Tijdsduur aanvraag nummerplaat België

Speedbiki
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2018, 17:58
Locatie: Boorsem
Merk SP: ST1x 2018
Km-stand: 9999

Bedankt Golvas voor de reactie.

Ben vandaag naar de FM geweest en melde mij dat hij dit nog nooit had meegemaakt. St1x versie 2018 heeft enkel de 6km loopfunctie, boostfunctie is niet meer, dus volgens FM volstaat 'enkel trapondersteuning'.
enfin, FM gaat zo snel mogelijk het zaakje met DIV regelen.
Golvas

Er valt niets te regelen ... er valt enkel correct te verzekeren, je fiets in te schrijven en je bent vertrokken ... :ay

De boostfunctie is er zeker nog, ze zit (verborgen) in het servicemenu ... en de snelheid van autonoom rijden, dat maakt niets uit ... autonoom rijden = autonoom rijden.
Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

Mijn FM heeft voor m'n ST1X 2018 in het vak X15: enkel trapondersteuning aangeduid. Ik heb het hier niet echt mee eens aangezien de ST1X 2018 ook een garageknop heeft (=autonoom rijden)

Mag ik dat zelf wijzigen?

Mijn familiale dekt sowieso maar tot 300W. Dus een BA motorvoertuigen neem ik toch.
Golvas

Klopt, hij heeft inderdaad de mogelijkheid om autonoom te rijden via de zgn. garageknop en in het (verborgen) servicemenu is ook de boostfunctie nog altijd aanwezig.

Meld dat eventjes aan je makelaar / verzekeringsagent ... hij schrijft je Stromer toch sowieso online (via WebDIV) in als er een BA Motorrijtuigen wordt afgesloten.
Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

De fm zegt dat het op enkel trapondersteuning moet blijven staan om recht te hebben op een fietsvergoeding. Zie nu wel niet direct in hoe en of ze dat gaan controleren hoe die Stromer is ingeschreven.

Makelaar moet maar doen wat in zijn ogen nodig is.
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Jiels schreef: 08 sep 2018, 14:24 De fm zegt dat het op enkel trapondersteuning moet blijven staan om recht te hebben op een fietsvergoeding. Zie nu wel niet direct in hoe en of ze dat gaan controleren hoe die Stromer is ingeschreven.

Makelaar moet maar doen wat in zijn ogen nodig is.
Mijn fiets is ingeschreven met autonoom rijden functie, en ik krijg gewoon fietsvergoeding. Mijn werkgever kan het geen moer schelen wat voor fiets het is.
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Golvas

Zo is dat inderdaad :
Hebben gebruikers van speed pedelecs ook recht op een fietsvergoeding?

Ja. De Fietsersbond vroeg de overheid om de fietsvergoeding uit te breiden naar speed pedelecs, wat ze intussen deed.
Let wel: een werkgever is niet verplicht om een fietsvergoeding te geven of kan een lager bedrag geven, tenzij dit in een CAO geregeld is. Deze wetswijziging wil dus niet zeggen dat speed pedelec rijders de fietsvergoeding automatisch krijgen, dat zijn afspraken op ondernemings- of sectorniveau.
Bron: fietsersbond.be

Een speedpedelec is sowieso een voertuig uit de categorie L1e-B, de wetgever maakt geen verder onderscheid voor de fietsvergoeding.
Jiels
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 aug 2018, 20:28
Locatie: Brugge

De verzekeraar kan m'n Stromer niet inschrijven bij webDIV :aq
Dusja gaatje zoeken om naar Oostende te gaan
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over het activeren van de verborgen boost-functie (Stromers vanaf 2018) afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=8&t=2101
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

KBC fietslease is bezig met nummerplaat voor m’n ST3, iemand een idee hoelang het nu ongeveer duurd vooreer het bij m’n FM is?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie