Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Overzicht
Overzicht
Screenshot_20180711-075524.jpg (79.58 KiB) 6631 keer bekeken
Rit heen
Rit heen
Screenshot_20180711-075503.jpg (153.03 KiB) 6631 keer bekeken
Rit terug
Rit terug
Screenshot_20180711-075619.jpg (153.7 KiB) 6631 keer bekeken
In totaal is het dus 56km geworden door een iets andere terugweg in het begin. Nog 1 blokje over, nog niet aan het knipperen.
De rugwind op de terugweg compenseerde het iets mindere motorvermogen bij de legere batterij. 45 per uur is voor mij niet mogelijk op stand 3, misschien helemaal in het begin met volle batterij maar niet getest. Maar zoals je kan zien is een constante snelheid rond de 40 wel mogelijk waardoor je jouw beoogde gemiddelde kan halen, Andy.

Ik weeg een 80 kg en heb volgens mij een 5 kg bagage bij. Fiets is uitgerust met klikpedalen, zal wel wat Watts schelen en ik fiets ook echt mee. Had graag ook mijn hartslag laten zien, maar tijdens het fietsen klopt die van geen kanten met de Mi Band.

Vandaag Vlaamse feestdag en verlofdag voor mij. Zal donderdag of vrijdag traject eens proberen enkel op stand 5.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

En @pedeleccer, ik snap je frustratie wel ergens. Het is geen Klever of Stromer, helaas.
Bij mij gaf de prijs, de uitstekende dealer vlakbij en de korte levertijd de doorslag. Heb mijn verwachtingen qua topsnelheid bijgesteld en ben tevreden van de gemiddeldes die ik haal. Ik ga waarschijnlijk al mijn trajecten binnen het uur kunnen doen en dat is voor mij voldoende.
Ik hoop de fiets binnen 2 jaar terugverdiend te hebben en dan hopelijk te profiteren van de tegen dan verhoogde concurrentie op de markt ;)
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

JeroenH schreef: 11 jul 2018, 08:13

In totaal is het dus 56km geworden door een iets andere terugweg in het begin. Nog 1 blokje over, nog niet aan het knipperen.
De rugwind op de terugweg compenseerde het iets mindere motorvermogen bij de legere batterij. 45 per uur is voor mij niet mogelijk op stand 3, misschien helemaal in het begin met volle batterij maar niet getest. Maar zoals je kan zien is een constante snelheid rond de 40 wel mogelijk waardoor je jouw beoogde gemiddelde kan halen, Andy.

Ik weeg een 80 kg en heb volgens mij een 5 kg bagage bij. Fiets is uitgerust met klikpedalen, zal wel wat Watts schelen en ik fiets ook echt mee. Had graag ook mijn hartslag laten zien, maar tijdens het fietsen klopt die van geen kanten met de Mi Band.

Vandaag Vlaamse feestdag en verlofdag voor mij. Zal donderdag of vrijdag traject eens proberen enkel op stand 5.
nogmaals bedankt! op zich zou de fiets dus voor mij voldoen, alleen inderdaad jammer van die 'onbruikbare' standen 4 en 5. Trap je dan met een klein of een groot verzet? En kan je daar verschil mee maken qua snelheid of batterijverbruik of maakt dat niet zoveel uit?

Geniet van de Vlaamse feestdag...als federaal ambtenaar heb ik er jammer genoeg geen recht op ;-)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Als je de 10 versnellingen bekijkt van licht naar zwaar, rij ik meestal op de 8 of 9. Ik zie weinig verschil op het vermogensmetertje tov de 10, die me echt te fel harken is.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

hoeveel vermogen lever de motor van de Qwic eigenlijk? op de site vind ik daar niet echt iets van terug. Wel de Nm maar da's blijkbaar vooral belangrijk voor bergop te rijden :D
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Beetje onduidelijk, zie mijn 1e post op pagina 2.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

Gezien :)
op de site van Qwic staat er niets van vermeld en op de pagina van een dealer vind ik 500W terug maar dat lijkt dan niet echt te kloppen met jouw gegevens.
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

pedelecer schreef: 10 jul 2018, 21:37 en stand 6 gaat vlot tot 45km/h maar deze snelheid neemt af naarmate de batterij leegraakt.
Heel herkenbaar. Ik heb 2 jaar gereden op een QWIC P-RD9s. Deze had een 250 Watt achterwiel motor met 9 ondersteunings standen. Géén kracht sensor dus je kon gewoon in de lucht trappen en toch vooruit komen. Ik heb 12000 km op de QWIC gereden.

