Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen

tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Fiets is binnen geweest vorige week en dealer vertelde me dat hij een onderdeel (duurde 20 minuten volgens hem) onderaan het frame (?) vervangen heeft. Hij had een doos met nieuwe onderdelen gekregen die hij op alle fietsen mocht monteren.
Het zou de errorcodes ten gevolge van regen/water onderaan de fiets moeten tegengaan (ofzoiets).

Heel leuke fiets, maar een "nieuw" (toeter en wat kleine dingen) model op de markt brengen en één maand later een doos "upgrades" om de rest te upgraden sinds 2015? :bn:
Laatst gewijzigd door tim op 08 apr 2018, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het nieuwe model is nieuw, omdat de wetgeving rondom de typegoedkeuring is veranderd. Dat heeft Stromer dus niet voor de lol gedaan, maar omdat het moest. Dat ze daarnaast werken aan een structurele oplossing voor het vochtprobleem bij Stromers is toch alleen maar netjes? Het was handig geweest als ze deze upgrade op de 2018 modellen voorafgaand aan levering hadden uitgevoerd, maar kennelijk hebben ze dat net niet gered.

Weet je om wat voor onderdelen het precies gaat? Ik weet alleen dat Stromer wil dat dealers krimpkous om de connectoren van de controller aanbrengen. (En die connectoren bevinden zich inderdaad onderaan de schuine onderbuis t.h.v de trapas.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Ja wel netjes, maar eigenlijk verkopen ze een product met gekende fouten, dat lijkt me minder netjes. 🤷‍♂️

De details ga je eens moeten navragen aan iemand die er iets van kent 😬😜
HV52
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 mei 2018, 12:55

Zijn er forumleden met een (nieuwe) ST2 model 2018 met vocht/ondersteuningsproblemen ?
Ik heb met het 2018 model al meerdere keren tijdens regen tijdelijk geen ondersteuning gehad bij optrekken vanuit stilstand.
Pas na een seconde of 10-15 komt de ondersteuning erbij.
Resultaat is dat je op drukke kruispunten met een slakkengang optrekt wat de automobilisten niet echt waarderen in Amsterdam... :mrgreen:
Ik weet niet of alle 2018 uitvoeringen al met krimpkousjes bij de controller zijn uitgevoerd .
De trapsensor op de achteras is wel beter beschermd dan het 2017 model lijkt het....maar of deze hierdoor nu storingsvrij is ?
Stromer Newbee

Ik heb ook een ST2 - 2018 maar nog geen regenrit achter de rug dus ook ik kan niet antwoorden op deze vraag.

Wel vind ik het dan weer raar (en eerlijk gezegd not done) dat mijn dealer geen contact opneemt met mij om te laten weten dat er een aanpassing nodig/mogelijk is om eventuele vochtproblemen tegen te gaan.

Je moet het weer eerst horen of ondervinden, voordat je er zelf kan om vragen...
Golvas

tim schreef: 08 apr 2018, 18:58 De details ga je eens moeten navragen aan iemand die er iets van kent 😬😜
Zie je het zitten om bij jouw dealer naar de fijne details te vragen en ze hier te posten ?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Net een eerst regenrit met de ST2 achter de rug. Geen problemen ondervonden, mijn spatlap werkt in ieder geval perfect. Banden deden het erg goed met op natte wegen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

tim schreef: 08 apr 2018, 18:58 De details ga je eens moeten navragen aan iemand die er iets van kent 😬😜
Golvas schreef: 01 jun 2018, 19:42 Zie je het zitten om bij jouw dealer naar de fijne details te vragen en ze hier te posten ?
Heb je ondertussen al wat meer concrete info ?
basenq
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2017, 09:25

Ik heb een stromer ST2 van 2017 en die houdt helemaal niet van nattigheid. Ik denk dat er inmiddels in de eerste 4000km al 3 nieuwe controllers in zitten. Vanaf mei is het perfect gegaan, maar dan hebben we ook geen regen meer gehad. En raadt een wat, jawel hoor, vandaag liet hij me in de steek. Wel ondersteuning, geen ondersteuning, wel licht geen licht. Ik word er een beetje moedeloos van, temeer omdat ik voor woon-werkverkeer afhankelijk ben van de fiets. Ik ben benieuwd hoe dit nu opgelost gaat worden. Hebben meer 2017 modellen dit probleem?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

basenq schreef: 17 dec 2018, 21:12 Hebben meer 2017 modellen dit probleem?
Helaas wel. Zoek maar eens op het forum op "vocht problemen" o.i.d.

Als het inderdaad door de regen kwam, dan is mogelijk de controller wee defect en als dat zo is dan zal die weer onder garantie worden vervangen. Als je geluk hebt, dan krijg je een nieuwer type controller, deze is t.h.v. de MCU aan de bovenzijde van de controller beter beschermd. Als het ook goed is, zal de Stromer dealer krimpkous om de connectoren richting de motor aanbrengen. Hiermee moeten je problemen over zijn. (Mijn vermoeden op basis van je klachten. Eindoordeel en oplossing zijn uiteraard aan je Stromer dealer.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie