w 210280 (binnen 5 km)

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik heb mijn ST5 net mogen ophalen;

Omdat ik voorzichtig aan wil doen denk ik ik begin op standje S (van sloom). Wanneer je met je fiets de winkel uitloopt dan wil hij al voor je uit rennen. Wanneer je optrekt dan ben je blij dat je twee handen aan het stuur hebt anders ging de fiets er zonder jou vandoor. Wanneer je goed remt dan ben je nog steeds blij dat je twee handen aan het stuur hebt; want die remmen werken heftig.

Alleen wanneer je dan weer wil versnellen is de ST5 net een oma-fiets; geen trap ondersteuning en dan is het best een zware jongen. Na nog een of mee keer remmen (aantal weet ik niet precies) dan doen de ondersteuning het weer.

Ik ben op de hoogte van de volgende lijst en vond "mijn exacte (w 210280) foutcode" er nog niet bij: viewtopic.php?f=8&t=425

Wel vond ik een link met het zelfde getal naar: https://www.stromerforum.nl/viewtopic. ... 280#p18066 bericht van eric binnen ST1X gedeelte waarbij het probleem op afstand opgelost is en voor mij niet duidelijk is wat het probleem was

De tekst (incl spelfouten) van de melding is:
w 210280
Systeem
Er is een storing in het systeem

Rijd vorzichtig Beperkte functionaliteit of verminderd vermogen zijn mogelijk.

Start het voertuig opnieuw. Als de storing aanhoudt, neem contact op met uw Stromer-dealer.


Ik heb het systeem via het menu uitgezet en ben benieuwd of dit voldoende is. Wanneer dit niet werkt zal ik de accu losmaken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kreeg je deze foutmelding direct in je scherm toe je problemen had met de ondersteuning, of heb je deze nadien in het servicemenu opgezocht?

In het eerste topic dat je aanhaalt heb ik alleen de foutmeldingen verzameld die in het scherm verschenen bij een probleem. In het servicemenu staan veel meer foutmeldingen, en ik ben er nog niet aan begonnen om die bij te houden.

Op zich krijg je wel keurig wat uitgebreidere info bij de foutmelding dus. Dat is bij de oude OMNI niet zo. Daar verschijnt alleen een melding en that's is.

Weet je al of opnieuw opstarten het probleem verholpen heeft?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Als dat na 5km gebeurt zou ik alles gewoon terug aan de fm geven, dat ie dat maar oplost :dwarf:
Zou toch niet mogen als je met zulk een dure fiets buiten rijdt dat je 2 straten verder aan de kant staat :av
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

jve66816 schreef: 18 jul 2018, 18:50 Als dat na 5km gebeurt zou ik alles gewoon terug aan de fm geven, dat ie dat maar oplost :dwarf:
Zou toch niet mogen als je met zulk een dure fiets buiten rijdt dat je 2 straten verder aan de kant staat :av
Ik heb e.e.a. natuurlijk aan mijn FM uit Amersfoort gemeld (hij leest ook mee en heeft me al ge-appt en nieuwe firmware gepushed). Ik wil graag zelf ervaring opdoen hoe te handelen bij mogelijke storingen. Als IT-er hou ik er niet van om het systeem maar uit te zetten in de hoop dat het probleem vanzelf verholpen is.

Wat betreft je opmerking: dat dit niet zo mogen; ik zit iets anders in de wedstrijd; iedereen maakt fouten; het gaat er om hoe ze opgelost worden. Ik ervaar dat mijn FM er bovenop zit en sneller handel dan ik in standje S (met ondersteuning) kan fietsen :ay Persoonlijk heb ik liever een fiets waarbij de ondersteuning goed is dan een fiets die zogenaamd perfect is van een dozenschuiver; Theoretisch zou het laatste voldoende moeten zijn; mijn praktijk ervaring is helaas anders.
Kreeg je deze foutmelding direct in je scherm toe je problemen had met de ondersteuning, of heb je deze nadien in het servicemenu opgezocht?
Ik heb de melding pas ontdekt nadat ik in het menu keek; Eerlijkheidshalve weet ik niet of de omni eerder een melding gaf. De uitgebreide melding was in ieder geval voldoende reden om eerst zelf te gaan proberen.


Intussen is de melding weg; straks een rondje fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jjj schreef: 18 jul 2018, 19:09 Ik wil graag zelf ervaring opdoen hoe te handelen bij mogelijke storingen. Als IT-er hou ik er niet van om het systeem maar uit te zetten in de hoop dat het probleem vanzelf verholpen is.
Snap ik. Of het nu een lekke band is of een probleem met de ondersteuning; het is gewoon fijn als je eerst zelf wat handelingen kunt uitvoeren om weer op weg te kunnen. En het voelt wel een beetje suf, opnieuw opstarten of accu uitnemen en na een paar minuten weer terugplaatsen, maar het helpt soms echt. Al was het maar om weer thuis te kunnen komen.
jjj schreef: 18 jul 2018, 19:09 ik zit iets anders in de wedstrijd; iedereen maakt fouten; het gaat er om hoe ze opgelost worden. Ik ervaar dat mijn FM er bovenop zit en sneller handel dan ik in standje S (met ondersteuning) kan fietsen :ay
Hear hear.
jjj schreef: 18 jul 2018, 19:09 Ik heb de melding pas ontdekt nadat ik in het menu keek; Eerlijkheidshalve weet ik niet of de omni eerder een melding gaf. De uitgebreide melding was in ieder geval voldoende reden om eerst zelf te gaan proberen.

Intussen is de melding weg; straks een rondje fietsen.
Aha, duidelijk. Ik zal de melding in ieder geval wel in de lijst opnemen.

Succes zo, hopelijk was het een "krom voltje" of een remsensor die even niet lekker wilde, en anders gaat je dealer als ik het zo lees zeker in actie komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

jjj schreef: 18 jul 2018, 19:09
Wat betreft je opmerking: dat dit niet zo mogen; ik zit iets anders in de wedstrijd; iedereen maakt fouten; het gaat er om hoe ze opgelost worden. Ik ervaar dat mijn FM er bovenop zit en sneller handel dan ik in standje S (met ondersteuning) kan fietsen :ay Persoonlijk heb ik liever een fiets waarbij de ondersteuning goed is dan een fiets die zogenaamd perfect is van een dozenschuiver; Theoretisch zou het laatste voldoende moeten zijn; mijn praktijk ervaring is helaas anders.
Dat lees ik graag. We hebben hier met nieuwe technologie te maken. Dat brengt problemen met zich mee. Zolang de dealer en stromer hier goed mee om gaan, is er geen vuiltje aan de lucht. Je bent nu eenmaal een early adaptor of niet!
Laatst gewijzigd door Pieter op 19 jul 2018, 07:07, 1 keer totaal gewijzigd.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Toch wel verontrustend.....niet goed gecontroleerd voordat de fiets is afgeleverd of zo? Sorry ik vergelijk het toch een beetje met een auto of motorfiets. Ben werkzaam in de bedrijfs auto's en ben dit niet zo gewend. Onze klanten komen normaliter pas bij de eerste beurt of APK (na een jaar) weer in de werkplaats.......ben vooralsnog blij dat mijn SP nog niet geleverd is en U de kastanjes voor mij uit het vuur haalt. Succes er mee en hou ons op de hoogte!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Het probleem heeft zich vanavond niet meer voorgedaan. Morgen, wanneer ik voor het eerst met deze fiets naar het werk ga is, de lakmoesproef.

Het uitzetten via het menu (en/of het updaten van de firmware) was de oplossing.

Ik ga nu uitpuzzelen hoe ik standje 2 geconfigureerd wil hebben; Standje S (slow) is af en toe best lastig; als je achter een auto rijd die normaal optrekt moet je steeds remmen omdat de fiets te snel optrekt... Luxe probleem :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stand 3 kan ook nog toch? Dat is minder snel/heftig dan de S stand.

Zet 'm op morgen, en veel plezier :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Wel mooi dat je alles zelf in kunt stellen.........zou van mij niet zo hoeven maar als het kan....... :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie