Qwic RD10 Speed

opdepedalen
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2018, 11:41

Hoe staat het ervoor met de RD10's?

De bovenstaande recensies klinken niet slecht. Ik wil de fiets gebruiken voor afstand naar school. 50 km totaal op een dag. Ik lees op forums kans op problemen met accu (los zitten/ kans waterschade) en dat de ketting snel er af springt.

Ik twijfel dus over kwaliteit van rd10? Wat vinden jullie?
Als ik overga tot koop twijfel ik ook over de batterij. Standaard 525 of 735 variant. Ik wil wel volledige ondersteuning onderweg (stand 6) maar 400 eu verschil. Opladen tussentijds mogelijk voor mij.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als je het kunt betalen zou ik zeker voor de grote accu gaan, ik merk aan veel mensen dat ze sinds ze een SP hebben meer en meer daarmee gaan dan met de auto. Voor een paar honderd meer heb je een flink groter bereik.

Daarnaast heeft je accu niet het eeuwige leven (capaciteit neemt elk jaar een beetje af) en heb je met vorst ook flink minder bereik. Als je in de winter met windkracht 5 tegen fietst heb je serieus minder bereik...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
sjaakvanderburg
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:32

Ik woon in zuid Holland en we(mijn vriendin en ik) zijn allebei op een verdere locatie gaan werken, ongeveer 25km enkele reis.
In Mei zijn we gaan denken aan een sp.
Na het testen van een Klever , Stromer en een Qwic rd10 moest er een knoop doorgehakt worden.
De klever ging als een speer, levering was niet duidelijk en de grotere accu was helemaal wazig qua levertijd.
De stromer reed ook perfect, stoere fiets en mooi afgewerkt, levering ook in nevelen gehuld helaas...
Qwic fiets is gewoon een fijne fiets die iets langzamer gaat dan de klever en de stromer, als je je daar bij neer legt is het mega verschil in prijs niet zo'n probleem voor mij.

(Voorop gezegd vind ik elke speed pedelec veel geld voor een fiets met een een beetje Electronica, maar dat is marktwerking)

Na een beetje onderhandelingen bij alledrie een offerte gekregen voor twee fietsen en tot de conclusie gekomen dat het twee Qwic fietsen gingen worden gezien het mega verschil in prijs en ze konden vrij snel geleverd worden.
Uiteindelijk is de levertijd nog een 7 weken opgeschoven, het is een beetje een rommelige toestand met fabrikant, distributie en uiteindelijk de fietsenmaker geweest.

Een maand geleden de fietsen kunnen ophalen met z'n tweeën en vol goede moed naar huis, onderweg tot de conclusie gekomen dat mijn fiets ongeveer twaalf kilometer per uur langzamer is dan die van mijn vriendin onder gelijke omstandigheden.
Volgende dag (ik had nog vrij) gelijk even terug in de veronderstelling dat dit zo opgelost is... Helaas niet, er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden om een diagnose tezamen met iemand van Qwic gemaakt worden.
Mijn vriendin is er een week later naartoe gegaan op mijn fiets want ik zat een beetje krap in mijn agenda, na een software update zou hij weer in orde moeten zijn.
Je raad het al, ik kom nog steeds niet boven de 35 km/u in stand 3, als ik naar stand 4 ga remt hij af tot 30 km/u , stand 6 gaat niet harder, hoef alleen minder hard te trappen..

Fiets staat weer bij de fietsenmaker en ik ben een paar dagen de deur uit, hoop dat het snel geregeld is want ik vind het gewoon een fijne fiets waar ik al in twee weken 600 km naar mijn werk heb gefietst.
Ik heb wel de pest in dat na bijna twee maanden later leveren er een fiets staat die nog langzamer gaat als een normale RD10.

Word vervolgd...
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

opdepedalen schreef: 11 aug 2018, 11:56 Als ik overga tot koop twijfel ik ook over de batterij. Standaard 525 of 735 variant. Ik wil wel volledige ondersteuning onderweg (stand 6) maar 400 eu verschil. Opladen tussentijds mogelijk voor mij.
Bij 25 + 25 Km en tussentijds opladen ben ik benieuwd of de RD10 met een 525Wh variant 25 km enkel redt bij stevige kou en wind tegen.
Ik heb voor een Stromer gekozen voor de zekerheid van de grootste accu 983Wh en extra lader, een tweedehandsje; de wat goedkopere lader (190 watt), voor op het werk.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
wsc
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2018, 23:41

Weet iemand wat de inbouwbreedte in mm is van de achternaaf van QWIC RD10 Speed en van Stromer en van Kalkhoff. En hebben deze sp uitvalnaven of insteekassen.
Golvas

Een Stromer heeft steekassen.

