Verkoopcijfers Stromer België

Bobke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018, 13:25
Locatie: Antwerpen

[Berichten over de Stromer-verkoopcijfers in België afgesplitst naar een eigen topic. Stromeur.]

Iemand enig idee of de cijfers voor België ergens te vinden zijn? Ik zie immers in de Antwerpen regio alleen al de laatste maanden zeer veel nieuwe Stromers rijden.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Zaterdag is deze vraag op FB gesteld maar daar kwam nog geen zinnig antwoord op.
Heeft België een RAI vereniging?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Bobke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018, 13:25
Locatie: Antwerpen

Ik ben al eens gaan kijken op de site van de FOD mobiliteit, daar kan je enkele statistieken opvragen. Maar volgens mij zetten ze daar speed pedelecs onder dezelfde categorie als de bromfietsen. In de statistieken maken ze blijkbaar niet de opslitsen voor speed pedelecs (laat staan per speed pedelec merk)? Enkele links

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... ingen/2018
https://mobilit.belgium.be/nl/publicaties

Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER). Dan kom je voor Beligië op 96131 ingeschreven "L2" voertuigen in 2017, maar zoals eerder vermeld zitten daar volgens mij ook de bromfietsen type B mee in.

https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... gions.xlsx
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Volgens mij worden er in België meer Klevers verkocht dan in Nederland. De wachttijd wordt groter en groter (nu oktober).
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Lomito

Het zou mij niet verbazen als er ook meer Stromers verkocht zijn dan in Nederland als resultaat van lucratieve leasecontracten voor enkele grote bedrijven rondom Antwerpen. Het is niet voor niks dat NL-dealers hard zijn gaan piepen na maandenlang geen leveringen te ontvangen. Bovenstaande is overigens terug te voeren op de actieve stimulering van de speed pedelec door de Belgische overheid.
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Als ik de hoeveelheid Stromers zie op mijn traject, dat zijn er al heel wat geworden.
De wachttijden voor bijna alle merken liggen wat hoger met al de bedrijven die een leaseplan hebben(door idd de stimulans). Het zal er niet op beteren, als je zo tussen wat voetgangers staat te wachten hoor je toch meer en meer dat ze nog even moeten wachten maar dat ook hun werkgever zo'n plan gaat invoeren. Binnenkort files op de Antwerpse fietspaden.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het aantal Stromers in het Antwerpse is niet meer te tellen op een woonwerk rit.
Met dank aan de Files, de mooie kilometer vergoeding en de Lease constructies.
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
De Klevers vallen trouwens best nog op tussen de meute Stromers.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mhoutman schreef: 04 jul 2018, 11:56 En de laatste RAI cijfers:

https://raivereniging.nl/ecm/?id=worksp ... 71770a7bf7
Een aantal maanden geleden sprak ik al over het relatieve succes van speedbikes in België tov Nederland. Er worden nu ongeveer 250 speedbibes per week ingeschreven in België dat cijfer ligt dus hoger dan de maandcijfers in Nederland. :o
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Bobke schreef: 06 jul 2018, 07:23 Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER).
Ik krijg precies een andere excel te zien. Maar ik kan wel zeggen dat categorie L2 over driewielers gaat. "Onze" SP's vallen onder categorie L1e (zie je kentekenbewijs)
Zie deze link
Aangezien ik het bewuste exceldocument niet te zien kreeg, geen idee of de L1e ook in de tabel stond.
Scheldelaan-Stromer
Golvas

Buzze schreef: 22 jul 2018, 11:24 "Onze" SP's vallen onder categorie L1e (zie je kentekenbewijs)
In categorie L1e heb je dan weer twee subcategorieën : een pedelec valt onder categorie L1e-A en een speed-pedelec valt onder categorie L1e-B ... België hé ... :ck:
Plaats reactie