Gewoon een rechte lijn aanhouden is bij veel fietsers al een opgave.
Het grote ongevallen topic
Ohh zo juist.
Nog een mooi voorbeeld ervan, en een potentieel zeer gevaarlijke situatie (België):
https://www.google.be/maps/@50.8539718, ... 6656?hl=en
Hier ligt dus aan beide zijden van de weg een fietspad van het type 'moordstrook' De rode paden links en rechts van de weg zijn afgelijnd met dubbele lange strepen, dat wil zeggen dat het fietspaden zijn en dat een wagen er niet mag op parkeren of stilstaan; Een auto mag het alleen kruisen.
Wat is nu het gevaar, in die nog niet zo heel scherpe bocht, houden de auto's hun snelheid en snijden ze de bocht af. Je ziet dat zeer duidelik op deze foto, aan de binnenbocht is alle verf verwijderd; Indien je op zo'n plek naast een wagen rijdt, rijdt die je gewoon van de baan. --> altijd opletten geblazen als zwakke weggebruiker, ik ga bewust helemaal aan de linkerzide rijden (of zelfs op de baan) of ik vertraag zodat het voertuig mij al voorbij is voor de bocht
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Dit is binnen de bebouwde kom neem ik aan, als je daar dan verplicht op de rijbaan moet dan zou ik het op die plek ook inderdaad doen... midden op de rijstrook!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Brrrr. Het verbaast me dat de bakstenen van dat pand op de hoek nog heel zijn (Al is het voegwerk zo te zien nog niet mega-oud.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
IK ben gestopt met het inhalen van fietsers brommers op fietspaden waar er afslagen zijn naar links of rechts. Met name omdat tegenwoordig roeiman meer lijkt om te kijken en hand uitdelen ook niet meer gegeurd. Meestal omdat er een smartphone in zit en de eigenaar meer op zijn telefoon dat op het verkeer let.
De spurbel gebruik ik zeer vaak anticiperend (metertje of 20/30 van te voren) alleen al om mijzelf als achterop naderende fietser te introduceren en zo hopende dat onverwachte slingerende bewegingen van medefietsers uitblijven
bij grijze haren en petten etc dubbel uitlijken .
Bellen leidt in 9 van 10 gevallen ze eerst gaan omkijken vooraleer ze al slingerend tergend langzaam naar rechts gaan
De spurbel gebruik ik zeer vaak anticiperend (metertje of 20/30 van te voren) alleen al om mijzelf als achterop naderende fietser te introduceren en zo hopende dat onverwachte slingerende bewegingen van medefietsers uitblijven
bij grijze haren en petten etc dubbel uitlijken .
Bellen leidt in 9 van 10 gevallen ze eerst gaan omkijken vooraleer ze al slingerend tergend langzaam naar rechts gaan
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Nog duidelijker in dit beeld.
https://www.google.be/maps/@50.8541589, ... 6656?hl=en
Zo zijn er in Belgie nog wel meer plaatsen te vinden.
https://www.google.be/maps/@50.8541589, ... 6656?hl=en
Zo zijn er in Belgie nog wel meer plaatsen te vinden.
Tomasj schreef: ↑15 jul 2018, 23:25Ohh zo juist.
Nog een mooi voorbeeld ervan, en een potentieel zeer gevaarlijke situatie (België):
https://www.google.be/maps/@50.8539718, ... 6656?hl=en
Hier ligt dus aan beide zijden van de weg een fietspad van het type 'moordstrook' De rode paden links en rechts van de weg zijn afgelijnd met dubbele lange strepen, dat wil zeggen dat het fietspaden zijn en dat een wagen er niet mag op parkeren of stilstaan; Een auto mag het alleen kruisen.
Wat is nu het gevaar, in die nog niet zo heel scherpe bocht, houden de auto's hun snelheid en snijden ze de bocht af. Je ziet dat zeer duidelik op deze foto, aan de binnenbocht is alle verf verwijderd; Indien je op zo'n plek naast een wagen rijdt, rijdt die je gewoon van de baan. --> altijd opletten geblazen als zwakke weggebruiker, ik ga bewust helemaal aan de linkerzide rijden (of zelfs op de baan) of ik vertraag zodat het voertuig mij al voorbij is voor de bocht
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur.
Vandaag was het mijn beurt, ego ligt op een rotonde in Heelsum samen met wat huidcellen en bloed. Grind op de weg, te laat gezien maar gelukkig geen hoge snelheid dus alleen onderuit. Fiets zal ik morgen wel even bekijken, de spiegel is er af, de bar-end heeft wat schade, de stuurmount van de GoPro heeft ook een tik gehad en verder zo niet direct iets akeligs gezien aan de ST5 maar morgen toch naar de dealer voor een check-up.
Iets akeliger was de open wond net onder mijn elleboog, ik heb nog overwogen om gelijk door te rijden naar de huisartsenpost in Arnhem-Zuid, kilometer of 7-8 verderop, maar geen slot bij me dus toch maar naar huis gefietst.
Onderweg werd ik staande gehouden door twee meiden die de lekkage aan de linkerarm hadden ontdekt tijdens het inhalen en vroegen of ik hulp nodig had. Vriendelijk afgeslagen, ik was al bijna thuis en alles werkte naar behoren.
Thuis gekomen eerst gedoucht om het vuil weg te spoelen en daarna toch maar naar de huisartsenpost gegaan voor wat hechtingen, er waren 4 draadjes nodig, dus ook dat viel wel mee. Daarnaast wat kleinere wondjes, schaafplekken en morgen ongetwijfeld zo stijf als een plank.
Iets akeliger was de open wond net onder mijn elleboog, ik heb nog overwogen om gelijk door te rijden naar de huisartsenpost in Arnhem-Zuid, kilometer of 7-8 verderop, maar geen slot bij me dus toch maar naar huis gefietst.
Onderweg werd ik staande gehouden door twee meiden die de lekkage aan de linkerarm hadden ontdekt tijdens het inhalen en vroegen of ik hulp nodig had. Vriendelijk afgeslagen, ik was al bijna thuis en alles werkte naar behoren.
Thuis gekomen eerst gedoucht om het vuil weg te spoelen en daarna toch maar naar de huisartsenpost gegaan voor wat hechtingen, er waren 4 draadjes nodig, dus ook dat viel wel mee. Daarnaast wat kleinere wondjes, schaafplekken en morgen ongetwijfeld zo stijf als een plank.