Geen/zeer weinig hulp in stand 1

Plaats reactie
DutchJan
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2017, 22:34

Probleem in hulpstand 1 geen ondersteuning wel in stand 2 en 3.
torque bar in display beweegt nauwelijks op bij kracht zetten heuvel op.
in stand 2 en 3 werkt dit wel gewoon..

Wat is het probleem de sensor kalibreren in service menu heeft geen effect. :bn:
Stromer ST2 white 983Wh
Rob77
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 mei 2018, 14:04
Locatie: Bommelerwaard

Mijn eerste reactie is "daarom is het stand 1"... die doet niet veel.

In tweede instantie weet ik eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Ik rijd zelden in stand 1. Ik ervaar het als akelig, alsof ik op een hometrainer uit 1980 aan het trappen ben.

Het is denk ik wel zo dat naar mate je de ondersteuning lager zet, harder gaan jou meer moeite kost dan de fiets.
Oftewel er is wel ondersteuning maar je hebt niet meer het gevoel dat je "geduwd" wordt. De ondersteuning werkt min of meer "verstopt" binnen jouw eigen vermogen.

Vwb de "torque bar" die je aanhaalt...Ik vraag me af of die doet wat jij denkt dat hij doet. In mijn beleving laat die balk je zien hoevel energie er per tijdseenheid wordt uitgeperst. Oftwel hoe "zuinig" je rijdt.

Heb je al eens geprobeerd wat gevoelsmatig het verschil is met stand "0" (in stand 1 nog een keer op "-" drukken)?
ST2 Sport 2018-983Wh
44km enkel w.w.
JOHN STROMER
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 sep 2018, 18:37

Stand 1 noem ik eco-stand,
Mijn meest gebruikte stand, en dan 150 km biken met een gemiddelde van 30.
Perfecte sportstand voor in de winter, regen of wind of onverharde/klinkerwegen ,
wat je liever niet hebt met je race-bike
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stand 1 geeft nog altijd flink wat ondersteuning. op stand 0 haal ik een gemiddelde van 25 km/h bij flink trappen, op stand 1 30km/h.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie