verloopstuk zadelpen

Plaats reactie
wittekabouter
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2018, 22:27

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een verloopstuk voor zadelpen?
Heb een cane creek zadelpen van 27,2 gratis gekregen zou deze graag tijdje proberen.
Of iemand andere suggesties?
Zadelpen mag wel niet stuk gemaakt worden
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vulbusje gebruiken, die heb je al vanaf een paar euro:

Vulbus zadelpen.jpg
Vulbus zadelpen.jpg (30.7 KiB) 4419 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
wittekabouter
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2018, 22:27

Yep dat had ik ook gevonden maar krijg je het vast genoeg zodat deze op zijn hoogte blijft staan?
Heb dit probleem nu ook al met het standaard zadel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het gebruik van zo'n vulbusje zal dit in ieder geval niet erger maken.

Blijft het zadel zakken, dan zou ik eens controleren of het boutje van de zadelpenklem nog wel helemaal in orde is, beetje montagepasta aan de zadelpen smeren en de klem met een momentsleutel aandraaien naar het juiste aandraaimoment.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
wittekabouter
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 apr 2018, 22:27

Heb stukje besteld zal de ervaring hier later aanvullen.
Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Even ter info
Ik heb van de 2 verschillende dealers waar ik ben gaan kijken voor een ST2 het advies gekregen om de Cane creek thutbuster die ik had van mijn vorige fiets in combinatie met een vulbusje zeker niet te gebruiken op een Stromer.
Volgens hen zou deze combinatie ervoor kunnen zorgen dat het kader scheurt en dit zou dan ook buiten de garantie vallen.
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Wij hebben op onze ST2 fietsen (beide) uit 2014 lang last gehad van inzakkende zadelpennen.
Het bleek na lang zoeken en veel gedoe, en overschakelen op een adoptie dealer dat de opvulbus die in onze fietsen was meegeleverd niet de juiste maat had. Foutje Stromer.
Omdat onze fietsen toen al ouder dan 2 jaar waren en Stromer (ondanks dat dit toch echt een productie fout was) niet meer thuis gaf, hebben we voor beide fietsen nieuwe bussen besteld(dure hobby kan ik je vertellen), en na montage geen enkel probleem meer gehad met inzakken.
Advies, gebruik dus de originele onderdelen.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Lomito

Stroompje schreef: 30 aug 2018, 18:31 Advies, gebruik dus de originele onderdelen.
En ga gerust te luister bij een andere dealer. :hy:
stromer52
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mar 2018, 10:25
Locatie: Lochristi
Merk SP: Stromer ST 1 2016
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 29 aug 2018, 20:25 Vulbusje gebruiken, die heb je al vanaf een paar euro:


Vulbus zadelpen.jpg
Voor mensen die problemen hebben met fietszadels die blijven zakken, kijk eerst of het vulbusje met de opening naar achter staat gelijk met de "spleet" die in het kader gemaakt is zodat ie daar wat kan toegeknepen worden zodat ie op spanning komt te staan. Die durven wel gemakkelijk mee draaien als men het zadel omhoog of omlaag wilt stellen.

Stromer52
Plaats reactie