon recht in de wagen kan plaatsen.

Iemand daar ervaring mee? Iemand de ‘gouden tip’ om een fietsrek/fietsstandaard voor in de auto?

Alvast bedankt. :bc
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Golvas

Je rijdt met een camionette, ik zou dan ook mijn licht eens opsteken bij iemand die bedrijfsvoertuigen inricht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb jarenlang in een Peugeot Partner gereden, maar dat was een bedrijfs-combootje, met alleen stoelen voorin en een laadruim achterin. Hierin kon ik met gemak mijn fiets in zijn geheel rechtop achterin meenemen; fiets erin rijden, stuur+voorwiel even een kwartslag draaien zodat-ie in de lengte tegen de wand past, paardendeken er overheen om krasjes te voorkomen en met spanbandjes vastmaken aan de latten-wand. Ik vond dat echt superhandig.

Maar hoe jouw Peug eruit ziet met stoelen eruit en wat je dan aan bevestigingsmogelijkheden hebt: geen idee. Een lattenwandje zal er niet in zitten omdat je een MPV hebt.

Ik denk echt dat het een kwestie van proberen wordt als je je Stromer in huis hebt.

Je zou misschien wel eens kunnen kijken of je Stromer op iets zoals een Birepro rekje past. Je voorwiel moet er dan wel uit, maar zo spannend is dat niet.

birepro.jpg
birepro.jpg (102.02 KiB) 4463 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 06 sep 2018, 21:10 Ik heb jarenlang in een Peugeot Partner gereden, maar dat was een bedrijfs-combootje, met alleen stoelen voorin en een laadruim achterin. Hierin kon ik met gemak mijn fiets in zijn geheel rechtop achterin meenemen; fiets erin rijden, stuur+voorwiel even een kwartslag draaien zodat-ie in de lengte tegen de wand past, paardendeken er overheen om krasjes te voorkomen en met spanbandjes vastmaken aan de latten-wand. Ik vond dat echt superhandig.

Maar hoe jouw Peug eruit ziet met stoelen eruit en wat je dan aan bevestigingsmogelijkheden hebt: geen idee. Een lattenwandje zal er niet in zitten omdat je een MPV hebt.

Ik denk echt dat het een kwestie van proberen wordt als je je Stromer in huis hebt.

Je zou misschien wel eens kunnen kijken of je Stromer op iets zoals een Birepro rekje past. Je voorwiel moet er dan wel uit, maar zo spannend is dat niet.


birepro.jpg
Ik zou liever de fiets in z'n geheel in de auto plaatsen, ik vind er wel iets op! :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
ArdLab
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2018, 10:44
Locatie: Oost Vlaanderen - Gent

Heb net dezelfde auto en zelfde probleem. Als je iets vindt. Plaats je dan een foto?
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

ArdLab schreef: 08 sep 2018, 12:35 Heb net dezelfde auto en zelfde probleem. Als je iets vindt. Plaats je dan een foto?
Deal bro! 👊🏻😎
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Als de ruimte (lengte en hoogte) groot genoeg is, is het geen probleem. Voor in de caravan had ik een constructie gemaakt van twee houten balkjes in de breedte, met daarop fietsgoten gemonteerd, dat werkte prima. Dan moet de lengte wel voldoende zijn om de fiets zonder gedraaid voorwiel kwijt te kunnen.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Golvas

Golvas schreef: 06 sep 2018, 19:19 licht eens opsteken bij iemand die bedrijfsvoertuigen inricht.
Ik weet niet of je bovenstaande piste al bewandeld hebt ?

Linkje, er staan een paar foto's online van een ingerichte Berlingo lichte vracht ... aangezien ze maatwerk aanbieden kan het niet zo moeilijk zijn om een offerte voor een systeempje voor jouw Tepee (met drie e's ... ;) ) te bekomen, of je moest zelf aan de slag gaan ?
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

In een Fiat Fiorino gaat het vanzelf en die is kleiner.
8D60E8A9-9802-4192-9115-51ACE8C1D882.jpeg
8D60E8A9-9802-4192-9115-51ACE8C1D882.jpeg (852.43 KiB) 4290 keer bekeken
Gewoon deurtje open, fiets er in, vastmaken... klaar. 8-)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

De fiets kan er recht in, alleen heb ik geen hechtingspunt om de fiets te 'stabiliseren'.

Mss haal ik er een zetel uit, zet ik de fiets tegen de andere zetel en hecht ik die vast met een riempje... anders zal ik mijn creatief brein moeten pijnigen en zelfs iets in elkaar bricoleren... :oops:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie