Eerste ervaringen met de Stromer ST5

jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Pff, das niet leuk op een nieuwe fiets van die prijs :bh:
Je hebt er wel een spurcycle kunnen op zetten. Lukte dat met de mee geleverde klem?
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Lomito

Je hebt de lange staalstrip nodig om de bel te monteren. Ik heb er ééntje geleend van de dealer, vanmiddag vond ik het doosje met daarin de benodigde strip, Stukje EPDM onder de beugel om de lak van het stuur te beschermen.

Dat de fiets niet direct 100% in orde is deert mij niet zo... met de dealer op 200 meter afstand is het geen moeite om daar binnen te stappen, desnoods lopend. En ik weet dat ze er alles aan zullen doen om het probleem op te lossen in zo'n kort mogelijk tijdsbestek. Maar leuk is het inderdaad niet...
Martin

Toch wel een beetje een valse start Chris met je nieuwe ST5, jammer om te horen. Het zal ongetwijfeld opgelost worden door de dealer, daar heb ik(en jij) het volste vertrouwen in.
Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van deze storing is. Laat je dit nog even weten? :)
Lomito

Martin schreef: 14 jul 2018, 09:38 Laat je dit nog even weten? :)
Dat hoef je bij mij niet te vragen... :lol:
Ik ben net terug van de dealer... remsensor kon het niet zijn want losgekoppeld en de TMM-sensor gaf een prima offset aan (waarden gelijk) zodat deze het ook niet kon zijn. Overigens, dat probleempje met de remsensor is gekend bij Stromer en de dealers, dus voor de zekerheid de remhendels opnieuw ingesteld maar uiteraard geen resultaat.

Het probleem zat in het aandraaimoment van de achteras. Het kostte even moeite om te achterhalen welk koppel op de achteras gezet moet worden maar na een telefoontje met Qicq is dat achterhaald: achteras 25 Nm en vooras 20 Nm.

Vervolgens de momentsleutel met T70-bit (!!!) erop gezet en daaruit bleek dat de achteras niet goed was aangedraaid... er moesten heel wat slagen gemaakt worden om op de 25 Nm te komen. De TMM-sensor wordt blijkbaar getriggerd door het aandraaimoment van de achteras. Testrit gemaakt en de fiets rijdt weer als een zonnetje. Zoiets simpels... :ai

Verder claxon op hels kabaal laten zetten (voor automobilisten... voor fietsers heb ik de Spurcycle-bel) door het rubberdopje te verwijderen. Kijken hoe dat met regen gaat en straks met het blerfseizoen. En verzekering afgehandeld.
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Ik kan de ST5 ophalen, echter doet de Supernova M99 het nog niet. Begint al lekker! Ze hebben vandaag nog een software-update gedaan.
Lomito

Ook wel een aardig weetje: die T70-bit is blijkbaar voor FM's geen gebruikelijke maat, mijn dealer is speciaal voor mijn ST5 bij een plaatselijke gereedschappenzaak dat blok staal gaan halen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 14 jul 2018, 13:47 Ook wel een aardig weetje: die T70-bit is blijkbaar voor FM's geen gebruikelijke maat, mijn dealer is speciaal voor mijn ST5 bij een plaatselijke gereedschappenzaak dat blok staal gaan halen.
Het is inderdaad een BEUL van een bout en zeer ongebruikelijk op fietsen. (Maarja, is de ST5 een FIETS?!) Het viel me ook al op op Eurobike vorig jaar, en het is wel iets om in gedachten te houden voor iedereen die graag een lekke band in de berm fixt, want dit zit niet standaard op een bike-tooltje dat je in je tas hebt liggen.

Maar mooi dat het issue is opgelost, en dat ze daarvoor terecht konden bij de collega dealer :az

Stromer achterrem 1.jpg
Stromer achterrem 1.jpg (3.75 MiB) 3493 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Reden voor die T70: vergeleken met inbus, philips, pozidrive of zeskantbout is het gewoon het mooist om naar te kijken ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Ik heb vanmiddag de ST5 in ontvangst mogen nemen. Laten we positief beginnen. Hij fietst GEWELDIG. Banden hebben een heel goed comfort. Je komt veel makkelijker op de 48 km/h t.o.v. de Es.

Problemen met de ST5

1. Supernova werkt niet
De koplamp brand niet, reageert niet. Het icon in het display geeft wel aan dat de lamp aan is. Stromer gaat uitzoeken waar het aan ligt.

2. Dagrijverlichting werkt niet
De dagrijverlichting U brand ook niet.

3. Afdekkapje stuur
Het afdekkapje op het stuur past ronduit slecht. Je hoeft er maar naar te wijzen en het zit los. Zoiets kan gewoon niet voor een fiets in deze prijsklasse. Ik kan niet geloven dat zoiets wordt uitgeleverd. Mijn idee is dat het kapje een halve mm te breed is.

Daarbij heeft de grote afdekkap een gele tint. Het kleine (ST5) kapje heeft dezelfde kleur als het gehele stuur. De pasvorm van de grote afdekkap had ook echt beter passend kunnen zijn.

4. Koffertje
Wat ook jammer is, maar niet echt belangrijk is dat het kartonnen koffertje met de lader nog gewoon een ST2 doos is. Dat komt niet echt premium over. Er zat wel een excuus brief bij. Maak dan een universele Stromer branded verpakking. Dan heb je dit 'probleem' niet meer.

5. Beugel spatbord krom
Wat me thuis opviel is dat de beugel van het spatbord aan een zijde krom is. Dat zie je toch als je hem in elkaar zet?
EDIT: ZELF RECHT GEBOGEN

6. Accuklep ontgrendeld niet
EDIT: MIJN FOUT (harder de knop indrukken, knop werkt mechanisch)

Ik ga ervan uit dat deze zaken ook snel opgelost worden, en zal dit ook posten. Niet alleen kritiek. Daarbij mijn vorige Es probleemloos heeft gewerkt is dit wel even een domper.
Bijlagen
FENDER.png
FENDER.png (843.27 KiB) 3515 keer bekeken
01A1ABC0-0436-4543-89F1-0E3D720232D1.jpeg
01A1ABC0-0436-4543-89F1-0E3D720232D1.jpeg (1.36 MiB) 3607 keer bekeken
DB9E1D14-CC32-4DE8-A719-C2418A709427.jpeg
DB9E1D14-CC32-4DE8-A719-C2418A709427.jpeg (2.58 MiB) 3607 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Strömie op 15 jul 2018, 09:19, 8 keer totaal gewijzigd.
Lomito

Stromeur schreef: 14 jul 2018, 16:20 Maar mooi dat het issue is opgelost, en dat ze daarvoor terecht konden bij de collega dealer :az
Voor de drie grote dealers is dat vrij gewoon, die bellen elkaar regelmatig voor advies/tips. Ook als een dealer een bepaalde fiets niet op voorraad heeft wordt er uitgewisseld met elkaar. Alleen de Amsterdamse dealer is op dit punt minder coöperatief, maar gelukkig is de werkplaats wel zeer collegiaal.

Terwijl vanmorgen mijn achteras op spanning gezet werd kwam er en telefoontje van een dealer uit Geleen die met een kapotte M99pro op een ST5 zat (Strömie??) waarop mijn dealer gewezen heeft op de zekering die nog wel eens de boosdoener is... zo helpen ze elkaar.
Plaats reactie