‘Schoenen Torfs van de fietsensector' wankelt

Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ronduit schandalig en ongehoord dat een krant als de Tijd de titel durft te gebruiken, zelfs wanneer die CEO dat soort onzin uitkraamt.
Schoenen Torfs is al enkele jaren na mekaar tot beste werkgever van Vlaanderen uitgekozen, en kenmerkt zich ook door enorm vriendelijk personeel dat klantgericht denkt. Net iets anders dan Fiets! imho
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Maar wel goed dat de slechte service (zowel bij verkoop als bij hulp achteraf) van Fiets! nu ook stilaan weerspiegeld wordt in de cijfers.
Golvas

Dus, je kan elke Fiets! vestiging over dezelfde kam scheren ?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Golvas, ik ben er al bij drie binnen geweest (verspreid over het land), en wat dingen gevraagd. Telkens botweg behandeld. En dat was dus om te kopen he, niet eens voor service achteraf. Ik weet wel waar ik geenenkele fiets koop.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 09 aug 2018, 19:24 Dus, je kan elke de grote Belgische fietsenwinkelketen vestiging over dezelfde kam scheren ?
Ik weet ter toch ook één die geschoren mag worden :mrgreen:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Ik heb daar een tijd terug mijn bestelling geannuleerd omdat een vriend die in de Financieele wereld werkt toen al waarschuwde dat ze er slecht voorstonden. Nu moet ik wel zeggen dat de zaak hier in de stad blijkbaar niet voldoet aan wat je meestal leest, daar zijn ze wel erg behulpzaam.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Golvas schreef: 09 aug 2018, 19:24 Dus, je kan elke de grote Belgische fietsenwinkelketen vestiging over dezelfde kam scheren ?
Ik sluit me hierbij aan, de vestiging waar ik ga en de mechanieker die steeds aan mijn probleem geval moet sleutelen is steeds vriendelijk geweest alsook de rest van de winkel. De problemen die ik heb/had zijn ook gewoon nooit hun schuld geweest, mijn probleem geval stak slecht in elkaar van bij Stromer uit.

Ik vermoed echt wel dat er rotte appels in de mand zitten en ik ben zelf ook al bij een onvriendelijke vestiging geweest maar die waar ik ga is helemaal anders.
Golvas

De vriendelijkheid, de service die je krijgt, de wil om de klant echt verder te helpen, de gedrevenheid / passie voor de job en de vakkennis / technische bagage staan los van de naam van de winkel of de keten, die zijn rechtstreeks verbonden met de werknemer zelf ... er kan immers enkel maar uit komen wat erin zit.
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Bij elke keten zijn er goede en minder goede filialen, net zoals je bij zelfstandigen ook goede en minder goede zaken hebt. Het grootste verschil is voor mij dat een onafhankelijke zaak vaak een zelfstandige zaakvoerder heeft, bij een keten werkt bijna iedereen in loondienst. Groot verschil in de praktijk.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Plaats reactie