Winglights

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik vind dit product een mooi alternatief voor de winglights.

VRAAG: is er verschil tussen de lichtbundel naar voren toe en die naar achter? Op de foto lijkt het erop dat naar achter de lampjes niet goed zichtbaar zijn.

Overigens, ik ervaar geen enkel probleem bij de bediening van de winglights met de pink.

Ik kan de handen gewoon aan het stuur houden en in voorkomend geval ook gelijktijdig remmen.

Als de winglight aangezet is, dan gaan deze vanzelf weer uit na een x-aantal seconden.
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

rvaneijk schreef: 10 aug 2018, 09:30 VRAAG: is er verschil tussen de lichtbundel naar voren toe en die naar achter? Op de foto lijkt het erop dat naar achter de lampjes niet goed zichtbaar zijn.
Van voren zullen deze BlinkerGrips misschien iets beter zichtbaar zijn dan van achteren. Maar voor achteropkomend verkeer is het nog altijd heel goed zichtbaar. Vooral in het donker. Want het zit natuurlijk op het breedste punt van de fiets; de uiteinden van het stuur.
Overdag als het licht is, zijn ze wat minder zichtbaar, en steek ik ook meestal m’n hand uit. Ook voor de veiligheid, omdat automobilisten geen knipperlicht verwachten op een fiets, omdat ze het gewoonweg niet kennen. :cry:

Ook wanneer ik in het donker naar m’n werk fiets met de BlinkerGrips als breedteverlichting brandend, krijg ik positieve opmerkingen van collega’s die me in de auto voorbij gaan, dat ik zo goed zichtbaar ben. En ze me van veraf al herkennen met die lampjes op het stuur. :ay
Dus ja, ook van achteren goed genoeg zichtbaar.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

ST2S TeuRij schreef: 10 aug 2018, 22:58 Dus ja, ook van achteren goed genoeg zichtbaar.
Helder, dank.

Ik ben even op de website gaan kijken en vond een mooi overzicht waarop de Winglight met de BlinkerGrip vergeleken wordt.

Knipsel.PNG

Ter aanvulling: ik doe al bijna een jaar met de winglights knoopcellen (Batterielaufzeit). Verder gaat de winlight uit na 45 seconden (Blink dauer, Automatisches abschalten).

Die 125 Lumen zouden me wel over de streep trekken, ware het niet dat de lampjes (model 2018) op dit moment nog niet leverbaar zijn (Erwarteter Versand HERBST 2018).

VRAAG: hoe voelen de handvaten aan? Is het gemaakt van hard plastic? De Stromer handgrepen voelen prettig vanwege het flexibele rubber, vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Die handgrepen zien er absoluut niet zo mooi/comfortabel uit, jammer dat ze dit niet produceren als 'insertable' in een gewoon handvat. Ik vermoed dat Winglights Fixed binnenkort ook wel een sterkere versie gaan maken, daar wacht ik dan wel op.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Als je zo die BlinkerGrips Evolution ziet dan vraag je af waarom Ergon nog niet met zo'n compleet product op de markt is gekomen :o
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

rvaneijk schreef: 11 aug 2018, 01:16 VRAAG: hoe voelen de handvaten aan? Is het gemaakt van hard plastic? De Stromer handgrepen voelen prettig vanwege het flexibele rubber, vandaar mijn vraag.
Een goed vergelijk met de originele Stromer handgrepen heb ik niet, want ik heb direct deze BlinkerGrips gemonteerd, en dus nooit met de originele gefietst. (Tja, wel een paar proefritten op de ST2 voor woon- werkverkeer, maar dan ben je zó overweldigd, dat ik nu écht niet meer weet hoe die handvatten toen aanvoelden...)

De handvatten voelen prettig aan vind ik. Ze zijn zeker niet van hard plastic. Maar ik weet niet precies van welk materiaal dit wel gemaakt is.
Het is ietwat zacht, maar toch stevig; je kunt het een klein beetje inknijpen. Het gaat daardoor zelfs iets naar de vorm van de hand/vingers staan.
Verder is het niet glad, maar anti-slip zodat je hand er niet afglijdt.
Aan het uiteinde zijn deze handvatten wat breder, zodat de palm van de hand er fijn op ligt.

Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik destijds deze BlinkerGrips opgezocht heb. Ik fiets er met veel plezier mee.
Het bevalt mij zó goed, dat een collega ook deze BlinkerGrips op zijn ST2S gemonteerd heeft.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Na enige tijd met een Mirage spiegel gereden te hebben, die naar onder wijzend was gemonteerd aan de linkerbinnenkant van mijn handvat ben ik toch op zoek gegaan naar een alternatief. En ik wilde perse ook ruimte hebben voor een spurcycle en een set Winglights, en dat was echt passen en meten met de Mirage.
Het probleem met deze Mirage spiegel was met name de trillingsgevoeligheid.
Vooral ook omdat het beeld verkleind is, is het moeilijk om een onderwerp op meer dan zeg een meter op 30-40 achter je te identificeren als meer dan een niet nader bepaalde vlek.

Mijn oog was gevallen op een motor spiegel, merk Rizoma. RVS, ook in zwart uitgevoerd en zeer robuust. Wel een klein beeldveld, net als de Mirage spiegel, maar van trillingen geen enkele last, dus ondanks het verkleinde beeld is goed vast te stellen wat zich achter je bevindt en hoe dicht het achter je rijdt. Past goed bij de fiets, en Winglights kunnen er goed tegenaan worden gemonteerd.. Wel wat prijzig (99€), hoewel er van Shin-Yo een goedkoper alternatief is (30€). Hoe trillingsgevoelig is die is weet ik echt niet.
Ben er heel blij mee.
Mocht iemand nadere informatie of een foto willen, laat dit dan even weten.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

heel graag een foto, al zeker in combi met de winglights!
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hierbij twee foto’s
F4176EA4-825B-43C8-8471-313B9AD989B3.jpeg
F4176EA4-825B-43C8-8471-313B9AD989B3.jpeg (1.01 MiB) 4491 keer bekeken
7703BE89-1564-45DB-8727-52BCD7C75F86.jpeg
7703BE89-1564-45DB-8727-52BCD7C75F86.jpeg (982.52 KiB) 4491 keer bekeken
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
buco

In de zomer heb ik nieuwe wing lights laten zetten (ongevalletje gehad) en de batterijen zijn nu al plat van de linkerpinker ... .
Plaats reactie