Handige 3D geprinte accessoires voor de Stromer

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 mei 2018, 15:50 En dan hebben we ook nog de club die bezig is met de montage van de Supernova Bouwlamp op hun Stromers (en een Bulls, waar die jongen nou ineens vandaan kwam? :mrgreen: ) met een ander voltage.

viewtopic.php?f=9&t=1115
:lol:
Is allemaal jouw schuld, pitbull kanarie!
(plus dat ik nu FB loos ben en dus hier wat kom compenseren)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 28 mei 2018, 22:16 (plus dat ik nu FB loos ben en dus hier wat kom compenseren)
Ik heb FB al 2 jaar geleden met liefde de deur uitgetrapt en nog elke dag plezier van die beslissing. Verder kijk ik ook nauwelijks TV meer en zeker geen Nationale Propaganda Organisatie, ik word niet goed van de onzin die daar verkondigd wordt met dank aan Marcel Gelauff. Internet is mijn grote vriend, nieuws uit alle hoeken en gaten van de wereld, ongecensureerd en aan mij ter beoordeling. Zoals het hoort te zijn.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Nu wachten op Lomito's houten versie van de spatbordverlenning (gemonteerd en al op de fiets).

En Facebook? Altijd categoriek geweigerd :bf:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

AFD185AB-9839-4988-9506-0D2F5BFB445C.jpeg
168899A4-6049-4CAB-BF5B-E856064ACAB9.jpeg
100BC480-2FD7-4438-A43E-C5F6E8E5EBAC.jpeg
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Tomasj schreef: 29 mei 2018, 20:01 Nu wachten op Lomito's houten versie van de spatbordverlenning (gemonteerd en al op de fiets).

En Facebook? Altijd categoriek geweigerd :bf:
Eén project tegelijk he... ik ben nu een accudrager aan het maken voor op het rack... een 3D-geprinte accudrager die de 5 kg wegende accu veilig kan vervoeren zie ik nog niet zo snel gemaakt worden.
Johnny Markt
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 jan 2019, 14:03
Locatie: Hallum

Eén project tegelijk he... ik ben nu een accudrager aan het maken voor op het rack... een 3D-geprinte accudrager die de 5 kg wegende accu veilig kan vervoeren zie ik nog niet zo snel gemaakt worden.
Nou... Lomito, volgens mij is Jroen nu toch echt bezig met het project 3D-geprinte accudrager. :bp:

@Jroen; ik zit mee te fantaseren...
Voor de specs van de accudrager: kun je in het ontwerp meenemen dat de accu gedurende een uur op ongeveer constante temperatuur blijft zodat er geen verlies van capaciteit of oververhitting kan optreden (in de zomer bij temperaturen rond 30 graden en in de winter rond temperaturen rond het vriespunt).
Ik zit zelf te denken aan een 3D-geprinte buitenbox met daarin een box van isolerend materiaal.
🇾🇪 ST2 MY 2018 black, 983 Wh, 11-28, CCPC (3,5 bar), Kinekt 2.1, black Spurcycle, en alles van Jroen( :ay )
:hy: Hallum-Drachten (44,7 km)
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Johnny Markt schreef: 06 mar 2019, 14:17
Eén project tegelijk he... ik ben nu een accudrager aan het maken voor op het rack... een 3D-geprinte accudrager die de 5 kg wegende accu veilig kan vervoeren zie ik nog niet zo snel gemaakt worden.
Nou... Lomito, volgens mij is Jroen nu toch echt bezig met het project 3D-geprinte accudrager. :bp:

@Jroen; ik zit mee te fantaseren...
Voor de specs van de accudrager: kun je in het ontwerp meenemen dat de accu gedurende een uur op ongeveer constante temperatuur blijft zodat er geen verlies van capaciteit of oververhitting kan optreden (in de zomer bij temperaturen rond 30 graden en in de winter rond temperaturen rond het vriespunt).
Ik zit zelf te denken aan een 3D-geprinte buitenbox met daarin een box van isolerend materiaal.
Ja goed idee! Stond al op de lijst met voorwaarden/wensen. Idee is ook om het iets hoger te monteren zodat je zonder gedonder normale fietstassen aan de zijkant kan hangen..
Niet alles wordt 3d geprint, dat is niet nodig maar wel de parts die min of meer nog niet bestaan. Maar eh...duurt nog wel even hoor...
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Past de 2e accu niet binnen de driehoek van het frame? Dan zou je de buis van de zadelpen aan één kant kunnen gebruiken (zoals voor de extra bidonhouder) en de horizontale buis aan de andere kant (net onder de omni)? Zal niet gaan bij het comfort model met lage instap en misschien ook niet bij het 17” model?

Voordeel is dat de bagagedrager volledig vrij blijft voor andere zaken en misschien wat beter voor de gewichtsverdeling?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

pvg schreef: 06 mar 2019, 18:17 Past de 2e accu niet binnen de driehoek van het frame? Dan zou je de buis van de zadelpen aan één kant kunnen gebruiken (zoals voor de extra bidonhouder) en de horizontale buis aan de andere kant (net onder de omni)? Zal niet gaan bij het comfort model met lage instap en misschien ook niet bij het 17” model?

Voordeel is dat de bagagedrager volledig vrij blijft voor andere zaken en misschien wat beter voor de gewichtsverdeling?
Was het maar zo makkelijk, daar is de accu echt te groot voor en zal inderdaad niet op alle modellen passen. Ik stel gebruiksgemak altijd erg op prijs en ga m'n stinkende best doen om dat hier in terug te kunnen zien.
Wat ik in m'n hoofd heb ga ik omzetten in prototypes en dan zullen we wel zien.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pvg schreef: 06 mar 2019, 18:17 Past de 2e accu niet binnen de driehoek van het frame? Dan zou je de buis van de zadelpen aan één kant kunnen gebruiken (zoals voor de extra bidonhouder) en de horizontale buis aan de andere kant (net onder de omni)? Zal niet gaan bij het comfort model met lage instap en misschien ook niet bij het 17” model?
Bij mijn 17" ST2 S past de accu in ieder geval niet in de driehoek, dus dat gaat 'm helaas niet worden. (Vind ik zelf ook wel jammer.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie