Kettler Velossi E45

Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Dit is een prototype, kan nog licht gewijzigd worden. Ik meen gelezen te hebben dat hij vanaf april 2019 beschikbaar is.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Lomito

Mooie specs hoor... ben zeer benieuwd hoe die Pinion met hubmotor gaat presteren... Ik heb al eens een "gewone" fiets met Pinion-9 gereden maar vond dat rijden door modder, van een dunne in 1 tot een dikke in 9, zoals eigenlijk elke fiets zonder trapondersteuning.
Erwin
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

Vorig jaar heb ik in Gent op de beurs een SANTOS Pinion 25 km/h getest op het indoor parcours. Ik heb dat als heel positief ervaren.
Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2018, 11:17

Om nog even terug te komen op de BMZ range extender die ik vermeld in mijn openingsposts: ik heb op een aantal Duitse fora teruggevonden dat het zoals ik vreesde zou gaan om puur een powerbank. Dus geen Bosch DualBattery achtige functionaliteit maar enkel opladen van de hoofdbatterij in stilstand. Zonde want hierdoor komt deze fiets met mijn 45km woon-werk afstand niet meer in aanmerking.

Het is frustrerend dat het een of-of verhaal blijft voor mij met speed pedelecs. Of 1000Wh en krachtige motor (Stromer) maar met ketting, of 1000 Wh met riem (Gates + Bosch DualBattery) maar motor niet krachtig genoeg. Wat ik dus echt wil (riem + 1000Wh batterij + 500W motor) zal dus nog zeker 2 jaar wachten zijn vermoed ik :bh: :bh:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ah, dit had ik je kunnen vertellen... Ik heb namelijk naar die extender gekeken voordat ik het avontuur van mijn accu revisie aanging.

Misschien moeten we massaal naar BMZ gaan mailen... En naar de fabrikanten die met BMZ spullen een fiets bouwen. Mijn ervaring met BMZ is namelijk dat ze niet echt open staan voor communicatie met eindgebruikers.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Volgens de specs vban Brose en BMZ (geen idee meer waar ik dat precies gevonden heb) kan het wel dat je de accu onder het rijden met de powerbank verbindt, en dan zou je dus de extra accu-capaciteit tijdens het rijden beschikbaar hebben. Gezien de opbouw van mijn fiets is dat voor mij theorie, want geen goed afgeschermde verbinding en veel kunst- en vliegwerk om een en ander veilig en stabiel te verbinden. Ik heb een tweede accu aangeschaft en wissel onderweg.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 03 sep 2018, 16:34 Volgens de specs vban Brose en BMZ (geen idee meer waar ik dat precies gevonden heb) kan het wel dat je de accu onder het rijden met de powerbank verbindt,...
Kan, maar hierin zit geen Brose motor maar een van GoSwiss. Andere motor, andere controller (zit in motor) en dus ander gedrag...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Takie schreef: 03 sep 2018, 11:43 Het is frustrerend dat het een of-of verhaal blijft voor mij met speed pedelecs. Of 1000Wh en krachtige motor (Stromer) maar met ketting, of 1000 Wh met riem (Gates + Bosch DualBattery) maar motor niet krachtig genoeg. Wat ik dus echt wil (riem + 1000Wh batterij + 500W motor) zal dus nog zeker 2 jaar wachten zijn vermoed ik :bh: :bh:
Wel, ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik vind de grote batterij ook nadelen hebben: de fysieke grootte maakt het moeilijk om een tweede exemplaar mee te nemen.
Ik zou eigenlijk 100 km willen kunnen rijden @ 40km /h zonder opladen, en dan heb ik 1600Wh nodig . Een tweede batterij op de Stromer meenemen is geen makkie.

Voor de prijs van een ST3 koop je de Kettler Velossi met een tweede batterij, en heb je 1500Wh batterij. De batterij is fysiek wat kleiner en lichter, en dus makkelijker in een tas te stoppen. Accu wisselen is ook geen drama, na 45 km even van de fiets en een minuutje of twee vertraging of zo.

Ik zeg het, mocht ik volgend jaar een nieuwe speed pedelec kopen ben ik er absoluut niet zeker van dat dat een Stromer wordt. Dat wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben van de fiets, verre van, hij rijdt perfect.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 03 sep 2018, 20:51 Voor de prijs van een ST3 koop je de Kettler Velossi met een tweede batterij, en heb je 1500Wh batterij. De batterij is fysiek wat kleiner en lichter, en dus makkelijker in een tas te stoppen. Accu wisselen is ook geen drama, na 45 km even van de fiets en een minuutje of twee vertraging of zo.

Ik zeg het, mocht ik volgend jaar een nieuwe speed pedelec kopen ben ik er absoluut niet zeker van dat dat een Stromer wordt. Dat wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben van de fiets, verre van, hij rijdt perfect.
Hou je er wel rekening mee dat de GoSwiss motor een beetje dorstiger is dan de erg netjes getunede motoren van Stromer, en dat je geen tweakbare stand 2 hebt om het nog beter naar je eigen inzicht aan te passen? Met mijn 735Wh haalde ik met vorst en windkracht 5 tegen maar 30km... (wel met max ondersteuning, kruissnelheden van 40 km/h en meer rechtop zittend met een groot en zwaar lijf, dus jij zult verder komen)
Dus die 100 km met 2 accu's lijkt mij niet haalbaar. Althans, niet met extreem weer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 03 sep 2018, 20:58
Hou je er wel rekening mee dat de GoSwiss motor een beetje dorstiger is dan de erg netjes getunede motoren van Stromer, en dat je geen tweakbare stand 2 hebt om het nog beter naar je eigen inzicht aan te passen? Met mijn 735Wh haalde ik met vorst en windkracht 5 tegen maar 30km... (wel met max ondersteuning, kruissnelheden van 40 km/h en meer rechtop zittend met een groot en zwaar lijf, dus jij zult verder komen)
Dus die 100 km met 2 accu's lijkt mij niet haalbaar. Althans, niet met extreem weer.
Wel, wanneer ik jouw test van de Klever bekijk, dan valt iig op dat ik veel minder verbruik dan jij (ik kon bij 2°C 35 - 40 km aan 41 km/h gemiddeld afleggen, wel zonder windop maar met nog wat hoogtemeters in de rit ;-))
En die 100 km is ook niet voor 'extreem weer'. Trouwens, je kan ook 5 km/h verminderen door de ondersteuning wat lager te zetten in zo'n extreme omstandigheden, en dan geraak je direct veel verder. Met de Stromer kan ik 100 km @ 34 km/h afleggen maar slechts 60 km @ 39 km/h
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie