Fora zijn voor veel dealers (en fabrikanten) een doorn in het oog. Consumenten zijn beter geïnformeerd en stellen kritische vragen wanneer ze zich eerst online hebben ingelezen. Ik vind dat een goeie zaak.opdepedalen schreef: ↑26 aug 2018, 13:49De fietsenmakers die het merk qwic verkopen lachen je uit als je te kritisch bent en de verhalen van o.a. dit forum voorlegt.
Een nadeel van fora is echter ook het ontstaan van internet-hypochondrie, o.a. door gebrek aan inzicht in oorzaak-gevolgrelaties van defecten. Ook willen mensen graag enkel zeuren en hun klachten tot in het einde der tijden herhalen, veelal omdat ze bij de dealer onvoldoende gehoor krijgen. Dus ze gaan online op zoek naar erkenning en bijval voor hun ongenoegen, en er wordt niet meer gedacht in oplossingen. Begrijpelijk, maar dat kan ook resulteren in een vertekend beeld van de kwaliteit van een product.
Het is moeilijk voor consumenten om reële informatie uit fora te filteren, en de dealer moet zich er altijd maar weer uit zien te praten. Een goeie dealer, die zijn producten kent en die open staat voor feedback, kan hiermee omgaan. Een slechte dealer niet.
Dealers die mijn lastige vragen niet kunnen beantwoorden, daar ga ik niet mee in zee.