Als je een (paar) dealer(s) bezoekt kan je de inbouwbreedtes van de verschillende merken / modellen ter plaatse opmeten.
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

pedelecer schreef: 08 aug 2018, 17:07 Hoi, rd10 speed rijders.
Wat is jullie tussentijdse evaluatie van de qwic rd10 speed? Hoeveel km's afgelegd, nog steeds tevreden of al enige technische problemen gehad ?
Hierbij mijn rijervaring met de qwic rd10 speed na 12 weken en net 2000km voorbij.
In het begin was ik niet tevreden met de ondersteuning, hier heb ik enigzins vrede mee kunnen nemen en een voor mijn gevoel goed compromis gevonden in de verschillende ondersteuningsstanden.
De wegligging en rijcomfort vind ik ok.
Betrouwbaarheid vind ik minder, momenteel heb ik geen vertrouwen meer in de fiets, op korte tijd teveel problemen gehad.

De eerste 1000km waren probleemloos, iets over de 1000km trapas defect. Deze is vervangen, waar ik niet tevreden over ben. Batterij is beginnen rammelen, rammelen is weggewerkt.
Op 1400km remdruk van achterrem weg, ook opgelost.
Op 1600km viel de fiets uit, geen beeld meer op display, reageerde ook niet op inschakelen met de powerknop. Op de batterij was de indicatie nog vol. Batterij is even uit de fiets gehaald, maar inschakelen lukte nog niet. Dan maar zo verder gefietst, enkele km later zag ik terug beeld op het display. ondersteuningstand stond op 0 terug hoger gezet en in orde. display is tot nu toe niet meer weggevallen.
ergens rond 1700km, batterij opnieuw aan het rammelen, beweegt tijd rijden een halve cm op en neer door de schokken. alle schroeven van de bovenste kunstof batterijhouder/slot-gedeelte was los. Bij het uitnemen van de batterij viel de houder uit het fietsframe ( hangt wel nog vast aan de stekker en kabel )
Rond 1800km begin ik een repeterend irritand geluid uit de trapas te horen, is nog steeds aanwezig. Iets voorbij 2000km viel de ondersteuning plots weg. display geeft nog beeld en ondersteunings stand is nog instelbaar, alleen geen ondersteuning de balk van de mate van motorondersteuning geeft ook niets aan. Fiets uit en aan gezet, was terug in orde. rest van de fietsrit niet uitgevallen. op het dispaly word ook niets van foutmeldingen weergegeven. De terugrit s'avonds, terug van het zelfde een 3 keer uitgevallen kwam elke keer vanzelf terug goed. Vandaag terug van dat een tiental keer uitgevallen tijdens terug en heenrit. Nu ik eraan terugdenkt de laatste tijd voelde ik soms heel even een stoot/hort wat ik niet kon thuisbrengen, misschien was dit ook al de motor ondersteuning die uitviel.
Hopelijk Word dit opgelost door de FM en stoppen de storingen stilaan.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dat is inderdaad helemaal niet goed. Toch gek dat een betrouwbare en oerdegelijke speedpedelec voor zoveel bedrijven zo moeilijk lijkt, terwijl de technologie die gebruikt wordt toch niet zo bijzonder is
Ik hoop dat alles opgelost geraakt
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Tomasj schreef: 20 aug 2018, 22:35 Dat is inderdaad helemaal niet goed. Toch gek dat een betrouwbare en oerdegelijke speedpedelec voor zoveel bedrijven zo moeilijk lijkt, terwijl de technologie die gebruikt wordt toch niet zo bijzonder is
Ik hoop dat alles opgelost geraakt
Ook helemaal mijn bedenking , opzoek naar de grote winst in plaats deftig materiaal te gebruiken....?
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Of de fabrikant is op zoek naar de laagst mogelijke prijs omdat consumenten nu eenmaal de neiging hebben om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.

De waarheid ligt ergens in het midden. Winst moet er toch gemaakt worden. Als de prijs niet langer in overeenstemming met de kwaliteit is, dan stort de verkoop vroeger of later toch wel in. Dat geldt voor elk merk/product, ongeacht de prijsklasse.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie