Het ziet er naar uit dat je niet langer een ST3 of een ST5 dient te hebben om Pirelli-rubbers op je speedbike te installeren.
Pirelli lanceert een volledig gamma banden voor elektrische fietsen, en één van die banden, de Pirelli Cycl-E GT, zal verkrijgbaar zijn in 26" als 54c (dus 2,10). Deze band is voor high-performance ebikes, dus ik vermoed dat die een 45 km/h keurmerk gaat krijgen. En in die maat dus geschikt voor de ST1* en ST2*
bron : https://www.bikeradar.com/news/article/ ... res-52702/
Pirelli Cycl-e bandenassortiment voor stad, trekking en toerisme
http://www.tech-cycling.it/pirelli-pres ... e-turismo/
Een ruwe vertaling m.b.v. Google translate, n.a.v. persbericht Pirelli 15 juli 2018:
Op de recente Eurobike presenteerde Pirelli een nieuwe lijn banden voor stadsfietsen, trekking en toerisme, ook geschikt voor gebruik met e-bikes. Granturismo, Downtown en Crossterrain hebben een dubbele samenstelling met anti-lekbescherming. Ze zijn vanaf oktober beschikbaar.
Vijf verschillende banden
Een eerste voorbeeld van de Cycl-e-band werd vorig jaar gezien door het Zwitserse Stromer voor zijn innovatieve ST-5. Het assortiment dat Pirelli op Eurobike presenteert, bestaat uit 5 nieuwe modellen die, dankzij de synergie tussen de samenstelling van het loopvlakpatroon en de bandenstructuur, veiligheid en rijplezier bieden in elke woon- of reisomgeving.
Compound Cap & Base
Het loopvlakpatroon Cycl-e bestaat uit twee lagen compound: een compound van "cap", in contact met het asfalt en een "base" met antipunctuurfunctie. De formulering van de eerste garandeert een rijveiligheid die tot nu toe nog nooit is ondervonden, op banden in dit segment. Het einde? Bied veiligheid, comfort en vooral rijeigenschappen op droge en natte oppervlakken en op verschillende wegoppervlakken (bijv. Pavé, oversteekplaatsen, enz.) Met de precisie die typerend is voor hoogwaardige Pirelli-banden. De "basis" -verbinding is ontworpen om te voorkomen dat vuil en externe objecten op het dak kunnen boren. Behalve dat het een fysieke barrière is, heeft het dankzij zijn aanzienlijke dikte een formulering die is ontworpen om scherpe voorwerpen te bevatten die de perforatie van de band vermijden.
Band poeders
Juist omdat Pirelli duurzame mobiliteit nastreeft, zijn de banden van de Cycl-e-lijn ontwikkeld en gefabriceerd met behulp van een samenstelling die in het poeder zit: van de autowereld tot het einde van de levensduur en verpulverde banden. De geselecteerde poeders worden opnieuw gegenereerd en opnieuw gebruikt in de polymeermatrix. Er werd toen speciale aandacht besteed aan het maximaliseren van het gebruik van natuurlijke rubber, een hernieuwbare grondstof.
Het volledige assortiment Cycl-e-banden zal vanaf oktober 2018 op de belangrijkste Europese markten rijden.
Cycl-e GT (Granturismo)
Cycl-e GT is een band die is ontwikkeld om de dynamische eigenschappen van het sportieve rijgedrag van motor aangedreven fietsen(?) te verbeteren, een markt waarin Pirelli toonaangevend is. Perfect voor stadsverkeer, ideaal voor moderne en meer presterende e-bikes.
Het Granturismo- model is het model dat het meest geïnspireerd is door Pirelli's Moto-banden. Hij biedt carvings maar vooral typische profielen van de tweewielige motor en dankzij deze biedt hij een sterke rijdynamiek, uitstekend "contactgevoel" en regelvermogen bij elke bocht: ideale kenmerken voor moderne en krachtige e-bikes en voor iedereen met sportieve rijstijl, zelfs in stedelijke omgevingen. 37-622 CycGT rigid bead, reflex -780 g
42-622 CycGT rigid bead, reflex – 930 g
50-622 CycGT rigid bead, reflex – 1180 g
54-559 CycGT rigid bead, reflex – 1030 g
57-584 CycGT rigid bead, reflex – 1230 g
Met uitzondering van de Granturismo biedt Pirelli twee modellen voor elk gezin: een traditionele versie en een sport.
De traditionele versie, met meer uitgesproken en radiale groeven, garandeert maximale veiligheid onder alle omstandigheden. De "Sport" -versie, dankzij de continue centrale band, minder stappen en de overwegend lengterichting van de groeven, biedt uitstekende soepelheid en snelheid.
Het loopvlak van de "Sport" -versies is ontworpen volgens de "multi-pitch" -logica: 3 verschillende spoedlengtes verminderen verder lawaai en trillingen, die met hogere snelheden worden doorgegeven, in vergelijking met de traditionele versie van hetzelfde model.
De DT- en XT-lijnen worden vervolgens gekenmerkt door een loopvlak dat wordt gekenmerkt door een innovatieve microtextuur, variabel tussen midden en schouder. In het bijzonder draagt de lage dichtheid in het centrale gebied bij aan het verhogen van de gladheid, terwijl de hogere dichtheid in het schoudergebied de bocht verbetert.
Cycl-e DT (Dowtown)
Cylc-E DT en DT Sport zijn toegewijd aan een overwegend stedelijk gebruik waarbij soepelheid, maximale wegligging op elk oppervlak en klimaat, in combinatie met compromisloze betrouwbaarheid, essentiële kenmerken zijn 37-622 CycDT rigid bead, reflex – 780 g
42-622 CycDT rigid bead, reflex – 930 g
47-622 CycDT rigid bead, reflex – 1050 g
50-622 CycDT rigid bead, reflex – 1180 g
Cycl-e DTs (Dowtown Sport)
Cylc-E DT en DT Sport zijn toegewijd aan een overwegend stedelijk gebruik waarbij soepelheid, maximale wegligging op elk oppervlak en klimaat, in combinatie met compromisloze betrouwbaarheid, essentiële kenmerken zijn 32-622 CycDTs rigid bead, reflex – 690 g
37-622 CycDTs rigid bead, reflex – 780 g
42-622 CycDTs rigid bead, reflex – 930 g
47-622 CycDTs rigid bead, reflex – 1050 g
Cycl-e XT (Crossterrain)
Cycl-e XT en Cycl-e XT-Sport banden zijn geboren om te profiteren van de betrouwbaarheid en totale veiligheid van Pirelli-banden, zelfs op onverharde wegen, en vergroten het plezier van het gebruik van de elektrische fiets buiten de stadsgrenzen.
Op de Crossterrain- modellen lag de focus ten slotte op de grip op ruw terrein en licht off-road. In dit opzicht is er een stuk geplaatst dat gevoelig tussenbeide komt in ruwe manoeuvres op gladde oppervlakken, waardoor de mechanische zijdelingse grip toeneemt. 37-622 CycXT rigid bead, reflex – 780 g
42-622 CycXT rigid bead, reflex – 930 g
47-622 CycXT rigid bead, reflex – 1050 g
50-622 CycXT rigid bead, reflex – 1180 g
Cycl-e XTs (Crossterrain Sport)
Cycl-e XT en Cycl-e XT-Sport banden zijn geboren om te profiteren van de betrouwbaarheid en totale veiligheid van Pirelli-banden, zelfs op onverharde wegen, en vergroten het plezier van het gebruik van de elektrische fiets buiten de stadsgrenzen.
Op de Crossterrain- modellen lag de focus ten slotte op de grip op ruw terrein en licht off-road. In dit opzicht is er een stuk geplaatst dat gevoelig tussenbeide komt in ruwe manoeuvres op gladde oppervlakken, waardoor de mechanische zijdelingse grip toeneemt. 32-622 CycXTs rigid bead, reflex – 690 g
37-622 CycXTs rigid bead, reflex – 780 g
42-622 CycXTs rigid bead, reflex – 930 g
47-622 CycXTs rigid bead, reflex – 1050 g
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Info op Pirrelli site is een kleine twee weken online.
Ik kan alleen de twee banden voor Stroner (cycl-e/cycl-e ST) niet plaatsen in het gamma. Het lijken me de enige 45+ banden
Ik kan alleen de twee banden voor Stroner (cycl-e/cycl-e ST) niet plaatsen in het gamma. Het lijken me de enige 45+ banden
De info is inderdaad (nog) wat karig; zodra er meer bekend wordt of het anders is zal ik de startpost aanpassen.
Als ik het persbericht lees is Pirelli een lijn met -5- typen banden begonnen, leverbaar vanaf oktober 2018:
GT Granturismo
DT Downtown
DTs Downtown Sport
XT Crossterrain
XTs Crossterrain Sport
De GT versie (Granturismo) is dacht ik de versie die wordt geleverd op de ST5.
De DT (Downtown) en de XT (Crossterrain) zijn er dus ook in een "Sport" uitvoering (DTs en XTs)
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Sinds de introductie van de cycli-e ST for Stromer voor de ST3 ben ik het spoor compleet bijster
Teaser #ST3launchedition
- Bijlagen
-
- 33243007gr.jpg (60.95 KiB) 6764 keer bekeken