Belevenissen op de ST2(s)

Lomito

Jammer inderdaad dat het niet gelukt is Anne Wim, ik had er eigenlijk een beetje op gerekend dat er nóg iemand de weg naar Nijmegen wist te vinden.

Aangezien mijn geliefde huisgenoten op hetzelfde uur aan het tafelen waren bij het Hanavský Paviljoen in Praag heb ik Reinout kunnen enthousiasmeren om de rit Elst-Nijmegen te maken terwijl hij vanmorgen (inmiddels gistermorgen) om 04:00uur al naast zijn bed stond voor werk en even 120 km gefietst om net genoeg tijd te hebben om thuis te komen, douchen, een hapje te eten en door te rijden naar Nijmegen... Toen ik om 20:56 uur arriveerde bij de poort van De Hemel kwam Reinout al enthousiast aangelopen vanaf het terras, met die bouwlamp op mijn fiets ben ik zeg maar eenvoudig te herkennen. Of zou hij ook mijn bel gehoord hebben, want voordat ik de Korenmarkt op kon draaien moest ik langs een groep toeristen midden op de weg, ze wisten niet waar ze heen moesten (met De Hemel op 20 meter afstand)... :bj Met mijn helbel was dat probleem zo opgelost.

Rond deze tijd begint de duisternis in te zetten en is het terras van De Hemel verlicht met priksnoer in de bomen en met kaarsen op de vele tafeltjes. Fietsen aan de kant gezet, helm aan het stuur en zo neerploffen op het terras met zicht op de fietsen, zonder dat kan ik niet rustig zitten...

En dan kan het echte feest beginnen. Allereerst hoera voor ons expanderende forum en laten we dat beklinken met een proeverij, 6 verschillende bieren in sterkte/smaak oplopend van onbeduidend (pilsachtig), via witbier (eindelijk smaak) naar de helse something (sorry, korte termijn geheugen is even vakantie aan het vieren), naar Nieuw Ligt en een IPA. Die laatste drie zijn zeer smaakvol en met name de Nieuw Ligt viel ook bij Reinout erg goed, mijn favoriete bier op die ene na dan...

Daarna wat lekkere hapjes besteld en eindelijk aangekomen bij het hoogtepunt van de avond, de Nieuw Ligt Grand Cru... ik schatte in dat dit een tandje teveel zou zijn voor Reinout gezien zijn lange dag/vermoeiing maar hij heeft het glas manmoedig en met smaak overmeesterd.

Ondertussen hebben we het forum gefileerd en geanalyseerd, goedgekeurd en tot de conclusie gekomen dat er genoeg forumleden in de buurt zitten om dergelijke uitstapjes vaker te kunnen maken. Er komen vast nog enkele mooie nazomeravonden die een treffen rechtvaardigen. Jongens, dit is genieten zoals genieten bedoeld is.

Hoewel Reinout zich kranig geweerd heeft tegen vermoeidheid en een dodelijke combinatie van ambiance, lekker eten en drinken, en teveel om over te praten, luidde zijn knikkebollen het einde van de genoeglijke avond in. Zo rond 23:15 uur hebben we afgerekend en de fietsen gereed gemaakt voor vertrek. Puntje van aandacht, voortaan de Omni inschakelen als je van het terras af bent want we hebben diverse tafeltjes compleet verblind met onze schijnwerpers. Sorry, sorry, sorry... :oops: Opmerking vanaf de andere kant van het terras: huh, is dat een fiets???

Na een korte rit door de stad zijn we de F325 opgedraaid richting Arnhem om over het strakste asfalt langs het strand van Nijmegen te zweven, het was weer gezellig druk met kampvuurtjes en BBQ's, de route via het Groentje gekozen, naar het Rijnwaalpad met de kenmerkende fietsketting-LED-verlichting die je met een app van kleur kunt veranderen. Bij Elst zijn we de Aamsestraat opgedraaid en vervolgens afscheid genomen. Voor mij dan nog een ritje van ongeveer 15 minuten naar Herveld en thuis nog even nagenieten.

Reinout bedankt voor het gezelschap, het was weer erg gezellig en voor herhaling vatbaar. En dan hopelijk met meer forumleden, dus houdt het weerbericht in de gaten... er komen vast nog diverse gelegenheden komende weken...

En tenslotte nog een plaatje van het Hanavský Paviljoen waar het ook bijzonder goed toeven is op een warme zomeravond:
hapa22.jpg
hapa22.jpg (148.12 KiB) 2792 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lomito op 24 aug 2017, 09:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

dat was ZEKER voor herhaling vatbaar. En dan niet alleen voor een goed gesprek, prima bier en het verblinden van de terrasgasten (hi hi....) maar ook om met z'n 2en even te Stromeren. Een enkele Stromer valt al op maar als er 2 van dat soort "fietsen" naast/achter elkaar rijden weet je dat je de aandacht trekt.
Lijkt me gewoon onwijs gaaf met een kudde Stromers eens een tochtje te maken......

