Nationale e-bike test is misleidend!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inderdaad, dank u.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onderstaand artikel hierover kwam ik nog tegen op tweewieler.nl:

https://www.tweewieler.nl/ondernemen/ni ... 6A36208YI4

Waar ik wel even van stond te kijken, is dat de website elektrischefietsen.com onderdeel is van International Bike Group, waar dus óók fietsenwinkel.nl en de fabrikant Brickers die zo enig uit de tests kwam onder vallen. (Slager keurt zijn eigen vlees.)

De Nationale e-bike Test is ook op elektrischefietsen.com gepubliceerd en tot voor kort was er zelfs een forum aan deze website verbonden. Dit forum is onder de eerste groep leden van de Stromer Forum-populatie nog wel bekend, o.a. vanwege die chagrijnige anti-Stromer moderator.

Het rare gedrag van die moderator was voor mij één van de redenen om te denken: ja dikke doei, ik begin wel een eigen forum, want dit kan veel beter en leuker. Dat hele forum van elektrischefietsen.com blijkt dus nu net als de rest van die website gewoon één grote doorgestoken kaart te zijn. Brrrr
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

en wat zijn we vooruit GESTROMERD na dat sippe electrischefietsen.com !!!!

Ik constateer:
- een ronduit grote belangstelling van (potentiële) Stromer-klanten;
- een wil om kennis & ervaring te willen delen. Al die dingen die NIET in de folder staan.......(maar juist belangrijk voor de individu);
- een grensoverschrijdend forum. Sinds de financieel/belastingtechnische voordelen is er een buitengewone toename van de zuiderburen. WELKOM !
- een forum wat gelezen en gerespecteerd wordt door Stromer AG en dealers. Soms staan hier dingen die ze niet gelijk leuk vinden.....maar ze lezen wel heel eerlijk de klantwens. En dat is eigenlijk onbetaalbaar;
- een forum waar leden elkaar onderling respecteren en voor haar/zijn mening uit mogen komen.

Ik ben blij deel te mogen maken van dit forum.
Het heeft me niet alleen (technische) ondersteuning opgeleverd maar ook heel veel leesplezier !

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Helemaal mee eens Reinout. Vooral normale en respectvolle reacties zorgen ervoor dat vele blijven lezen op dit Forum een vraag durven te stellen en er uiteindelijk voor kiezen ook de stap te wagen lid te worden en een bijdrage leveren aan ons allemaal.

Het komt dus door jullie allemaal die dit lezen dat dit Forum meer dan gewaardeerd wordt. Dank daarvoor.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Zebbernaut schreef: 07 mei 2018, 09:43
Lamkram schreef: 07 mei 2018, 07:19 Ik ben op zoek naar een nieuwe e-bike voor mijn vrouw. Hmm ze wil geen Stromer :aq , gaat haar te snel :lol:. Ik heb de testen van de Fietsersbond van 21 april jl gelezen en dan nog blijft het lastig. Mijn vrouw wil een dichte kettingkast ivm schoonmaken. Haha ik heb haar nog nooit de fiets zien schoonmaken. Doe ik wel schat :ba. Zo één argument van tafel. Ik denk wel meer dan 40nm of niet? Welke middenmotor? Lage instap en goede accu en snel laden.

Forumleden met ervaring?

Hoor graag jullie kritische meningen.

Groet Mark
Zo maar even uit mijn hoofd, moest mijn vriendin één zoeken en het mocht geen speedy zijn ging ik voor een Riesse und Muller.

Ik heb heel lang getwijfeld bij dit merk voor mezelf omdat ze naar mijn mening mooie kwaliteitsvolle fietsen maken die indien juist geconfigureerd onderhoudsarm zijn (riemaandrijving bv).

Ik zou dan wel voor een rohloff gaan want die nuvinci hoor ik weinig goeds van maar dat is uiteraard maar wat ik online las en bij de fietsenmaker hoorde.

Stijn
Nou, het is geen Stromer ST1 25 km/u geworden. Ten eerste worden deze niet meer geleverd door Stromer en mijn vrouw zat toch te ver naar voren. Ze is gegaan voor de R&M Swing city. Prettige zithouding en nog haar kleur ook (licht blauw, scheelt weer in gewicht ;p ). Goede prijs van mijn vaste dealer in Amsterdam dus hup op de fietsendrager nadat we nog even gereden hadden in Bloemendaal aan Zee. Ja, ik mocht hem gewoon meenemen van de dealer. :cool2:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk aan, leuke fiets hoor. Best prettig dat ze naast Stromer nu ook R&M verkopen. Het zijn twee totaal verschillende merken en zo kan een bredere groep klanten, waaronder nu dus ook jouw vrouw, goed geholpen worden. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ja ja Mark,

Je wilt gewoon sneller zijn dan jouw vrouw! :mrgreen:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Plaats reactie