Shimano Di2 topic

KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

[Berichten over het Di2-systeem afgesplitst van het "Eerste ervaringen met de Stromer ST5"-topic. Stromeur.]

Kleurverschil niet verder besproken. Was blij dat fiets in ieder geval weer reed. Vrijdag overigens via Shimano eTube draadloos connectie gemaakt met Di2. Was firmware beschikbaar. Tijdens upgrade foutmelding waarna versnellingen niets meer deden. Geen connectie meer mogelijk. Dat wordt weer een rit naar FM 😠
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Tijdens een firmware upgrade een foutmelding... ik hoop voor je dat je er geen 'brick' aan overhoudt. https://www.howtogeek.com/126665/htg-ex ... vice-mean/

Het is me met andere apparaten al eens overkomen. Niet grappig omdat het zelf veroorzaken van een brick bijna altijd buiten de garantiebepalingen valt.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

KvA schreef: 26 aug 2018, 14:03
Kleurverschil niet verder besproken. Was blij dat fiets in ieder geval weer reed. Vrijdag overigens via Shimano eTube draadloos connectie gemaakt met Di2. Was firmware beschikbaar. Tijdens upgrade foutmelding waarna versnellingen niets meer deden. Geen connectie meer mogelijk. Dat wordt weer een rit naar FM 😠
Lees dit draadje maar eens want je bent niet de enige. https://www.stromerforum.ch/showthread.php?tid=1602

Ik ben geen deskundige maar wellicht kun je de Di2 opnieuw in calibratie-stand zetten door het knopje op de connectorpoort onderaan bij je bracket in te drukken.

Dealer handboek: http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-XTR001-09-ENG.pdf
Lader handleiding http://si.shimano.com/pdfs/um/UM-7FJ0A-003-00-ENG.pdf

Bezoek aan de dealer is het veiligst ;)

P.S. Het is mij overigens geenzins duidelijk of het de bedoeling is dat je zelf de FW updates via de Shimano E-TUBE PROJECT app kunt doen of dat dit met regulier onderhoud door dealer dient plaats te vinden; ook hier is in de onvolledige ST5 handleiding weinig over te vinden :bu:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 26 aug 2018, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KvA schreef: 26 aug 2018, 14:03 Vrijdag overigens via Shimano eTube draadloos connectie gemaakt met Di2. Was firmware beschikbaar. Tijdens upgrade foutmelding waarna versnellingen niets meer deden. Geen connectie meer mogelijk. Dat wordt weer een rit naar FM 😠
Wat je zou kunnen doen is de kabeltjes onderaan de display los halen en weer inpluggen. Dit reset het systeem (connectie met de batterij is weg) en soms komt de boel dan weer (enigszins) tot leven en kun je de FW update herhalen. Maar je kunt dit uiteraard ook door de dealer laten doen, is misschien wel zo verstandig want het zal best even een gerommel worden om dit in orde te krijgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Is zo een firmware update van de di2 nuttig? Welke nieuwe features zouden erop zitten?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

http://e-tubeproject.shimano.com/firmware/?lang=en

Ik heb de FW van de Di2 unit op mijn Es nog nooit geupdate. Ding werkt als een zonnetje dus ik vind het wel prima zo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromeur schreef: 26 aug 2018, 15:02
KvA schreef: 26 aug 2018, 14:03 Vrijdag overigens via Shimano eTube draadloos connectie gemaakt met Di2. Was firmware beschikbaar. Tijdens upgrade foutmelding waarna versnellingen niets meer deden. Geen connectie meer mogelijk. Dat wordt weer een rit naar FM 😠
Wat je zou kunnen doen is de kabeltjes onderaan de display los halen en weer inpluggen.
Het is een ST5 en die heeft geen display meer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Crap... dat is waar ook.

Goed, dan zou ik er zeker mee naar de dealer gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Probleem Di2 gelukkig zelf op kunnen lossen. Display in frame losgehaald zodat ik bij accu di2 kon komen. Toen accu di2 losgekoppeld en na paar minuten weer gekoppeld. Daarna deed alles het weer (niet meteen overigens). Harde reset. Uiteindelijk ook weer Bluetooth connectie en firmware upgrades van alle elementen di2 kunnen doorvoeren.
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

KvA schreef: 27 aug 2018, 08:56 Probleem Di2 gelukkig zelf op kunnen lossen. Display in frame losgehaald zodat ik bij accu di2 kon komen. Toen accu di2 losgekoppeld en na paar minuten weer gekoppeld. Daarna deed alles het weer (niet meteen overigens). Harde reset. Uiteindelijk ook weer Bluetooth connectie en firmware upgrades van alle elementen di2 kunnen doorvoeren.
Overigens niet duidelijk hoe je kunt zien wat accu status di2 is door ontbreken display. Bluetooth connectie liet zien dat accu nog maar 25% had. Vond display ST2S toch handiger. Ook vanwege zichtbaarheid versnelling. Last but not least: di2 oplaadpunt ST5 lastig te bereiken. Connector past net.
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Plaats reactie