[Berichten over de Stromer-verkoopcijfers in België afgesplitst naar een eigen topic. Stromeur.]
Iemand enig idee of de cijfers voor België ergens te vinden zijn? Ik zie immers in de Antwerpen regio alleen al de laatste maanden zeer veel nieuwe Stromers rijden.
Verkoopcijfers Stromer België
-
- Veteraan
- Berichten: 1710
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Zaterdag is deze vraag op FB gesteld maar daar kwam nog geen zinnig antwoord op.
Heeft België een RAI vereniging?
Heeft België een RAI vereniging?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Ik ben al eens gaan kijken op de site van de FOD mobiliteit, daar kan je enkele statistieken opvragen. Maar volgens mij zetten ze daar speed pedelecs onder dezelfde categorie als de bromfietsen. In de statistieken maken ze blijkbaar niet de opslitsen voor speed pedelecs (laat staan per speed pedelec merk)? Enkele links
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... ingen/2018
https://mobilit.belgium.be/nl/publicaties
Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER). Dan kom je voor Beligië op 96131 ingeschreven "L2" voertuigen in 2017, maar zoals eerder vermeld zitten daar volgens mij ook de bromfietsen type B mee in.
https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... gions.xlsx
https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... ingen/2018
https://mobilit.belgium.be/nl/publicaties
Via onderstaande link krijg je een excel file met alle ingeschreven voertuigen per gemeente en per type voortuig. Speed pedelecs vallen volgens mij onder categorie "L2" (=CYCLO B/PEDELEC/QUADRICY LEGER). Dan kom je voor Beligië op 96131 ingeschreven "L2" voertuigen in 2017, maar zoals eerder vermeld zitten daar volgens mij ook de bromfietsen type B mee in.
https://mobilit.belgium.be/sites/defaul ... gions.xlsx
Het zou mij niet verbazen als er ook meer Stromers verkocht zijn dan in Nederland als resultaat van lucratieve leasecontracten voor enkele grote bedrijven rondom Antwerpen. Het is niet voor niks dat NL-dealers hard zijn gaan piepen na maandenlang geen leveringen te ontvangen. Bovenstaande is overigens terug te voeren op de actieve stimulering van de speed pedelec door de Belgische overheid.
Als ik de hoeveelheid Stromers zie op mijn traject, dat zijn er al heel wat geworden.
De wachttijden voor bijna alle merken liggen wat hoger met al de bedrijven die een leaseplan hebben(door idd de stimulans). Het zal er niet op beteren, als je zo tussen wat voetgangers staat te wachten hoor je toch meer en meer dat ze nog even moeten wachten maar dat ook hun werkgever zo'n plan gaat invoeren. Binnenkort files op de Antwerpse fietspaden.
De wachttijden voor bijna alle merken liggen wat hoger met al de bedrijven die een leaseplan hebben(door idd de stimulans). Het zal er niet op beteren, als je zo tussen wat voetgangers staat te wachten hoor je toch meer en meer dat ze nog even moeten wachten maar dat ook hun werkgever zo'n plan gaat invoeren. Binnenkort files op de Antwerpse fietspaden.
Het aantal Stromers in het Antwerpse is niet meer te tellen op een woonwerk rit.
Met dank aan de Files, de mooie kilometer vergoeding en de Lease constructies.
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
De Klevers vallen trouwens best nog op tussen de meute Stromers.
Met dank aan de Files, de mooie kilometer vergoeding en de Lease constructies.
Die kilometer vergoeding kost me tegenwoordig ook een lieve duit trouwens
De Klevers vallen trouwens best nog op tussen de meute Stromers.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Een aantal maanden geleden sprak ik al over het relatieve succes van speedbikes in België tov Nederland. Er worden nu ongeveer 250 speedbibes per week ingeschreven in België dat cijfer ligt dus hoger dan de maandcijfers in Nederland.mhoutman schreef: ↑04 jul 2018, 11:56 En de laatste RAI cijfers:
https://raivereniging.nl/ecm/?id=worksp ... 71770a7bf7
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik krijg precies een andere excel te zien. Maar ik kan wel zeggen dat categorie L2 over driewielers gaat. "Onze" SP's vallen onder categorie L1e (zie je kentekenbewijs)
Zie deze link
Aangezien ik het bewuste exceldocument niet te zien kreeg, geen idee of de L1e ook in de tabel stond.
Scheldelaan-Stromer