Wij kennen Kettler uit onze jeugd, de gocarts ... remember ?
Mijn buurman rijdt al 35 jaar op zo'n alu Kettler.
Kettler Velossi E45
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik ken ze alleen van fitness-apparatuur, dus een doorslaand succes zijn de Kettler fietsen niet. In ieder geval niet in NL. (Ik had tot aan deze post oprecht geen flauw idee dat Kettler fietsen doet.) Maargoed, dat hoeft niet aan de kwaliteit te liggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Interessante fiets. Qua specs zou het zomaar de opvolger van mijn Bulls Green Mover E45 kunnen zijn, ook met 60cm (24") frame maat, dus ook voor de langere mensen geschikt
Qua specs ziet hij er zeer goed uit, dit is de eerste GoSwiss motor met Pinion met acceptabele accu die ik tegenkom, de rest heeft allemaal het 5xx Wh referentieaccuutje van GoSwiss, dat is serieus te klein. Dit ziet eruit als mijn originele accu (735Wh) maar dan met 3.5Ah cellen (10S6P configuratie).
De motor werkt inderdaad op 36V, hou er rekening mee dat deze motor/controller wat gevoeliger is voor accuspanning dan de verschillende Stromers (tenzij dit ondertussen gewijzigd is). Met andere woorden: met accu half vol levert hij significant minder vermogen dan met volle accu. Als in deze motor hetzelfde sport programma gezet kan worden als in mijn fiets dan is dit wel een beest van een motor. 500W nominaal vermogen en 1000W piekvermogen, waarmee je een ST1x zomaar kwijt rijdt.
De motor is wel wat dorstiger dan de gemiddelde Stromer, dus hou rekening met een goeie 30-40km actieradius (30km bij extreem weer: -5 graden, windkracht 5 tegen en vol doorstampen).
Klinkt als een zeer interessante fiets, eentje die ik zeker in de gaten ga houden!
Qua specs ziet hij er zeer goed uit, dit is de eerste GoSwiss motor met Pinion met acceptabele accu die ik tegenkom, de rest heeft allemaal het 5xx Wh referentieaccuutje van GoSwiss, dat is serieus te klein. Dit ziet eruit als mijn originele accu (735Wh) maar dan met 3.5Ah cellen (10S6P configuratie).
De motor werkt inderdaad op 36V, hou er rekening mee dat deze motor/controller wat gevoeliger is voor accuspanning dan de verschillende Stromers (tenzij dit ondertussen gewijzigd is). Met andere woorden: met accu half vol levert hij significant minder vermogen dan met volle accu. Als in deze motor hetzelfde sport programma gezet kan worden als in mijn fiets dan is dit wel een beest van een motor. 500W nominaal vermogen en 1000W piekvermogen, waarmee je een ST1x zomaar kwijt rijdt.
De motor is wel wat dorstiger dan de gemiddelde Stromer, dus hou rekening met een goeie 30-40km actieradius (30km bij extreem weer: -5 graden, windkracht 5 tegen en vol doorstampen).
Klinkt als een zeer interessante fiets, eentje die ik zeker in de gaten ga houden!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik wist op voorhand dat jij langs dit topic zou fietsen en dat je interesse ging gewekt zijn ...
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hé, als het géén Stromer is
Ok, ik geef toe: ik ben enorm voorspelbaar. Maar ik heb ook meermaals aangegeven dat een SP met fatsoenlijke achterwiel motor, Pinion en riem dicht bij mijn ideaal komt. Nu nog een wat grotere accu en het is helemaal fantastisch. Ik ben benieuwd waar een wanneer ik een proefrit kan maken
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Fijn om te horen dat er nog geïnteresseerden zijn.
Ik heb gezien dat de Schwalbe Airless banden die nu stilaan worden uitgerold (no pun intended :p) in principe passen op deze fiets. Standaard zit er een 50-622 band op, de Schwalbe Airless is 40-622. Wat dunner dus maar zou moeten lukken niet?
Dat maakt dan dat je (althans in theorie) een extreem betrouwbare en onderhoudsvrije fiets hebt!
Ik heb gezien dat de Schwalbe Airless banden die nu stilaan worden uitgerold (no pun intended :p) in principe passen op deze fiets. Standaard zit er een 50-622 band op, de Schwalbe Airless is 40-622. Wat dunner dus maar zou moeten lukken niet?
Dat maakt dan dat je (althans in theorie) een extreem betrouwbare en onderhoudsvrije fiets hebt!
Hele interessante fiets met erg leuke specs. Zoals Freddy al aangaf is dit ook voor mij de eerste speed pedelec die ik zie met achterwielmotor en pinion versnelling.
Het valt mij sowieso al op dat er praktisch geen echte concurrentie is voor Stromer als het gaat om speed pedelecs met achterwielmotor. Klever doet een poging met de X Speed, maar hoe spijtig ook voor Klever, dit wordt volgens mij ook geen echt verkoopsucces. Bovendien kan ik het design bij nader inzien echt niet mooi vinden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit model in het echt er uit gaat zien en hoe stijf dit frame o.a. is. We zullen het zien.
Het valt mij sowieso al op dat er praktisch geen echte concurrentie is voor Stromer als het gaat om speed pedelecs met achterwielmotor. Klever doet een poging met de X Speed, maar hoe spijtig ook voor Klever, dit wordt volgens mij ook geen echt verkoopsucces. Bovendien kan ik het design bij nader inzien echt niet mooi vinden.
Ik ben erg benieuwd hoe dit model in het echt er uit gaat zien en hoe stijf dit frame o.a. is. We zullen het zien.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik heb er al eerder gezien, dit is de eerste met een wat grotere accu (maar als ik eerlijk ben: eigenlijk nog steeds te klein). Deze motor heeft gewoon minimaal 1kWh nodig, da's een beetje vergelijkbaar met een 850-900Wh accu op een Stromer.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Het is goed mogelijk dat de Klever X-speed volgens jou geen verkoopssucces wordt, maar de levertijd voor de X-speed is behoorlijk lang en Klever geeft aan dat de verkoopscijfers de verwachtingen overtreffen.
Het enige wat de Klever nog ontbreekt is die grotere batterij, voor iemand die minder dan 40 km moet afleggen enkele rit is de Klever X-speed met 850Wh een geweldig alternatief voor de Stromer ST1X.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)