Reflecterende kleding / maatregelen op je speed pedelec

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook razend benieuwd. Er gaat hoe dan ook een Tron-setje op mijn Stromer komen, dat moet gewoon.

Voordat ik bestel zal ik sowieso contact opnemen met de betreffende fabrikant om te verifiëren of het echt allemaal past en functioneert. Misschien dat er fabrikanten genegen zijn om een testsetje naar mij op te sturen, zodat ik het voor alle Stromer gebruikers kan proberen, en de dealers kan tippen met een mooie accessoire. Ik weet zeker dat bepaalde dealers (waaronder de mijne) hier belangstelling voor zullen hebben.

Op Eurobike ga ik als Admin/oprichter van ons leuke forum sowieso als een gek netwerken met alles en iedereen dat ook maar iets voor ons als Stromer rijders kan betekenen :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Sylvia,

tof !

En ik zoek gewoon lekker door naar artikelen die onze leden van het forum kunnen gebruiken voor hun Stromer.
De verende stuurpen is in ieder geval geland en leverbaar bij de bekende dealers.
Straks ook een Tron-set ? Onze bekende dealers zullen zeker geïnteresseerd zijn want het onderstreept hun product alleen maar. En mocht er opeens vanuit bijvoorbeeld Nederland spontaan een buitengewone behoefte via de importeur/distributeur kenbaar worden gemaakt over iets zal dat heus wel aankomen bij de fabrikant.
Natuurlijk krijgen we weer dezelfde ellende met typegoedkeuring maar bedenk wel dat Stromer heus wel kijkt naar zo'n fietsminnend landje als Nederland.

Daarom is die Eurobike met allerlei artikelen zo interessant; en natuurlijk een gesprek met Stromer zelf. Maar da's een ander topic......

In ieder geval veilig fietsen toegewenst. En zet vanavond nog maar eens Tron op (die Nori Lights zijn trouwens te gek; bij het "opstarten" is het net als de film.....)
Reinout
Walter
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017, 20:50

Ik rij al 2 jaar met een regenjas van Sugoi, de zap bike jacket.
Deze is helemaal reflecterend en dus zeer goed zicht baar.
Op you tube kun je dit zien,
Daarbij komt dat hij ook heerlijk zit en lekker warm is.
gr Walter
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

St1Elite schreef: 20 aug 2017, 13:46 Net gekocht 36 stuks bij Aliexpress:
spaak reflector.JPG

Absoluut geen gerammel en/of bijgeluiden, zitten nl. strak om de spaken geklemd. Al eerder op de fietsen van de kids gemonteerd gehad :ay

Ik heb die grote oranje zij-reflectoren op mij carbon voorvork gelijk afgesloopt, geen gezicht....
Deze spaakreflectoren vallen bijna niet op en zijn zeer effectief.
Ik heb ze ook besteld. Te goedkoop. Kids wilden ze ook. Ook gelijk maar een bel van rockbros besteld. En nu wachten....
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En voor wie een paar euro meer wil betalen om ze sneller in huis te hebben: zaken zoals Bol en Conrad verkopen ook spaakreflectoren voor minder dan een tientje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb zowel Revolights als Nori Lights een week geleden een mail gestuurd met wat Stromer-specifieke vragen, en erbij vermeld wat voor type speed pedelec de Stromer is (high-end) en dat we een forum hebben met >200 belangstellende leden.

Tot op heden heb ik van beide fabrikanten helaas geen reactie gehad. Beetje (boel) jammer.. en óp naar Eurobike voor alternatieven!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Da's inderdaad nogal teleurstellend van deze 2 firma's......ze weten niet wat ze missen aan "markt"
Ook ik zoek weer verder naar veiligheids-producten.

Grtz, Reinout
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Stromeur schreef: 27 aug 2017, 19:44 En voor wie een paar euro meer wil betalen om ze sneller in huis te hebben: zaken zoals Bol en Conrad verkopen ook spaakreflectoren voor minder dan een tientje.
Ah...niet eens naar gezocht. Wilde er toch zo'n nep spurcycle bij. De echte is trouwens niet bestand tegen tieners met oortjes in..merkte Lomito vandaag :bi :bi :girl:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tieners met oortjes en stokdove ouderen, daar is helaas niks tegen bestand. Die horen je niet eens als je wat roept terwijl je ernaast rijdt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 27 aug 2017, 19:46 Ik heb zowel Revolights als Nori Lights een week geleden een mail gestuurd met wat Stromer-specifieke vragen, en erbij vermeld wat voor type speed pedelec de Stromer is (high-end) en dat we een forum hebben met >200 belangstellende leden.

Tot op heden heb ik van beide fabrikanten helaas geen reactie gehad. Beetje (boel) jammer.. en óp naar Eurobike voor alternatieven!
Revolights heeft gereageerd en ze zijn enthousiast over de match die wij zien tussen Stromer en hun product. Ik verwacht binnenkort een set Revolights thuis te ontvangen om op mijn ST1 X te testen voor een uitgebreide review incl. foto's, en als het lukt filmpjes. Ik ben ontzettend benieuwd naar de Revolights (want het is het mooiste product dat ik tot nu toe heb gezien van dit type oplossingen, veel dank voor die tip Reinout-St1x!) en ik hou jullie op de hoogte.

Ook op Eurobike zal ik uitkijken naar dergelijke oplossingen. Aangezien Stromer op o.a. de ST5 opnieuw geen banden met zijreflectie heeft gekozen, blijven deze opties wat mij betreft zeer welkom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie