Omni voor iOS waardeloos...

Plaats reactie
Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Ben nu 3 weken in het bezit van mijn stromer...zalige fiets, maar die omni app lijkt mij totaal waardeloos, werkt voor geen meter bij mij.
Verbinden met bluetooth lukt niet, waardoor ik stand 2 niet kan personaliseren. Opslaan lukt niet omdat gegevens niet kunnen overgedragen worden.
GPS lokatie van fiets klopt langs geen kanten. Als ik op mijn bestemming kom staat mijn fiets nog thuis :shock:
Denk dan ook dat de diefstalbeveiliging langs geen kanten zal werken ??
Een rit wordt ook tergend traag overgedragen, meestal zelfs de dag erna. Na een rit van bvb 30km staat er dan bij Rit bvb 2km en de rest volgt dan een dag later.
Zijn er nog mensen met dit probleem ??
Heb al herhaalde malen proberen verbinden, app afsluiten, fiets uit-aan enz....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De OMNI App is weleens wat nukkig, maar wat jij omschrijft lijkt me inderdaad een beetje teveel van het goede. Dat moet opgelost worden.

Heeft je Stromer wel op alle plaatsen waar je rijdt of waar je hem stalt goed bereik?
Welke iOS heeft jouw smartphone?
Wat zegt je dealer hier allemaal over?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Heb de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Na inloggen werd alles meteen geupdate ? Gps-positie, rit enz...
Kon nu ook stand 2 personaliseren en opslaan ??
Probleem is hier hopelijk met opgelost...komende dagen even verder opvolgen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk aan, dat is goed om te lezen. Hopelijk is het nu klaar met het gedoe.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

De vraag is natuurlijk is het de app, of iets anders? Ik heb sterk het vermoeden dat het niet de app is;

De fiets meld via een gsm verbinding aan de computers van Stromer (mogelijk een cloud oplossing) oa wat zijn laatste positie is. Jouw “app” maakt contact met deze computers en vraagt daar de laatst bekende positie op. Voor het melden van de positie van je fiets aan de computers van Stromer is een (data) verbinding als nodig. Zoals Stromeur ook reeds meldde.

Mijn verwachting is dat het opnieuw installeren van de app weinig toevoegt; immers de locatie van de fiets (en de rest vd gegevens) of het zetten van de parameters van je fiets via de app is afhankelijk van de verbinding met je fiets en de computers (cq. cloud) van Stromer.
Plaats reactie