Belevenissen op de ST2(s)

Lomito

Lomito schreef: 29 jun 2017, 16:18 Afgelopen zaterdag had ik nog een geintje onderweg naar Druten waar ik om 18:00uur een activiteit wilde bijwonen.

De schipper zei dat ik maar eerder had moeten komen en fijne dag verder... :shock: :shock: :shock:
Mijn vrouw is vandaag met hetzelfde pontje overgestoken en sprak een vrijwilliger die vertelde dat een schipper/vrijwilliger op dit pontje afgelopen week ermee gestopt is... :o
Lomito

Mijn dochter (15) heeft een baantje in Nijmegen en met de uren die ze nu maakt kan ze flink sparen voor haar eigen Stromer/rijbewijs. :cool2:

Aangezien we het niet fijn vinden om zo'n leuke meid alleen over de dijken te laten rijden buiten spitsuren ben ik haar gaan ophalen, windkracht 5 (mee op de heenweg) en na 22 minuten (om 19:15uur) beklom ik de Stikke Hezelstraat op de Stromer om mijn dochter te vinden de Grote Markt. Ze zag er een beetje moe uit en stelde daarom voor een hapje en drankje in de stad te doen voor we naar huis zouden rijden. Dat zag ze wel zitten...

En heel, heel erg toevallig ligt de stadsbrouwerij De Hemel op 100 meter van de Grote Markt en laat daar nu een heerlijk biertje op mij wachten (Nieuw Ligt Grand Cru :ba ). Dus wij daar lekker op het vrijwel lege terras neerploffen, fietsen pal naast de tafel, drankjes en eten besteld en terwijl wij de mooiste dingen in het leven tot ons namen begon het carillon van de nabijgelegen Stevenskerk te spelen, heel zachtjes Altijd is Kortjakje ziek... blijkbaar zat er een kind achter de speeltafel (te weinig kracht en schattig fout) maar daarna nam de vader of moeder het over en werden we al helemaal rozig van de geneugten van de Hemel getrakteerd op een waar concert met mooie stukken van Bach en Vivaldi.

Heel soms heb je van die momenten dat alles klopt, het hele universum in balans is en je ook nog tot bijna tranen ontroerd wordt door een prachtig klokkenspel. Ik heb dit ooit een keer meegemaakt op een terras in Florence in 1982 waar ter ere van het koninklijke bezoek van prinses Diana en die flapdrol de hele stad versierd was, wij als HTS-studentjes op studiereis in Italië gehuisvest waren in prachtig Pallazzo in het centrum van de stad en 's avonds op pad gingen voor de late maaltijd aan de Piazza della Signoria (pal naast het Pallazzo Vecchio). In de verkoeling van de avond genoten wij van het kalfsvlees met witte wijn en toen gebeurde het... onder de gewelven boven Medusa begon een Portugese fado-groep haar repertoire ter gehore te brengen, mijn eerste ervaring met deze muziek en alles klopte opeens, de vermoeidheid van het reizen, het heerlijke eten en drinken, de koelte en duisternis van de avond, de feestelijke verlichting van de stad en de hartverwarmende muziek deed mij baden in genot, urenlang!

In tegenstelling tot het overvolle terras in Florence was het terras van De Hemel vrijwel uitgestorven (geen probleem, meer aandacht van de ober) en later begreep ik dat heel Nederland thuis zat om naar voetbal te kijken. Na drie glazen van hun allerbeste bier en de lekkerste hapjes zijn we vertrokken richting Elst waar ik nog wat kit wilde halen voor de dakverbouwing... zinken goten zijn uit de tijd, tegenwoordig gebruik je EPDM (25 jaar garantie). Echter de tijd drong want de DHZ-zaak in Elst zou om 21:0uur sluiten en wij reden om 20:30uur het terras van De Hemel af... de sterkte wind (5Bf) was inmiddels wat gedraaid waardoor we de wind aardig mee hadden en om tijd te sparen heb ik mijn dochter een handje in de rug gegeven tot zo'n 42 km/uur. :shock:

Om 20:56uur draaiden we van de F325 af richting de Aamsestraat in Elst waarna dochterlief me aanmoedigde om er voor te gaan, dus ik volle vaart door alle rode verkeerslichten en dwars over de rotondes naar de plaatselijke Gamma, daar aangekomen (20:58uur) had het personeel al het toegangshek gesloten en was alleen de uitgang nog open, dus ik daar doorheen en nog steeds in volle vaart zo de winkel ingereden... licht uit, helm af, fiets op slot pal voor de informatiebalie en beteuterd personeel dat vermoedde dat de werkdag nóg langer ging duren. Maar de kit ligt vooraan en met mijn lange benen stond ik binnen 1 minuut met een arm vol Polymax bij de kassa, klokslag 21:00uur afgerekend, het personeel dat zich om mijn fiets verzameld had bedankt voor de medewerking en samen met mijn dochter naar huis gefietst...

Het leven is geweldig... :bp:
De Hemel.jpg
De Hemel.jpg (404.05 KiB) 3685 keer bekeken
Lomito

Na het familie-uitstapje naar Rome van vorige week zijn mijn meiden verder gegaan voor een weekje Praag zodat ik hier rustig door kan werken. Vanavond was het gouden uurtje en dus voor het eerst weer een lekkere rit gemaakt: Herveld-Elst-Arnhem (via F325)-LF4b-Wageningen-Randwijk-Zetten-Herveld. Op zich geen bijzondere rit, afgezien van een hondenuitlater in Arnhem die mij ongevraagd wees op het verbod om op onverplichte fietspaden te rijden en een spoor van piepschuim chips op de weg vanaf Randwijk t/m Zetten. Het mooiste geluksmomentje had ik op het pontje Wageningen-Randwijk, ondergaande zon spiegelend in een strakke Nederrijn, daar even over gesproken met de schipper die vervolgens met stationair draaiende motor het pontje over de rivier liet glijden met 2 km/uur zodat ik extra lang kon genieten.

Over genieten gesproken, ik ben al 2 weken niet naar de Hemel geweest en met een schuin oog op het weerbericht lijkt mij woensdagavond een zeer geschikt moment. Als er liefhebbers van het betere bier zijn (geen pils, dat bocht kun je ook bij de Aldi krijgen) en een late night snack, ik zou er wel om 21:00uur kunnen zijn maar heb weinig zin om daar een beetje in m'n eentje te zitten. Dus gezocht: tafelgenoten voor een heerlijk avondje op het terras van stadsbrouwerij De Hemel in hartje Nijmegen, woensdagavond 21:00-23:30uur. :bi (de Stromers kunnen op het terras geparkeerd worden :d3: )
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

dat klinkt UITSTEKEND. Ik zal vandaag even dubbel checken op werk maar ga er zonder tegenbericht maar van uit dat 21.00 goed is.
Leuk & lekker.

Groetsels en tot overmorgen, Reinout
Lomito

Leuk, heb er zin in!
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Het bloed "stromert" waar het niet gaan kan

Na zo veel positieve berichten van Lomito, gisteren maar eens met de heren Bikkenberg te Herveld contact opgenomen

Er staat voor morgen donderdag een proefrit op st2 en de st2s ingeroosterd

Proefrit had ook vandaag gekund met dit prachtige weer, maar morgen zal het naar verwachting aanmerkelijk harder waaien . Ideaal om de Stromers uit te proberen.
Ik reserveer vandaag (zo dadelijk ) 80 km op de reguliere racefiets (Van Nicholas)
Ook hier ben ik voornemens de verende stuurpen te monteren even als de bodyfloat

De berichtend zo lezend kan ik na morgen een nieuwe verslaving rijker worden

To be continued ....
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Lomito

Ik ben benieuwd hoe je de verschillen tussen de ST2 en ST2s zult ervaren. Tip: ga een stukje over de Waaldijk rijden tegen de wind in... en aangezien ik weer op de steiger sta is de kans groot dat je hier voorbij rijdt.
Bert
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2017, 11:14
Locatie: Varsseveld

Vanmiddag op weg van het werk naar huis een aanvaring gehad met een buizerd. Deze vogel kwam schuin van voren over de weg in een zweefvlucht en had kennelijk in zijn of haar leven nog niet veel Stromers gezien en vergiste zich ook in de snelheid. Ik zag 'm op het laatste moment aankomen van rechts en hij botste met een flinke klap tegen mijn linkerschouder. De vleugel klapte tegen mijn gezicht en helm. Gelukkig geen verwondingen of valpartij aan over gehouden. Toen ik bekomen was van de schrik even teruggefietst en gekeken of ik de buizerd kon vinden. Hij moet toch ook wel wat over gehouden hebben van de klap. Maar de vogel was gevlogen, dus ik heb geen idee hoe het met de buizerd verder gegaan is ... en ik ben lekker op mijn ST2 verder naar huis gefietst met weer een verhaal rijker.
Speed-pedelec sinds Jan. 2013, Stromer ST2 sinds april 2017.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Stromeur schreef: 03 aug 2017, 23:42 Ik kan niet kiezen welke pakkende quote ik zou nemen om eens specifiek op te reageren. Het klopt, en ik heb je relaas met een brede glimlach gelezen.
AMEN to that! Lomito, als je nog geen schrijver bent, ga dat dan gauw worden!

...weet nu ook eindelijk wat er vanavond te doen was....gemist op e.o.a. manier
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bert schreef: 23 aug 2017, 23:19 Vanmiddag op weg van het werk naar huis een aanvaring gehad met een buizerd.
Na twee aanrijdingen met hazen nu dus ook een buizerd.. Gelukkig ben je niet gevallen, en als de buizerd weg was, dan zal-ie waarschijnlijk niet heel erg gewond zijn geweest.

Ik heb het ook met vogels. We komen op onze Stomers geruisloos en met hoge snelheid aan, vaak in buitengebieden waar de dieren helemaal niet aan ons gewend zijn, want die hebben daar -zeker 's morgens vroeg- het rijk alleen.

Jaren geleden heb ik eens een reportage gezien over een ornitholoog die zijn halve leven bezig was met het in kaart brengen van -wat hij noemde- de "opkijktijd" en de "wegvliegtijd" van verschillende soorten vogels in verschillende omgevingen. Hij toonde met zijn onderzoek aan dat vogels in stedelijke gebieden relatief snel opkijken, maar laat wegvliegen, omdat ze wel wat gewend zijn in de drukte van de stad. Bij vogels in buitengebieden is het andersom: ze kijken vrij laat op, en vliegen dan veel sneller weg.

Ik merk ook dat vogels op het fietspad pas laat door hebben dat ik eraan kom. In die trage "opkijktijd" zit dus een probleem voor ons Stromers, want we worden soms te laat door vogels gezien. Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden.

(Echt nooit meer aan die man met zijn opkijktijd en wegvliegtijd gedacht, toch ik mijn ST1 X kocht. Ik genoot toen al enorm van zijn definities.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie