Klopt. Maar ik wil gewoon gaan met die banaan zonder ergens over na te hoeven denken. Om die reden heb ik een SP gekocht die dat aan kan. (Kost duur, maar dat had ik er wel voor over.) Uit de gegevens die Stromer van eindgebruikers verzamelt blijkt trouwens ook dat verreweg de meeste Stromeraars constant met maximale ondersteuning rijden. Maar dat hoeft inderdaad niet voor iedereen te gelden.
Stromer ST1x of Giant E+ FS 45
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Idem, daarom heb ik ook mijn accu laten uitbouwen
Maar er zijn mensen die 180km op 1 accu lading fietsen met een ST2 met 983 Wh accu, dus het is meer dan alleen theorie. (voor mij blijft het theorie, ik kan op mijn fiets als er ruimte is echt niet minder dan vol gas)
Maar er zijn mensen die 180km op 1 accu lading fietsen met een ST2 met 983 Wh accu, dus het is meer dan alleen theorie. (voor mij blijft het theorie, ik kan op mijn fiets als er ruimte is echt niet minder dan vol gas)
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Bij wat slechter weer inderdaad ondersteuning standje lager. Dat is een puntje, ik denk over een tweede accu... tot een half jaar terug was kantoor een stuk dichterbij...
Ik haal over de volledige afstand vanaf moment dat ik thuis de achterdeur sluit tot het moment dat ik achter het bureau kruip, ruim 30 kmpu. Houd het verder niet zo precies bij, ik wil weten hoe laat ik van huis moet om op tijd achter het bureau te zitten. Dat kost me dus 90 minuten, de afstand is 45,8 km.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Snelheidsverschil is inderdaad erg groot, Polling. Ik doe 52 km typisch op 1 min 20 (en 't duurt bij mij wel wat langer om achter mijn bureau te zitten, dat is omdat ik eerst ga douchen, en omdat ik een flink end moet stappen tot aan mijn bureau).
Ik doe dus eigenlijk 7 km extra en heb daar pakweg 5 min minder voor nodig. Indien ik wil fietsen 'zonder douchen', moet ik wel minderen en duurt de rit wel 1h35 min
Ik doe dus eigenlijk 7 km extra en heb daar pakweg 5 min minder voor nodig. Indien ik wil fietsen 'zonder douchen', moet ik wel minderen en duurt de rit wel 1h35 min
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik heb eigenlijk heel vergelijkbare stats met Tomasj. 1u22min op 51Km. Met de auto en de file is het 1u10 minuten.. Nu in de zomer hou ik tussen de 35 en de 45% lading over na zo'n ritje. Op het jaagpad volle ondersteuning, In drukkere omgeving / stad op een getweakte stand 2. (Minder koppel, bijna niets beweeglijkheid, snelheid 95%)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Het is inderdaad duidelijk dat een middenmotor een (veel) lagere top- en daardoor ook kruissnelheid heeft. Afhankelijk van route is dat verschil groter of kleiner.
OP zei dat voor 45 km enkele reis alleen de Stromer een optie was. Ik geef alleen aan dat dat een persoonlijke keuze is, en dat er mensen zijn die dat met een andere SP doen.
Toen ik deze kocht (oktober 2016) was er van Stromer nog geen 983 Wh accu en was de 650 van mijn Bulls een heel grote accu... ;-).
Ik geef toe dat ik momenteel twijfel of ik het geld er voor wil uitgeven om nu (na twee jaar) al in te gaan ruilen, of dat ik wacht tot ergens in 2019. Nu er zoveel meer aanbod zit aan te komen met achterwielmotor, en ik hoop op een Pinion-optie, denk ik dat ik nog maar even wacht. Pinion met achterwielmotor en 1000 Wh accu, dat lijkt me wel wat. ;-)
OP zei dat voor 45 km enkele reis alleen de Stromer een optie was. Ik geef alleen aan dat dat een persoonlijke keuze is, en dat er mensen zijn die dat met een andere SP doen.
Toen ik deze kocht (oktober 2016) was er van Stromer nog geen 983 Wh accu en was de 650 van mijn Bulls een heel grote accu... ;-).
Ik geef toe dat ik momenteel twijfel of ik het geld er voor wil uitgeven om nu (na twee jaar) al in te gaan ruilen, of dat ik wacht tot ergens in 2019. Nu er zoveel meer aanbod zit aan te komen met achterwielmotor, en ik hoop op een Pinion-optie, denk ik dat ik nog maar even wacht. Pinion met achterwielmotor en 1000 Wh accu, dat lijkt me wel wat. ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Expert
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
- Locatie: Hamme
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 8000
voila, mijne motor is vandaag verkocht, als alles goed gaat komt de koper hem volgende week ophalen en dan kan ik plaats maken in mijn garage voor de SP :-D
Volgende week proberen een testritje te doen nog met beide fietsen en dan beslissen!
Volgende week proberen een testritje te doen nog met beide fietsen en dan beslissen!