Origineel was stand 9 niet geactiveerd en ondersteunde de feits tot ca. 28 km/u. Deze stand was echter heel gemakkelijk te activeren. Hierdoor reed de fiets niet 28 km/u maar wel 40 volgens QWIC. Op dat moment was de regelgeving m.b.t. speed pedelecs nog niet duidelijk dus werd gebruik gemaakt van dezelfde onduidelijkheid.
Nou, 40 was haalbaar met vólle accu gedurende de eerste 5 minuten als je érg hard mee trapte en géén wind (schuin) tegen had. Daarna zakte het rap terug naar 37 km/u. Na ca. 15 km werd dit 33 tot 35 km/u. Na 30 km ging in niet harder meer dan 30 km/u.
9 standen waren overigens teveel standen. Dit is nu terug gebracht naar 6. Wat mij frustreert is het feit dat QWIC de normale RD10 fiets (dus níet de speed variant) ook uitrust met ook 6 ondersteuningsstanden waarvan stand 5 en 6 standaard gedeactiveerd zijn maar eenvoudig zijn te activeren. Hierdoor verandert deze fiets in een illegale SP omdat dan ook tegen de 40 km/ kan worden gereden. Ik heb QWIC hier eens op aangesproken maar zij beweren dat de verantwoordelijkheid bij de gebruiker ligt. Ik vind echter dat QWIC het Speed Pedelec imago schade aanricht door bewust fietsen aan te bieden die té snel rijden maar geen SP zijn. Hier is immers markt voor: mensen die snel willen fietsen zónder kenteken, helm en verzekering. Overigens: ik droeg na 1 jaar fietsen wél een helm, na een afdaling in Oostenrijk met 63 km/u zónder... :bj

De P-RD9s had nagenoeg hetzelfde frame als de huidige RD10. Niet te vergelijken met het frame van mijn ST1x; dat is veel stijver. Met de Stromer kan ik gemakkelijk met losse handen fietsen met een snelheid van 45 km/u (wat je natuurlijk niet moet doen maar ik heb het enkele keren uitgeprobeerd). Wanneer ik dit deed met de QWIC begon het stuur vrijwel meteen te zwabberen. Verder had mijn QWIC last van problemen met de lak: er sprongen regelmatig kleine stukjes lak vanaf. Erg lelijk.

Ik wil QWIC echt niet helemaal afbranden maar mijns inziens betaal je nog steeds teveel voor de RD10 speed. Beter is dan inderdaad de Klever.

Stromerlijke groeten,

Mathijs
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

pedelecer schreef: 10 jul 2018, 22:01 Ivm de batterij, van rd10 speed
deze is van het merk " Reention dorado+" .
Als je hierover verder zoekt op het internet.
8S10 batterijen ( 8cellen parallel , 10 in serie)
Dit lijkt me zeer sterk. De 735 Wh accu levert 36 V, dus het is een 20.4 Ah accu. Hij zal inderdaad blokken hebben van 10 cellen in serie om die 36 V te krijgen, maar met 8 blokken parallel zou dit betekenen dat er 2,55 Ah cellen gebruikt zijn. En dat er dus 80 cellen in die accu zouden zitten. Lijkt me niet.

Dit lijkt me een 10S6P configuratie met cellen van 3,6 V, 3,4 Ah. Ofwel 60 cellen in totaal.
pedelecer schreef: 10 jul 2018, 22:01 Misschien eens proberen de 48V versie op de rd10 te testen, ik durf het toch niet, ik denk dat de motorstromen te hoog gaan oplopen en dat er misschien componenten niet geschikt zijn voor de hogere spanning.
Niet zo'n goed idee. Een bijna lege 48V batterij levert grofweg dezelfde spanning als een volle 36V batterij, maar een volle 48 V batterij levert ±54V (uitgaande van een 13S configuratie op 3,7 V). Dat is ruim 30% meer... Ik gok niet dat de electronica en motor daar tegenkunnen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Enkele vragen de rd10speed rijders ivm de display, Hoe is dit bij jullie?
In de handleiding is de bedieining van het display beschreven. Hier is precies niet veel van toepassing op de rd10speed.
bij settings Accugegevens utilezen word enkel de spanning weergegeven, vb aantal laadcycly of andere gegevens over toestand van batterij zijn niet zichtbaar
Bij inschakelen van power van de fiets, doet de display een batterij check, dan word het batterijpercentage weergegeven en aantal resterende km's . Hier bij bij mij staat er bij alle waarden 0.

Een kleine ergernis bij mij waar mee te leven valt, is dat bij het inschakelen van de fiets de ondersteuning telkens op stand 0 staat. Is dit bij jullie ook zo? bij onze ander ebike blijft de laatste stand onthouden en bij men vorige s-pedelec stond hij na het inschakelen telkens in middenstand, ook de stand waar ik overwegend in reed zowel bij rustig rijden als snel rijden. Nu moet je telkens na het inschakelen doorklikken tot bv stand 3 en dan tijdens het rijden soms ook hoger en lager. ( niet echt ideaal voor de levensduur van de drukknoppen).
Plaats reactie