Cowboy E-bike

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@FreddyH: Weinig inspanning en vlot wegrijden zijn relatieve- en niet goed gedefinieerde begrippen. Ik ben het 100% met je eens dat als je je wilt "laten vervoeren", dat je die 50 km never nooit gaat halen. Voor niks gaat alleen de zon op. Zelfs om die 30 km/uur te halen moet je nog een flinke eigen bijdrage leveren.

@Wiebe: Reële afstanden noemen blijft moeilijk en is iets persoonlijks.
In het topic Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius kun je zien wat het verbruik is van de Stromers zoals ze door de forumleden hier worden gehaald. Zo'n overzicht bestaat er volgens mij nog niet voor de Cowboy e-bike. Ik ben het met je eens dat het gemiddeld bereik in een "ik-laat-me-meer-vervoeren stand" veel lager zal zijn dan de 50 km, die waarschijnlijk ook nog eens in min of meer ideale omstandigheden is gehaald. Zo zijn er velen hier op dit forum die de door Stromer beloofde 180 kms op 1 volle 983 Wh accu nog nooit hebben gehaald (Stormer doet die "uitspraak" wel in een vet filmpje).

Als je bewust bent dat het verkooppraat is, dan is er niks mis mee. Als je deze Cowboy e-bike koopt en rekent op een actieradius van 50 km, dan kom je daar zeer waarschijnlijk bedrogen uit.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 05 jul 2018, 14:58 Mijn probleem hiermee is dat de reviewer deze afstand gewoon zo noemt en beweert dat het geen advertorial is. Noem dan ook reële afstanden voor een eindgebruiker.
Zo had ik hem ook geinterpreteerd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 05 jul 2018, 15:52 @FreddyH: Weinig inspanning en vlot wegrijden zijn relatieve- en niet goed gedefinieerde begrippen. Ik ben het 100% met je eens dat als je je wilt "laten vervoeren", dat je die 50 km never nooit gaat halen. Voor niks gaat alleen de zon op. Zelfs om die 30 km/uur te halen moet je nog een flinke eigen bijdrage leveren.

@Wiebe: Reële afstanden noemen blijft moeilijk en is iets persoonlijks.
In het topic Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius kun je zien wat het verbruik is van de Stromers zoals ze door de forumleden hier worden gehaald. Zo'n overzicht bestaat er volgens mij nog niet voor de Cowboy e-bike. Ik ben het met je eens dat het gemiddeld bereik in een "ik-laat-me-meer-vervoeren stand" veel lager zal zijn dan de 50 km, die waarschijnlijk ook nog eens in min of meer ideale omstandigheden is gehaald. Zo zijn er velen hier op dit forum die de door Stromer beloofde 180 kms op 1 volle 983 Wh accu nog nooit hebben gehaald (Stormer doet die "uitspraak" wel in een vet filmpje).
Dus een fatsoenlijke reviewer gaat extremen opzoeken. Eens even kijken hoe ver hij/zij komt in "vervoer" stand door de stad met veel optrekken en wind tegen, en kijken hoe ver je komt als je wat meer zelf doet en niet zo vaak hoeft te stoppen. Dan kom je waarschijnlijk op 20-40 km reeel uit of zo. Hier kun je als eindgebruiker iets mee (althans: ik wel). Maar de suggestie dat je "zonder problemen" 50 km ver gaat komen dat gaat er bij mij niet in.
Henry schreef: 05 jul 2018, 15:52 Als je bewust bent dat het verkooppraat is, dan is er niks mis mee. Als je deze Cowboy e-bike koopt en rekent op een actieradius van 50 km, dan kom je daar zeer waarschijnlijk bedrogen uit.
Da's net het hele punt. In het stuk wordt vermeld dat het geen advertorial is, wat het overduidelijk wel is. Alleen prikt niet iedereen daar doorheen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Best een mooie fiets vind ik. Aantrekkelijke prijs. Geen Stromer natuurlijk.
Ideaal voor de kortere woonwerk ritjes en drukker stadsverkeer waar je toch niet snel kunt/wilt.

Maar één maat, en geen dames model...

Wel een leuk idee lijkt me. Geen Omni of display op de fiets maar gebruik maken van de smart phone. Scheelt weer in de kostprijs.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Lijkt een beetje op de "van moof electrified". Waarvan ik er trouwens aardig wat zie recent.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Martin

Met alle respect voor dit topic, maar ook deze fiets hoort hier eigenlijk niet thuis in deze rubriek vind ik. Het is geen speed pedelec, heel simpel.
Just my 2 cents. ;)
Laatst gewijzigd door Martin op 06 jul 2018, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Martin schreef: 06 jul 2018, 12:58 Met alle respect voor dit topic, maar ook deze fiets hoort hier eigenlijk niet thuis op dit forum vind ik. Het is geen speed pedelec, heel simpel.
Just my 2 cents. ;)
Nja...kweenie. Misschien wel op het forum maar niet op deze plek. Misschien in de off-zone ofzo. Ik vind dit soort fietsen en vooral de discussie er omheen toch wel interessant.
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
Martin

@Rob77: Je hebt helemaal gelijk, deze fiets hoort niet in deze rubriek thuis, maar ergens anders hier op het forum kan dit volgens mij prima. Beginpost aangepast
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens. Topic verplaatst naar off-zone.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Hier een korte impressie van Bright.



Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie