Eigenlijk is dit al 2019, maar deze Simplon Kagu Neodrive lijkt me een leuke fiets. Wel uitsluitend 25 km:h volgens mij, en een 630WH batterij, maar 't lijkt wel een Stromer kopie, maar dan wel wat steviger gebouwd.
Prijs valt nog best mee, gezien de afmontage.
De Stromer concurrentie in 2018
Als ik naar mijn werk kijk, moet Stromer het grandioos afleggen tegen Specialized. Er zijn drie fietsenstallingen op het werk(1 met oplaadpunten) en gisteren telde ik 16 Vado's en 2 Stromers. Ik weet niet of dit een indicatie is voor de rest van België. Ik weet ook al van 5 Vado's bezitters dat ze eigenlijk een Stromer wilde maar dat de Vado direct beschikbaar was en op de Stromer maanden wachten is. Maar ik geraak heen en terug 60km totaal terug thuis zonder opladen en dan heb ik nog gemiddeld 15% over. De meeste Vado's wonen een pak dichter bij huis. En op snelheid en acceleratie moeten ze het helemaal afleggen tegen de Stromers.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Alleszins niet op mijn bedrijf, al spreek ik dan over mijn bedrijf binnen het geheel. Bij ons heb ik weet van 6 Stromers, 1 Stromer in bestelling, 2 Vado's en 1 Trek (de Trek gaat weg en wordt vervangen door de Stromer in bestelling)
De 2 Vado's hebben al spijt van hun beslissing. Vooral de (te) kleine batterij en de moeite die ze moeten doen om de topsnelheid te bereiken is daar de oorzaak van, zeker als ze horen hoe het ons vergaat. Eerst hadden ze nog wat plezier met onze waterproblematiek, maar tot nu toe ben ik de enige die daar last van heeft gehad.
Wat de keuze van de twee Vado's betreft: beide staan in dag en werken op hetzelfde bureau. De ene is een hevige Specialised-fan en heeft de andere waarschijnlijk meegetrokken. Op papier ziet het er dan ook allemaal heel mooi uit.
Eentje heeft met zijn Vado al kennis gemaakt met de grond, maar dat lag niet aan de fiets maar aan het mannetje dat erop zat. Idem voor 1 Stromer-rijder, maar die doet dat met al zijn fietsen
Elders op het bedrijf zie ik toch vooral Stromers, af en toe R&M of Vado, en sommige herken ik niet.
De Stromers zijn allemaal ST1X trouwens, ST2 viel buiten het leasebudget.
Scheldelaan-Stromer
Op mijn werk ben ik de enige met een Stromer; er staan vooral 25Km/u fietsen. Hopelijk komt daar snel verandering in, want dan ontstaat er ook meer druk om meer (brom)fietspaden aan te leggen en de huidige te verbeteren.
Het zal voornamelijk te maken hebben met de aanschafwaarde van een Stromer; een ieder die daar naar vraagt staat toch wel met de oren te klapperen wanneer ze horen wat de aanschaf "van een fiets" voor de portemonnee betekent. Een 25 km/u bike is vaak een stuk goedkoper en jammer genoeg kijkt men niet verder naar de fantastische Speed Pedelec optie en dan vooral Stromer; onbekend maakt onbemind zeg ik dan maar.
Hopelijk komt er naast een goede km vergoeding ook een interessante fiscale lease in NL, zodat de aanschaf drempel vervalt en er een hoop meer Speed Pedelecs de weg op gaan.
Het zal voornamelijk te maken hebben met de aanschafwaarde van een Stromer; een ieder die daar naar vraagt staat toch wel met de oren te klapperen wanneer ze horen wat de aanschaf "van een fiets" voor de portemonnee betekent. Een 25 km/u bike is vaak een stuk goedkoper en jammer genoeg kijkt men niet verder naar de fantastische Speed Pedelec optie en dan vooral Stromer; onbekend maakt onbemind zeg ik dan maar.
Hopelijk komt er naast een goede km vergoeding ook een interessante fiscale lease in NL, zodat de aanschaf drempel vervalt en er een hoop meer Speed Pedelecs de weg op gaan.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt, dat is ook mijn ervaring. Mensen vinden de Stromer een pracht-bike dus de eerste vraag is altijd wat-ie kost. Ik denk dat de concurrentie van Stromer het op dit moment nog vooral van de lagere prijs moet hebben, en meer comfort zoals vering.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Runner-up
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 11 apr 2018, 17:08
Bij ons op het bedrijf (België) staan er 3 klevers (een B-speed, een s45 en mijn x-speed) en geen Stromer. Ook geen andere speed-pedelecs.
Klever X-speed Limited
Hier staat er eigenlijk een bont allegaartje van speedpedelecs, een vijftiental speed pedelecs maar dat is 1 ST1, 1 ST2, 1 Vado, 1 Trek, 1 Klever, ...
Er komen hier zeer veel mensen met de fiets werken (ik schat tot bijna 100 werknemers) maar bijna allemaal met de racefiets of gewone fiets.
Er komen hier zeer veel mensen met de fiets werken (ik schat tot bijna 100 werknemers) maar bijna allemaal met de racefiets of gewone fiets.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
HIer een Belgisch bedrijf, ook een allegaartje(merken, 25 en 45km/u), ST1X wel de enigste van Stromer. ST2 ging ook niet in budget van de lease. Denk dat het vooral R&M gevolgd door Stromer is. Klever stond nog niet in het leaseprogramma van KBC.
De meeste van deze fietsen bij ons zijn geen lease-fietsen. Het is hier kiezen tussen bedrijfswagen of -fiets
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)