Groetsels, Reinout
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Vanochtend ben ik vanuit Almere met de auto naar Dikkenberg Herveld gereden voor mijn vergelijk proefritten op de st2 en st2s

Toen ik de winkel inliep, stroomde er net een stromer naar buiten .
Dat bleek Reinout te zijn.

inmiddels de twee modellen gereden .
Begonnen met de st 2
het blijft een heerlijk gevoel zo door je fiets opgepakt te worden en in standje 3 zonder enige merkbare moeite naar 40+ km/h te rijden Ierts dat op de sts2 met nog een groter gemak ging.
Stand 1 is echt wel werken , maar vergeleken met mijn racefiets natuurlijk peanuts om de 30 km/h te halen en aan te houden

Hoewel het elektrisch schakelen heerlijk is , is het nou ik weer niet -althans niet voor mij- een factor waarop ik voor de st2s zou kiezen.

Op beide gereden modellen ondervond ik bij het langzaam opbouwen van snelheid naar 40 k/u een soort barrière rond 33 km /u . dat bleek echter aan een bepaalde afstelling te liggen en na ingrijpen van Nelis was die barrière weg en verliep het prima.

Er zijn in de afstelling (menu van de omni) zo veel fine tuning mogelijkheden dat het op één ochtend moeilijk was deze uitgebreid te testen en dan ook nog onderling te vergelijken.

Het remmen was op de st2s stuk steviger;
Hoewel de st2 zeker niet under-performde (wel had dit gereden exemplaar wat geluid van de remblokken)

Conclusie
Als ik gesteld voor de keuze moest kiezen voor een nieuwe St2 of st2s , zou ik gezien het onderling prijsverschil voor de st2 gaan en het bespaarde bedrag steken in de upgrades waarover op dit forum al veel suggesties zijn gedaan

Echter.....
Dikkenberg had gelukkig voor mij een St2s showmodel staan (passend 20 inch)
en hierop heb ik een optie genomen.
-2500 km op de teller
-op showmodellen standaard maar 1 jaar garantie (ipv 2 bij nieuwe modellen)


Uiterlijk morgen mag ik Nelis laten weten of ik m koop
Ik ben eigenlijk al verkocht (en de stromer ook hahaha)
Laatst gewijzigd door AmPeer op 24 aug 2017, 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha AmPeer,

zonde dat we elkaar net gemist hebben.......
Goede test heb je uitgevoerd: gewoon de 2 potentiële modellen direct na elkaar ervaren. Dat levert tenminste een vergelijking op. En je had nog wat tegenwind dus dat maakt het alleen maar duidelijker.

Ik was inderdaad vanochtend in Herveld: even mijn cassette laten schouwen.
En ter plaatste heb ik in de winkel 23 stuks Stromers mogen tellen. Van St1 (meerdere kleuren) via de St1X (inclusief een heel stijlvolle wit/blauwe) en extreem aanwezige oranje (vind ik erg mooi) naar de St2(s). Er stond zelfs een Stromer Solar Impulse. Had nog nooit zo'n hoeveelheid Stromers gezien.

Een positief slapeloze nacht toegewenst, geniet vast van een Stromer-vooruitzicht.
Reinout
(en als bijlage een leuke waarheid)
Bijlagen
fiets-auto vergelijk.01.jpg
fiets-auto vergelijk.01.jpg (49.37 KiB) 2962 keer bekeken
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

De slapeloze nacht waarmee Sylvia mij vast sterkte wenste, heb ik mijzelf zo even bespaard .

Net de aankoop St2S gedaan !!!!
:cool2: :cool2: :bp: :bp:
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Van harte gefeliciteerd. En dit bericht HOORT ook in dit topic !!!!!! Een St2s is een belevenis op zich (heb ik mogen ervaren bij de trip tezamen met Lomito)

Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met de aanschaf, heel erg leuk dat je voor de ST2 S bent gegaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

AmPeer, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :cool2:
Witte ST3 van maart 2019
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Was dat niet jouw S Sylvia? Op naar Gelderland. ....
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Bert
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2017, 11:14
Locatie: Varsseveld

Stromeur schreef: 24 aug 2017, 00:17
Jaren geleden heb ik eens een reportage gezien over een ornitholoog die zijn halve leven bezig was met het in kaart brengen van -wat hij noemde- de "opkijktijd" en de "wegvliegtijd" van verschillende soorten vogels in verschillende omgevingen.
Nu je dit verteld hebt kan ik voorlopig geen vogels onderweg meer tegen komen zonder op de "opkijktijd" en "wegvliegtijd" te letten :lol: :ay
Speed-pedelec sinds Jan. 2013, Stromer ST2 sinds april 2017.
Plaats reactie