Lekke Achterband ST2s

satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Het zal denk ik iedereen een keer overkomen dat je met een lekke achterband komt stil te staan. :bh:

Zo ook mij, gisterenavond na een rit op de Posbank in Arnhem.

Halverwege de terugrit naar huis dacht ik, wat heb ik mij nu dan! een hard geluid van van pok pok pok pok!!
ik dacht er is iets afgebroken.

Maar het was een groot stuk opgekruld staaldraad wat zich in de Continental top contact heeft weten te persen.
Dat was echt balen, daar sta je dan :ai

Ik had gelukkig 2 mogelijkheden:
De keuze maken om een pechservice te bellen (zit in de verzekering) om thuis gebracht te worden, was nog 8 km.
of op het aanbod van mijn fietsvriendjes in te gaan, zodat ze met een stationwagen mij komen ophalen zodra ze thuis waren :cool2:

Het laatste was het geval ;)

Vandaag het wiel eruit gehaald en Dikkenberg in Herveld gebeld of hij tussendoor gelegenheid had om de binnen en buitenband te vervangen.
Kom maar langs zei Nelis. service gericht, top!
Dus ik er gelijk naar toe :lol: gelijk even kennis gemaakt en voor toekomstige onderhoud en reparatie lijkt het me een geschikte fietszaak.

ter info:
Hij krijgt verschillende demo modellen binnen van de Stromers ook de ST2s voor een zeer aantrekkelijke prijs.(Sylvia :) )
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic verplaatst naar het ST2 / ST2 S forum.

Oi, lekke band. Ja, alles kan stuk helaas. Ik heb zelf voor noodgevallen een plaksetje plus minipomp bij me. Ik ben ook niet verzekerd voor pechhulp onderweg.
satbird schreef: 17 aug 2017, 16:56 (Sylvia :) )
I know, ik wacht op een telefoontje van ze ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Twee vragen. :)

Eerste vraag (begrijp me niet verkeerd, gewoon een interessevraag, het is geen kritische opmerking): Een binnen- of buitenband vervangen (voor of achter), is dat een klusje wat je bij een Stromer niet meer zelf kan doen?

Tweede vraag: weet je zeker dat een lekke band een gevalletje wat onder de pechservice van de ENRA valt? Gisteren de voorwaarden gelezen en die zijn wat mij betreft hier niet 100% duidelijk in.

Hieronder de artikelen 10.1 en 10.2

10. Hulpverlening (alleen geldig als de fiets casco verzekerd is).
Of u deze dekking heeft, ziet u op het polisblad.

10.1 Verzekerd
- Hulp door de ENRA alarmcentrale als de fiets ten gevolge van pech, diefstal of een verkeersongeval niet meer bereden kan worden. U onze alarmcentrale bereiken via telefoonnummer: (+31) 088-8778044.
- Verzekerd zijn de kosten van de hulpverlening. De hulpverlening bestaat uit het vervoer van de verzekerde fiets en de opzittende(n) naar de startplaats van de (dag)fietstocht.

10.2 Niet verzekerd 
- Een lege accu van een E-bike indien deze voor het begin van of tijdens de fietsrit verzuimd is tijdig op te laden of indien deze leeg is geraakt door het overschrijden van de actieradius als opgegeven door de
leverancier.
- Opzet van de verzekerde of iemand die bij de hulpverlening belang heeft.  Pech binnen de 1e kilometer van het startpunt van uw (dag)fietstocht.
Witte ST3 van maart 2019
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Hoi,

Onderweg de voorband plakken is wellicht te doen met de juiste middelen bij de hand, een plaksetje en co patronen.

De achterband is een ander verhaal t.a.v. de bevestiging i.c.m. derailleur en de fragiele elektrische aansluiting naar de motor.
Op de kop zetten vind ik geen optie ..hierbij loop je het risico dat je meer schade veroorzaakt.

De pechhulp is ook voor een lekke band, is mij verteld door de dealer. Je wordt gewoon thuisgebracht of je kunt de fiets ergens anders laten bezorgen.
mijn fiets is volledig casco verzekerd bij ENRA.

0.1 Verzekerd
- Hulp door de ENRA alarmcentrale als de fiets ten gevolge van pech, diefstal of een verkeersongeval niet meer bereden kan worden. U onze alarmcentrale bereiken via telefoonnummer: (+31) 088-8778044.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dank voor je snelle reactie. Top! :ay
De Pechhulp is zeker een mooie oplossing indien je met je Stromer een flink aantal km's van huis bent en een lekke band oploopt.
Witte ST3 van maart 2019
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

klopt, we zijn regelmatig fietstochten aan het maken van 80-125 km :)
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 17 aug 2017, 17:53 Een binnen- of buitenband vervangen (voor of achter), is dat een klusje wat je bij een Stromer niet meer zelf kan doen?
Hangt van je ervaring en van je durf af. Iedereen die de achterband kan vervangen van een MTB met derailleur en schijfremmen, kan ook de achterband van een Stromer vervangen. Je hoeft als extra alleen maar de connector met de motor los te halen, staat gewoon in de Stromer handleiding hoe dat moet dus ook Stromer vindt het prima dat wij deze handeling als eindgebruiker uitvoeren.

Ik doe dat dus rustig, evenals de Stromer op de kop zetten. Gewoon opletten dat je de fiets (en je rug) niet beschadigt en de remmen niet inknijpen terwijl hij ondersteboven staat. Maar ik snap ook dat veel mensen er niet aan willen beginnen met zo'n dure fiets als ze dit niet al honderd keer zelf hebben gedaan met een "normale" MTB.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Top! :ay

Je zou dan wel een momentsleutel bij de hand moeten hebben, want ik begreep (uit een post elders op dit forum) dat het vastdaaien van de moeren nauwkeurig moet gebeuren.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb ik niet bij me onderweg. Ik heb een standaard minitool. Bij pech draai ik aan op gevoel, rustig naar huis en dan thuis met het juiste moment aandraaien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

ikzelf draai mijn st2 gewoon om in de graskant,bij weinig tijd draai ik de worst erin ( 10 min )en bij mooi weer en veel tijd een rustinneke :cool2:
Plaats reactie