Voor de ST2 met 26" wielen is er geen keuzestress: de 54-559 Granturismo is de enige die past.
Ik kijk uit naar deze band Mooi alternatief voor de Schwalbes waar overigens nog genoeg profiel op zit. Het plan is om komende herfst op de pirelli's te rijden en in de winter wederom op de wintercontis.
Pirelli Cycl-e bandenassortiment voor stad, trekking en toerisme
Na mijn uitermate positieve ervaringen met de Continental TopContact II zie ik mezelf nog niet meteen Pirelli's monteren.
Wie heeft er al een beeld van of de banden van de ST3 en ST5 ook geschikt zullen zijn om veilig in de winter te rijden? Wat zouden in die maat winterband alternatieven zijn?
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Stromer beantwoord zelf mijn vraag in de 2018-2019 folder:
“SmartNETTM Silica – de stof waarvan veiligheid gemaakt is
De Cycl-e bestaat uit de gepatenteerde SmartNETTM Silica-composiet die geoptimaliseerd is voor de stedelijke omgeving. Dit baanbrekende materiaal is bestand tegen alle uitdagingen die u tegenkomt tijdens uw rit naar en door de stad – en dat met minimale rolweerstand. Dankzij de «cold weather grip» komt u veilig op uw bestemming, ook bij vorst. En zelfs scherpe voorwerpen kunnen het stevige materiaal niet zo snel beschadigen.”
Cold weather grip door smartnet silica. Een mond vol. Ik ben benieuwd hoe dat zich in de praktijk gaat vertalen. Volgens stromer dus een soort all season band. Wellicht dat dat ook het plakken in de zomer verklaard dat ik hier gelezen heb.
“SmartNETTM Silica – de stof waarvan veiligheid gemaakt is
De Cycl-e bestaat uit de gepatenteerde SmartNETTM Silica-composiet die geoptimaliseerd is voor de stedelijke omgeving. Dit baanbrekende materiaal is bestand tegen alle uitdagingen die u tegenkomt tijdens uw rit naar en door de stad – en dat met minimale rolweerstand. Dankzij de «cold weather grip» komt u veilig op uw bestemming, ook bij vorst. En zelfs scherpe voorwerpen kunnen het stevige materiaal niet zo snel beschadigen.”
Cold weather grip door smartnet silica. Een mond vol. Ik ben benieuwd hoe dat zich in de praktijk gaat vertalen. Volgens stromer dus een soort all season band. Wellicht dat dat ook het plakken in de zomer verklaard dat ik hier gelezen heb.
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
En dan volgens Pirelli (https://veloworld.pirelli.com/global/en ... erformance):
“The SMART tyre
Several factors make a tyre excellent, but its core is always the compound. This is why Pirelli developed a new molecule patent for the bike world, the unique, exclusive and innovative SmartNet Silica™.
Composed of more than seventeen elements, the Pirelli compound was synthesized at the company’s Milan Bicocca Technology & Innovation Centre. The researchers who worked on this project are the same that worked on the F1 P Zero compound, currently the only tyre used in F1 racing.
SmartNet Silica™ is a silicate-based molecule whose configuration differs from traditional silicates: it has no spherical shape but is an elongated stick. The molecule demonstrates a natural self-sorting tendency instead of being randomly positioned within the matrix. Such configuration assures numerous benefits in terms of performance: its longitudinal position positively affects the tyre smoothness allowing high directional performance, thanks also to its high elasticity leading to decreased heat generation and rolling resistance. A further advantage of SmartNet Silica™ is its anti-cluster ability; it spreads evenly and fully within the matrix: this property, added to the natural chemical affinity with water, results in outstanding wet performance.
The word ‘Net’ clearly does not appear by chance. A further characteristic of SmartNet Silica™ is its ability to create a genuine particular matrix that binds other compound elements to it. The stability of the molecular weaving is vital for providing reliable performance and contributes to natural puncture protection without adding weight to the tyre structure and prolonging its longevity over time.“
“The SMART tyre
Several factors make a tyre excellent, but its core is always the compound. This is why Pirelli developed a new molecule patent for the bike world, the unique, exclusive and innovative SmartNet Silica™.
Composed of more than seventeen elements, the Pirelli compound was synthesized at the company’s Milan Bicocca Technology & Innovation Centre. The researchers who worked on this project are the same that worked on the F1 P Zero compound, currently the only tyre used in F1 racing.
SmartNet Silica™ is a silicate-based molecule whose configuration differs from traditional silicates: it has no spherical shape but is an elongated stick. The molecule demonstrates a natural self-sorting tendency instead of being randomly positioned within the matrix. Such configuration assures numerous benefits in terms of performance: its longitudinal position positively affects the tyre smoothness allowing high directional performance, thanks also to its high elasticity leading to decreased heat generation and rolling resistance. A further advantage of SmartNet Silica™ is its anti-cluster ability; it spreads evenly and fully within the matrix: this property, added to the natural chemical affinity with water, results in outstanding wet performance.
The word ‘Net’ clearly does not appear by chance. A further characteristic of SmartNet Silica™ is its ability to create a genuine particular matrix that binds other compound elements to it. The stability of the molecular weaving is vital for providing reliable performance and contributes to natural puncture protection without adding weight to the tyre structure and prolonging its longevity over time.“
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Wat is precies de bandenmaat van de ST3 en ST5? Volgens mij zijn zowel de winter Conti's als de Schwalbe 365GT all-season in 27,5" te krijgen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Misschien spreek ik voor mijn beurt maar ik heb wel het gevoel dat ik onder nat weer condities met de ST2 met Conti’s meer durfde dan met de ST5. Maar misschien is het nog een kwestie van wennen en de fiets beter leren kennen...